مبانی نظری اختلال لجبازی – نافرمانی

مبانی نظری اختلال لجبازی – نافرمانی

مبانی نظری اختلال لجبازی – نافرمانی

مبانی نظری اختلال لجبازی – نافرمانی

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل ۶۶ کیلو بایت
تعداد صفحات ۴۰
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پیشینه ومبانی نظری پژوهش اختلال لجبازی – نافرمانی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

هیوارد(۲۰۰۰ نقل از خدایاری فرد ۱۳۸۵ ) عنوان می کند اختلال لجبازی –نافرمانی اولین بار در سال ۱۹۶۶ به عنوان یک اختلال رفتاری پیشنهاد شد . با انتشار ویرایش سوم راهنمایی آماری و تشخیص اختلالهای روانی ، اختلال لجبازی ، نافرمانی در یک طبقه جدید و مستقل در طبقه بندی اختلال های روانی جای گرفت .

این مفهوم سازی در DSM-ш DSM-ш-R؛ وIV -DSM در غیاب مدارک تجربی که از متمایز شدن لجبازی –نافرمانی از اختلال سلوک (CD) حمایت کنند ، رخ داد . ODD همراه با CD و اختلال نقص توجه – بیش فعالی ADHD در DSM- ш -R گروهی از اختلال های رفتاری مخرب را در DSM-IV تشکیل می دهند این گروه اغلب با یکدیگر به عنوان اختلال های بیرونی شده مورد توجه هستند، بدین معنی که آنها از طریق رفتارهای ناسازگارانه بیرونی مثل بیش فعالی ، تکانشگری ، پرخاشگری و نافرمانی از قوانین مشخص می شوند . در مقابل اختلال های بیرونی شده، گروهی دیگر از اختلال ها مثل اضطراب و افسردگی قرار دارند که تحت عنوان اختلال های درونی شده معرفی شده اند . این اختلال ها به وسیله احساسات و پریشانی های درونی تجربه شده به وسیله فرد آشکار می شوند . قبلاً ، در تعدادی از طبقه بندی ها اختلال های بیرونی شده مثل ODD به عنوان اختلال های رفتاری و اختلال های درونی شده به عنوان اختلال های هیجانی یا نوروتیک مدنظر بودند . اینچنین توصیفاتی امروزه کمتر مورد استفاده هستند (گیبل ، ۱۹۹۷ نقل از کاکاوند ۱۳۸۵ )

پانزدهمین طبقه‌ی تشخیصی در DSM-Vاختلالات رفتار ایذایی، کنترل تکانه و سلوک هستند. این طبقه‌ی تشخیصی شامل ۷ اختلال است که در DSM-IV در زیر گروه اختلالاتی که برای نخستین بار معمولاً در شیرخوارگی، کودکی یا نوجوانی تشخیص داده می‌شوند و اختلالات کنترل تکانه که به گونه‌ای دیگر طبقه‌بندی نشده‌اند، قرار دارند. اختلال بی‌اعتنایی مقابله‌ای، آتش افروزی، دزدی بیمارگون، اختلال انفجاری متناوب و اختلال سلوک مهم‌ترین اختلالات در این طبقه‌ی تشخیصی هستند.(استین، ۲۰۱۰ ).

تقریبا ۲۴ درصد از کودکان ADHA که برای درمان ارجاع داده می شوند ، ممکن است ملاکهای تشخیصی لجبازی – نافرمانی یا اختلال سلوک را نیز داشته باشند (ایکنباخ و همکاران ۱۹۹۴ نقل از کاکاوند ۱۳۸۵ ) .

