کاربرد کامپیوتر در نقشه کشی معماری ـ ۲۵ (دانلود رایگان)

کاربرد کامپیوتر در نقشه کشی معماری ـ ۲۵ (دانلود رایگان)

کاربرد کامپیوتر در نقشه کشی معماری ـ ۲۵ (دانلود رایگان)

کاربرد-کامپیوتر-در-نقشه-کشی-معماری-ـ-25-(دانلود-رایگان)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏ مقدمه
‏تاریخ بشریت ، حاکی از تلاش بی وقفه آدمی برای تسلط و بهره وری از مادر طبیعت بوده است . وی با اتکا به قدرتهای خدادادای ، عقل ، خرد و خلاقیت همچنین دستانی ماهر همواره تلاش نموده است تا طبیعت سرکش و قدرتمند را مهار نماید و برای تداوم بقای خویش مورد بهره برداری قرار دهد . او سالیان درازی را در غارها و با حداقل امکانات و ابزار گذراند . ضروریات و الزمات محیطی ، جمعی و فردی کم کم او را به کشف رموز و قوانین حاکم بر طبیعت وادار نمود .
‏او تلاش نمود تا با دستیابی به بهترین و کارآمدترین ابزارها ، آمال و آرزوها و تمنیات مادی و معنوی خود را تحقق بخشد .
‏آشنایی با ابزار معماری
‏معماری نیز همچون دیگر شاخه های علوم و حرف بشری ، اهداف و وظایفی را برعهده گرفته است و بدین منظور ، از مجموعه ای از علوم ، فنون ، روشها و ابزار و امکاناتی برای دست یابی به آن بهره می جوید . تا چندی پیش معماران برای تهیه نقشه ها و طرحهای خود از قلم ، راپید ، کاغذ کالک و نظایر آن استفاده می کردند ، ولی امروزه این ابزارها جای خود را به رایانه ها و برنامه های رایانه ای سپرده اند .
۲
‏در سیستمهای سنتی ، طراحان ، طرحهای اولیه را در مقیاسهای کوچک(‏ الی ‏) با دست و یا خط کش تهیه می کردند . سپس دسناتورها ( نقشه کشها ) وظیفه‏‌‏ تهیه نقشه های مدادی دقیق و با مقیاس بزرگتر ( ‏ تا ‏ ) را برعهده گرفتند . در جریان تهیه نقشه ها ، بارها طرح ، از سوی طراحان ، کنترل ، حک و اصلاح می گردید . و سرانجام پس از کنترل نهایی طراح ، اقدام به دسن ( مرکبی کردن ) آن بر روی کالک می نمودند . عموماً جریانات رفت و برگشت بین طراح و نقشه کش در مرحله مدادی ، زمان بسیاری را به خود اختصاص می داد . چه بسا که نقشه های مرکبی شده ، بار دیگر مورد تجدید نظر قرار می گرفت و نقشه کشها مجبور به تیغ زدن ( پاک کردن ) قسمتهایی از کالک ، و ترسیم مجدد آن می شدند . امروزه ، دیگر این شیوه کار به دلیل زمانگیر بودن آن ، از دفاتر مهندسی رخت بربسته است همچنین این روشها دیگر نمی تواند روش مناسبی برای ایجاد طرحهای نو ، ابتکاری و پیچیده باشد . به تجربه نیز ثابت گردید طراحانی که خود مستقیماً یا با واسطه با نرم افزارهای ترسیمی یا مدل سازی و یا تخصصی (معماری ) کار می کنند در مدت زمان کمتر و با دقت بالاتری ایده های خود را به صورت نقشه پیاده کرده ، با حداقل سعی و خطا ( رفت و برگشت ) آن را کامل می نمایند . همچنین ، در بسیاری از دانشکده های مهندسی جهان ، تدریس دروس نقشه کشی از ابتدا با رایانه آموزش داده می شود و دیگر لزومی به استفاده از قلم و راپید و کاغذ کالک احساس نمی گردد .
‏ابزار معماری و سیر تحول آن
‏اگر به تاریخ معماری بشر از دوران نخستین تا دوران معاصر نظر کنیم خواهیم دید که آدمی برای اهداف خود ابزار و ادوات گوناگونی را مورد استفاده قرار داده است . آنچه بیشتر مورد توجه این کتاب است ، بازشناسی ابزار و شیوه ها در مرحله طراحی می باشد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x