علفهای هرز (پاورپوینت )

علفهای هرز (پاورپوینت )

علفهای هرز (پاورپوینت )

علفهای-هرز-(پاورپوینت-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..PPT) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۶۹ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..PPT) : 
 

بسم الله الرحمن الرحیم
علفهای هرز
علفهای هرز
مقدمه
تعریف علف هرز
طبقه بندی
فهرست اسامی تیره ها
ویژگی علفهای هرز
خسارت علفهای هرز
سودمندی علفهای هرز
علفهای هرز با اهمیت ایران
مقدمه:
یکی از مشکلاتی که کشاورزان کشور ما از آن رنج می برند بحث علفهای هرز است بطوریکه برابر تازه ترین آمار منتشر بیش از ۲۰ ٪ محصولات کشاورزی توسط علفهای هرز از بین می روند به قسمی که خسارت ناشی این گیاهان نسبت به زیان ناشی از آفات و بیماریها در کشاورزی بسیار زیادتر است و این در حالی است که تولید مواد غذایی در ایران با نیاز جامعه به دلیل محدودیت های کشت و زرع و نیز جمعیت روبه رشد هماهنگ نیست و ما محتاج واردات آن می باشیم. بنابراین توجه به علم علفهای هرز که در چند دهه گذشته پیشرفتهای چشمگیری در دنیا داشته و هر روز شاهد کشف پدیده جدیدی در این رابطه هستیم ضروری است .
تعریف علفهای هرز
علف هرز گیاهی است که به طور ناخواسته در مزارع وباغها می روید. برای زراعت اصلی میهمانی نا خواسته است که کمیت وکیفیت ودر نتیجه ارزش اقتصادی محصول زراعی رابه شدت پایین می اورد وضمن ایجاد اختلال در عملیات زراعی، هزینه های تولید را بالا می برد. اصطلاح علف هرز در مقابل ان دسته از گیاهانی به کار میرود که
کشاورز انها را کشت می کند. بین علفهای هرز، گیاهان بسیاری هستند که مصرف خوراکی یا دارویی دارند، ولی چون نا خواسته روییده اند،دست پرورده انسان نیستند، ورقیبی برای محصولات کشت شده به حساب می ایند ضرر انها برای محصول به مراتب بیش از منفعتشان است .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x