در ODD کودک یا نوجوان مکرراً به شیوه های منفی گرایانه ، خصمانه و توأم با نافرمانی در مقابل اشکال قدرت عمل می کند . ملاک های ODD شاید این موضوع را مطرح نمایند که همهی کودکان گاهی اوقات به این شیوه عمل می کنند .چند نکته را برای تشریح این موضوع در نظر گرفته شده است . یکی این که نه تنها این ویژگی ها باید به طور مکرر رخ دهند بلکه باید نسبت به سن و سال و سطح رشدی نامتناسب باشند . دیگر این که فراوانی آنها باید نسبت به کلیشه های کودکان هم سن و سال نیز بیشتر باشد . معمولاً رفتارهای منفی گرایانه و لجبازی به شکل یکدندگی مستمر ، مقاومت در برابر دستورالعمل ها و عدم تمایل به مصالحه و سلطه پذیری یا جر و بحث با بزرگسالان و همسالان ظاهر می شوند . لجبازی و نافرمانی ممکن است به صورت تخطی عمدی و یا مداوم از محدودیت ها رخ دهد که معمولاً به شکل نادیده گرفتن دستورها ، مشاجره و ناتوانی در تحمل سرزنش به خاطر بد رفتاری دیده می شوند . تظاهرات اختلال همواره در محیط خانه دیده می شود ولی در مدرسه یا اجتماع چندان آشکار نیستند. (چاپ پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالهای روانی ،۲۰۱۳)

نشانه های این اختلال به طور اخص در تعامل با بزرگسالان یا افرادی که شخص به خوبی آنها را می شناسد بیشتر آشکار می شود و در نتیجه ممکن است در جریان معاینهی بالینی ظاهر نشود. معمولا اختلال لجبازی –نافرمانی قبل از ۸ سالگی و حداکثر تا اوایل نوجوانی ظاهر می شود ولی بعد از آن دیده نمی شود. نشانه های مخالفت و نافرمانی اغلب در خانه رخ می دهند ولی به تدریج در سایر زمینه ها نیز دیده می شوند . شروع این اختلال تدریجی است و در طول دوره ای چند ماهه یا چند ساله شکل می گیرد . در میزان قابل ملاحظه ای از موارد، اختلال لجبازی نافرمانی بر اختلال سلوک مقدم است (انجمن روانپزشکی امریکا۱۹۹۴).


Ecenbach.

همکاری در فروش فایل

اختلالات اضطرابی
اضطراب
علایم و نشانه های اضطراب را می توان در دو گروه نشانه های فیزیکی و علایم روانشناختی (Psychologic) جای داد
نظریه های اضطراب
اختلال اضطراب فراگیر یا منتشر(GAD)
اختلال هراس و گذر هراسی
اختلال گذرهراسی
اختلالات فوبی
Specific Phobia
اختلال وسواسی- جبری
اختلال استرس پس از سانحه
تشخیص های پرستاری

  • قصه گویی و رفتار لجبازی- نافرمانی کودکان
  • مبانی نظری و تجربی اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان
  • مبانی نظری و تجربی اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان
  • پیشینه و مبانی نظری اختلال لجبازی افرمانی
  • خرید ارزان پیشینه و مبانی نظری اختلال لجبازی افرمانی
  • دانلود پاورپوینت اختلال نافرمانی مقابله جویانه چیست
  • تحقیق آیا لجبازی کودک شما یک اختلال است؟ ۲۲ ص
  • دانلود چگونه توانستم اختلال رفتاری لجبازی و خودنمایی را در سعید از بین ببرم
  • چگونه اختلال رفتاری لجبازی و خودنمایی را در دانش آموز پایه دوم آموزشگاه از بین ببرم
  • تحقیق آیا لجبازی کودک شما یک اختلال است؟
  • دانلوداقدام پژوهی درمورد چگونه توانستم اختلال رفتاری لجبازی و خودنمایی را در دانش آموز پایه دوم آموزشگاه از بین ببرم؟
  • اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلال رفتاری لجبازی و خودنمایی را در دانش آموز پایه دوم آموزشگاه از بین ببرم؟
  • اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلال رفتاری لجبازی و خودنمایی را در امین از بین ببرم ؟
  • دانلود تحقیق آیا لجبازی کودک شما یک اختلال است؟
  • فایل صوتی آموزش درمان لجبازی بین همسران
  • فایل صوتی درمان لجبازی بین همسران و روابط عاطفی
  • خرید ارزان چگونه توانستم مشکل لجبازی امین دانش آموز لجباز را برطرف نمایم؟
  • اختلال خواب در کودکان و انواع آن، با تاکید بر اختلال های مربوط به خواب اولیه
  • دانلود پاورپوینت تحلیل اختلال تجزیه ای یا اختلال گسستگی
  • مبانی نظری اختلال بدشکلی بدن و فراشناخت
  • مبانی نظری اختلال های ارتباطی
  • چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی
  • چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق اختلال کم توجهی – بیش فعالی
  • 0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x