مسایل جاری حسابداری (پاورپوینت )

مسایل جاری حسابداری (پاورپوینت )

مسایل جاری حسابداری (پاورپوینت )

مسایل-جاری-حسابداری-(پاورپوینت-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۶۸ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
عنوان ارائه :
مسایل جاری حسابداری
مسایل جاری حسابداری
مقدمـه
پیمانکاری فعالیتی گسترده است که حوزه ‌ های متنوعی مانند سد سازی، راه ‌ سازی، ساختمان سازی، تاسیسات نفت و گاز و خدمات را پوشش می ‌ دهد. فرآیند پیمانکاری دارای جزئیات فنی زیادی است که از تهیه اسناد مناقصه شروع می ‌ شود و تا تحویل قطعی کار به کار فرما ادامه می ‌ یابد.
مهم ‌ ترین مسئله حسابداری برای پیمانهای بلند مدت زمان شناسایی درآمد و سود و یا به عبارت دیگر تخصیص درآمدها و هزینه ‌ های پیمان به دوره ‌ هایی است که در آن دوره ‌ ها عملیات موضوع پیمان اجرا می ‌ شود.
اجرای یک پیمان توسط پیمانکار ممکن است در دوره ‌ های حسابداری مختلف واقع شود اگر پیمانکار درآمد پیمان را پس از تمکیل پیمان شناسایی کند و در طول اجرای پیمان از شناسایی درآمد خودداری کند صورت سود و زیان پیمانکار در دوره اجرای پیمان، نتایج عملکرد را متناسب با کار انجام شده نشان نمی ‌ دهد.
استاندارد حسابداری شماره ۹ برای حسابداری پیمان ‌ های بلند مدت در صورت ‌ های مالی پیمانکار بکار گرفته می ‌ شود و برای حسابداری در صورت ‌ های کارفرما کاربرد ندارد. کارفرما برای حسابداری دارایی در جریان ساخت معمولاً از ضوابط استاندارد حسابداری شماره ۱۱ (داراییهای ثابت مشهود) و شماره ۸(موجودی مواد و کالا) تبعیت می ‌ کند. اگر چه به عنوان استاندارد«پیمان بلند مدت» است و به طور معمول پیمان بلند مدت بیش از یکسال به طول می ‌ انجامد. اما الزامات استاندارد برای پیمانهای که مدت آن از یک سال کمتر است نیز کاربرد دارد.
تعـاریف
پیمان بلند مدت : پیمانی است که برای طراحی، تولید یا ساخت یک دارایی منفرد قابل ملاحظه یا ارائه خدمات منعقد می ‌ شود و مدت زمان لازم برای تکمیل پیمان چنان است که فعالیت پیمان در دوره ‌ های مالی متفاوت قرار می ‌ گیرد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x