دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نمایش درمانی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نمایش درمانی
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | ۱۱۰ کیلو بایت |
تعداد صفحات | ۸۹ |
دریافت فایل
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)
فهرست مطالب
-۲کم توانی ذهنی …………………………………………………………………………..۱۵
۱-۱-۲شیوع ……………………………………………………………………………………..۱۷
۲-۱-۲طبقه بندی کم توانی ذهنی ………………………………………………………… ۱۸
۱-۲-۱-۲طبقه بندی انجمن امریکایی کم توانی ذهنی………………………………..۱۸
۲-۲-۱-۲طبقه بندی بر اساس انتظارهای آموزش پذیری……………………………..۲۰
۳-۱-۲ویژگی های شناختی دانش آموز کم توان ذهنی………………………………………۲۱
۴-۱-۲ویژگی های عاطفی و روانی کودکان کم توان ذهنی…………………………….۲۴
۲-۲ فراخنای توجه………………………………………………………………………………۲۶
۱-۲-۲فیزیولوژی توجه………………………………………………………………………..۲۷
۲-۲-۲عوامل موثر در توجه…………………………………………………………………..۳۰
۳-۲-۲انواع توجه……………………………………………………………………………….۳۱
۴-۲-۲عملکردهای توجه………………………………………………………………………۳۳
۵-۲-۲کمبود توجه……………………………………………………………………………………………..۳۸
۶-۲-۲درمان ………………………………………………………………………………………………………۴۰
۷-۲-۲کم توانی ذهنی و اهمیت توجه……………………………………………………۴۲
۳-۲نمایش درمانی……………………………………………………………………………………………….۴۴
۱-۳-۲تاریخچه نمایش درمانی …………………………………………………………………………..۴۵
۱-۲-۳-۲انجمن نمایش درمانگران بریتانیا………………………………………………………….۴۷
۲-۲-۳-۲انجمن ملی نمایش درمانی امریکا……………………………………………..۵۰
۳-۳-۲ابزار نمایش درمانی……………………………………………………………………..۵۲
۴-۳-۲اهداف نمایش درمانی………………………………………………………………….۵۸
۵-۳-۲رویکردهای نمایش درمانی……………………………………………………………۵۸
۱-۵-۳-۲دیدگاه انسان شناسی/آیینی جنینگز……………………………………………..۵۹
۲-۵-۳-۲نظریه نقش رابرت لندی……………………………………………………………۶۰
۳-۵-۳-۲دیدگاه پنج مرحله ای امونا……………………………………………………….۶۱
۶-۳-۲روان نمایش درمانی و نمایش درمانی………………………………………………۶۲
۷-۳-۲نمایش درمانی برای کودکان…………………………………………………………۶۴
۸-۳-۲نمایش درمانی در آموزش ویژه……………………………………………………..۶۵
۹-۳-۲استفاده از نمایش درمانی برای افراد دارای مشکلات یادگیری……………..۶۷
۱۰-۳-۲توجه در نمایش درمانی………………………………………………………………۶۸
۱۱-۳-۲اجزاء جلسات نمایش درمانی………………………………………………………..۶۹
۴-۲بررسی متون…………………………………………………………………………………..۷۲
۱-۴-۲تحقیقات انجام شده داخلی……………………………………………………………۷۲
۲-۴-۲تحقیقات انجام شده خارجی………………………………………………………….۷۳
۱-۲کمتوانیذهنی
هم اکنون تعاریف متعددی برای کمتوانیذهنی وجود دارد که جامعترین آنها توسط انجمن کمتوانی ذهنی امریکا ارائه شده است تعریفی که این انجمن در سال ۱۹۸۳ ارائه کرد چنین است: کمتوانیذهنی به کارکرد هوش عمومی اطلاق میگردد که به طور قابل ملاحظهای زیر متوسط است و منجر به اختلالاتی در رفتار انطباقی شده یا با چنین اختلالاتی همراه است و در جریان دوره تحول ظاهر میشود (اسکلاک، لوکاسون، شوگرن و همکاران، ۲۰۰۷ به نفل از AAIDD).
کارکرد هوش عمومی، به عنوان نتایج حاصل از اجرای آزمونهای استاندارد شده هوش عمومی که به این منظور تهیه شده و با شرایط منطقهای یا کشوری، منطبق شده اند، تعریف میشود.
به طور قابل ملاحظهای زیر متوسط به عنوان هوشبهر ۷۰ یا پایینتر از ۷۰ در مقیاسهای استاندارد شده هوش تعریف میشود، حد بالای هوشبهر به عنوان یک رهنمود است و برحسب پایایی آزمون هوش استفاده شده میتوان تا ۷۵ یا بیش از ۷۵ منظور شود.
رفتار انطباقی عبارت است از آن مقدار از معیارهای استقلال شخصی و مسئولیت اجتماعی مربوط به گروه همسن و هم فرهنگ را که فرد برآورده میکند. انتظارات مربوط به رفتار انطباقی با تغییر سن تقویمی متفاوت است.
نقایص در رفتار انطباقی ممکن است در حوزههای زیر ظاهر شود:
در خلال نوزادی و اوایل کودکی در حوزههای: تحول مهارتهای حسی و حرکتی، مهارتهای ارتباطی، مهارتهای خودیاری و اجتماعی شدن.