مبانی نظری و پیشینه بانکداری الکترونیکی
مبانی نظری و پیشینه بانکداری الکترونیکی
توضیحات:
مبانی نظری تحقیق و پیشینه بانکداری الکترونیکی ، در قالب فایل word و در ۵۰ صفحه.
بخشی از متن:
بانکداری الکترونیک به طور کلی انواع
کانالهای ارتباطی میان بانک و مشتری حقیقی و حقوقی را شامل می گردد.
برخی از این سرویسها عبارتند از:
۱- بانکداری مبتنی بر وب و
اینترنت۲- بانکداری مبتنی بر فناوری تلفنهای همراه ۳- بانکداری
مبتنی بر تلفن ۴- بانکداری کیوسکی ۵- بانکداری به کمک فکس ۶- پیام
کوتاه ۷- بانکداری مبتنی بر دستگاه خودپرداز ۸ – بانکداری مبتنی بر
کارتهای هوشمند و.
از نتایج و دستاوردهای اساسی اینترنت و IT
بانکداری الکترونیک است و براهمیت آن به دلیل افزایش روزافزون تعامل
اقتصادی کشورها با یکدیگر روز بروز افزوده میشود و همچنین بر مبنای تمایل
بشر به راهکارهای ساده¬تر، در انجام کارهای مالی و اقتصادی نیز نیازمند
بازنگری و نوآوری به¬علاوه تسهیل در بروکراسی نظام بانکی
می-باشیم(سیدجوادین،۱۳۸۶: ۱۹).
پس از پیدایش IT، نخستین ساختاری که به
دستاوردهای شبکه و اینترنت پی برد سیستم بانکی بود. سیستمهای بانکی از این
ابزار به عنوان عاملی جهت ایجاد یکپارچگی و افزایش دامنه فعالیت استفاده
نمودند این عوامل مقدمه تکریم واقعی ارباب رجوع می باشند. عوامل بسیار
اساسی استفاده سیستم-های بانکی از بانکداری الکترونیک، افزایش ضریب امنیت
در تبادلات مالی و به صفر رساندن هزینه سنگین این نقل و انتقالات می
باشد(پژوهشکده پولی و بانکی ؛ ۱۳۸۲).
البته باید به این نکته توجه نمود
که بانکداری الکترونیک موضوعی نیست که که به¬توان سلیقهای با آن برخورد
نمود بلکه اجبار قرن ۲۱ به تمام کشورهایی است که خواهان تعامل با دنیای
پیشرفته امروز و رشد اقتصادی می باشند(نیازی،۱۳۸۷: ۲۵).
کانالهای ارتباطی میان بانک و مشتری حقیقی و حقوقی را شامل می گردد.
برخی از این سرویسها عبارتند از:
۱- بانکداری مبتنی بر وب و
اینترنت۲- بانکداری مبتنی بر فناوری تلفنهای همراه ۳- بانکداری
مبتنی بر تلفن ۴- بانکداری کیوسکی ۵- بانکداری به کمک فکس ۶- پیام
کوتاه ۷- بانکداری مبتنی بر دستگاه خودپرداز ۸ – بانکداری مبتنی بر
کارتهای هوشمند و.
از نتایج و دستاوردهای اساسی اینترنت و IT
بانکداری الکترونیک است و براهمیت آن به دلیل افزایش روزافزون تعامل
اقتصادی کشورها با یکدیگر روز بروز افزوده میشود و همچنین بر مبنای تمایل
بشر به راهکارهای ساده¬تر، در انجام کارهای مالی و اقتصادی نیز نیازمند
بازنگری و نوآوری به¬علاوه تسهیل در بروکراسی نظام بانکی
می-باشیم(سیدجوادین،۱۳۸۶: ۱۹).
پس از پیدایش IT، نخستین ساختاری که به
دستاوردهای شبکه و اینترنت پی برد سیستم بانکی بود. سیستمهای بانکی از این
ابزار به عنوان عاملی جهت ایجاد یکپارچگی و افزایش دامنه فعالیت استفاده
نمودند این عوامل مقدمه تکریم واقعی ارباب رجوع می باشند. عوامل بسیار
اساسی استفاده سیستم-های بانکی از بانکداری الکترونیک، افزایش ضریب امنیت
در تبادلات مالی و به صفر رساندن هزینه سنگین این نقل و انتقالات می
باشد(پژوهشکده پولی و بانکی ؛ ۱۳۸۲).
البته باید به این نکته توجه نمود
که بانکداری الکترونیک موضوعی نیست که که به¬توان سلیقهای با آن برخورد
نمود بلکه اجبار قرن ۲۱ به تمام کشورهایی است که خواهان تعامل با دنیای
پیشرفته امروز و رشد اقتصادی می باشند(نیازی،۱۳۸۷: ۲۵).
فهرست مطالب:
۲-۱.مقدمه
۲-۲. اهمیت و ضرورت پژوهش
۲- ۳.پیشینه
۲-۳-۱.مطالعات داخلی
۲-۳-۲.مطالعات خارجی.
۲-۴. مبانی نظری
۲-۵.تاثیر مهارت های PC بر کیفیت سرویس وب
۲-۶.تاثیر ریسک درک شده بر کیفیت سرویس وب.
۲-۷.تاثیر محتویات وب سایت بر کیفیت سرویس وب
۲-۸.تاثیر سهولت خدمات بر کیفیت سرویس وب
۲-۹.تاثیر کیفیت خدمات وب بر رضایت مشتری
۲-۱۰.تاثیر کیفیت خدمات وب بر تمایلات رفتاری
۲-۲. اهمیت و ضرورت پژوهش
۲- ۳.پیشینه
۲-۳-۱.مطالعات داخلی
۲-۳-۲.مطالعات خارجی.
۲-۴. مبانی نظری
۲-۵.تاثیر مهارت های PC بر کیفیت سرویس وب
۲-۶.تاثیر ریسک درک شده بر کیفیت سرویس وب.
۲-۷.تاثیر محتویات وب سایت بر کیفیت سرویس وب
۲-۸.تاثیر سهولت خدمات بر کیفیت سرویس وب
۲-۹.تاثیر کیفیت خدمات وب بر رضایت مشتری
۲-۱۰.تاثیر کیفیت خدمات وب بر تمایلات رفتاری