مبانی نظری و پیشینه پژوهش درخودماندگی کودکان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درخودماندگی کودکان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درخودماندگی کودکان

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-درخودماندگی-کودکانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مقدمه
‏درخودماندگی اختلالی است که با آسیبهایی در رفتار اجتماعی و ارتباطی ، رفتارها و علایق محدود و تکراری مشخص می شود . اگرچه تنوع زیادی در نشانه ها و عملکرد هوشی در میان افراد درخودمانده تشخیص داده شده است ولی تمام این افراد مشکلاتی در تعامل اجتماعی همچون : استفاده از تماس چشمی ، شرکت در تعاملات متقابل و پاسخ دادن به احساسات و هیجانات دیگران را دارند . آسیب های اساسی همانند فقدان توجه به دیگران و نقص در نام گذاری افراد اغلب در سال اول زندگی و آسیب های آشکار در تعامل اجتماعی ، تماس چشمی، توجه مشترک، تقلید، پاسخ به هیجانات دیگران و پردازش چهره در ۲ تا ۳ سالگی نمایان می شوند(داوسن – Geraldine Dawson
‏ ، وبWebb
‏ و پارتلند McPartland
‏،۲۰۰۵).
‏این اختلال مشهورترین اختلال در بین اختلال های فراگیر رشد است. بر اساس راهنمای تشخیص و آماری اختلال های روانی( ویرایش چهارم-تجدید نظرشده) -Diagnostic and statistical manual of mental disorders-4Edition, Text Rivision(DSM_IV_TR)
‏ نابهنجاری های‏ ‏قابل توجه در ارتباط، تخریب کیفی درتعامل اجتماعی و محدودیت چشمگیر فعالیت ها و علایق از مشخصه های اصلی این اختلال است(ماتسون‏-Matson
‏ ، لووالوLovullo
‏،۲۰۰۹).‏متوسط شیوع این اختلال ۲۲ مورد در هر ۱۰۰۰۰ نفر است و میزان شیوع آن در پسران ۴ تا ۵ برابر دختران می باشد(ساراسینو‏-Saracino
‏،نوزورسیNoseworthy
‏، استیمن Steiman
‏، رسینگر Reisinger
‏،فومبن Fombone
‏۲۰۱۰).
‏در حیطه رشد اجتماعی کودکان درخودمانده، محدودیت ها و نقایص عمده ای نظیر فقدان ارتباط چشمی دو جانبه، محدودیت لبخند اجتماعی، علاقه و گرایش محدود به چهره انسانها، نا خوشایندی نسبت به برقراری تماس بدنی، پیگیری چشمی اندک نسبت به اطرافیان، محدودیت در درک دیدگاه دیگران،

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x