مثال آزمون عملکردی۲ (پاورپوینت )

مثال آزمون عملکردی۲ (پاورپوینت )

مثال آزمون عملکردی۲ (پاورپوینت )

مثال-آزمون-عملکردی2-(پاورپوینت-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۵ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

باسمه تعالی
۱-نوشتن اهداف یادگیری آزمون عملکرد :
الف-طبقه بندی هدف های یادگیری(دانش-استدلال-مهارت-تولیدات)
یادگیری تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار یادگیرنده در اثر تجربه
حوزه ی دانش- به اطلاعات جزیی و کلی در مورد واقعیت ها و روش ها ،روابط میان عناصر یک ساخت کلی ، چگونگی انجام کارها و مهارت های مربوط به موضوعات اشاره دارد.
حوزه ی استدلال: توانایی معنا دادن به امور و استخراج منطقی نتایج از واقعیت ها و اصول کلی یا وارسی منطقی نتایج از واقعیت ها اشاره دارد . استدلال در حل مسأله نقش بسیار مهمی ایفا می کند .
حوزه ی مهارت ها: به اجرای سلسله مراتب یک عمل یا به کار بستن دانش و استدلال در یک فعالیت معین اشاره دارد.
حوزه ی تولید: به آفریدن یک محصول ، آفریدن دانش جدید به همراه تحلیل دانش و واقعیت ها ، خلق یک راه حل و مهارت و الگو اشاره دارد.
مراحل عملیاتی طراحی یک آزمون عملکردی
۱-نوشتن هدف یادگیری
هدف یادگیری مفاهیمی است که شما تصمیم دارید دانش آموزان در ارتباط با یک یا چند درس آن‌ها یاد بگیرند
هدف یادگیری ریاضی برای آزمون عملکردی کتبی
از دانش آموز انتظار می رود :
عملیات ضرب انواع کسرهای متعارفی را انجام دهد.
مفهوم کسر متعارفی را درک کرده و از آن برای حل مساله استفاده کند.
   هدف یادگیری فارسی برای آزمون عملکردی کتبی
از نشانه‌های (چـ و چ ) برای جمله نویسی استفاده کند.
با صدای (چـ و چ) کلمه و جمله بنویسد
هدف یادگیری درس علوم برای آزمون عملکردی موقعیتی
انتظار می رود دانش آموز:
از دماسنج برای تعیین دما استفاده کند.
مفهوم علل دما را توضیح دهد و از آن‌ها برای تشخیص استفاده کند.
۲-نوشتن ملاک ها و شواهد آزمون عملکرد
ملاک ها وضعیت مطلوب بودن هدف های یادگیری یا تغییرات مورد انتظار را نشان می دهند . یعنی من از کجا بفهمم که دانش آموز به تغییرات مورد انتظار رسیده است یا نه؟ در واقع ملاک ها یا شواهد یادگیری سه نقش اساسی در سنجش ایفا می کنند.
هدف های عملکرد را به صورت عملیاتی تعریف کرده و به معلم کمک می کند تا به تهیه ی تکالیف هدفمند، با ارزش و مرتبط با هدف های یادگیری اقدام کند.
بعدها در نقش فرم های توصیف عملکرد ظاهر شده باعث عینی تر شدن قضاوت های معلم به هنگام ارزش گذاری برای عملکرد یادگیرنده می گردند.
بازخوردهای کیفی-توصیفی نمادی یا نوشتاری برای اصلاح و هدایت یادگیری فراهم می آورند.

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

  • ۱۴ ارایه ادبی همراه با مثال ویژه دانش آموزان هفتم هشتم ونهم
  • انواع مَن و مَا در زبان عربی برای ترجمه متن ها همراه با راههای تشخیص و مثال
  • 0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x