طرح مالی بررسی اقتصادی در رابطه با راه اندازی کتابفروشی و لوازم التحریر

طرح مالی بررسی اقتصادی در رابطه با راه اندازی کتابفروشی و لوازم التحریر

طرح مالی بررسی اقتصادی در رابطه با راه اندازی کتابفروشی و لوازم التحریر

طرح مالی بررسی اقتصادی در رابطه با راه اندازی کتابفروشی و لوازم التحریر

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل ۳۲ کیلو بایت
تعداد صفحات ۳۰
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

پروژه مالی بررسی اقتصادی در رابطه با راه اندازی کتابفروشی و لوازم التحریر در ۳۰ صفحه ورد قابل ویرایش

طرحی که برای ارائه تهیه شده در رابطه با یک مغازه لوازم التحریر می‌باشد که مالکیت آن شخصی می‌باشد ودر متراژی حدود ۳۸ متر دایر می‌باشد مکان این مغازه واقع در رجائی شهر کرج می باشدکه با توجه به بافت جمعیتی از روند رو به رشدی در رابطه با کسب درآمد برخوردار است

خدماتی که این مغازه ارائه می‌کند شامل فروش انواع لوازم التحریر اداری مهندسی، طراحی، گرافیک فانتزی فروش انواع کتاب ادبی،رمان، روان شناسی ،کمک درسی، کنکوری وهمچنین فروش انواع بازی فکری وسرگرمی ووسایل کمک آموزشی ساعات کاری این مغازه از ساعت ۳۰/۷ تا ۳۰/۱۳ و از ۱۶ تا ۲۲ می‌باشد.

مشتریان ۱-۱coustoner

مشتریان این مغازه از همه قشری هستند ولی بیشتر قشر دانشجو ومحصل می‌باشد ولی در کل کارپردازان شرکت ها بانک ها موسسات علاقمندان کتاب و همچنین کودکان ودر کل هر فردی روزی کاروش به این صنف واین شغل می خورد.

در ابتدای افتتاح این مغازه باتوجه به ناشناخته بودن وجود یک رقیب قدیمی در نزدیکی مغازه حرکت کند ونامطمئنی وجودداشت ولی در ادامه با تکمیل کردن اجناس مورد تقاضای مشتری وهمچنین رفتن رقیب از آن محل جا برای رشد بیشتر باز شد و مغازه رشد صعودی پیدا کرده ولی این هدف ما نبوده ونخواهد بود زیرا شعار ما این است که کار را به جایی برسانیم کد مشتری محل خرید خود را در جه اول مغازه ما بداند این امر سر نمی شود با تلاش وکوشش فراوان در تهیه وتکمیل اجناس، قیمت مناسب برخورد خوب وعوامل دیگر

۱-۲Managemert مدیریت: مدیریت این مغازه برعهده خودم می‌باشد که دراین امر یک نفر بصورت تمام وقت کمک می‌کند و برای افرایش انگیزه در او یک حقوق ثابت بعلاوه یک درصد از فروش را برایش در نظر گرفته ام که موجب می‌شود تلاش بیشتری انجام دهد در رابطه با سابقه کار من از سال ۷۶ مشغول به این کار هستم وتقریبا یک سابقه کاری خوب دارم در رابطه با شاخص های کلید ی مالی طرح باید ذکر چند عامل را یادآور شوم که یک به یک به آن می پردازیم

key to succesعوامل کلیدی موفقیت۱-۳

۱-جوری جنس:

چون در این شغل با تعداد اجناس وتنوع لوازم روبرو هستیم باید سعی شود که مشتری بطور کامل لوازم خود را تهیه کند وبه چند مغازه مراجعه نکند این باعث می‌شود که مشتری بطور ثابت از یک جا خرید کند در صنف لوازم التحریر به تنهایی هفت هزار قلم جنس است که اگر تنوع این محصولات را به آن اضافه کنیم متوجه خواهیم شدکه با چه حجم گسترده محصول روبرو هستیم ک این البته بجز عناوین کتاب ولوازم جانبی است پس ابتدا باید یک برنامه ریزی برای تهیه جنس و گرفتن نمایندگی از شرکت های صاحب محصول کرد که ما با گرفتن نمایندگی از ۵ شرکت PeNTEl STAEDTELR FabercateL papco casio الباقی اقلام از بازار رسمی بر رفع نیاز مشتری های خود کرده ایم

۲-مذاکره با شرکتها –مدارس وکارخانجات بانک ها دفاتر مهندسی مطب های پزشکی ومجتمع های تجاری مبنی بر تهیه اجناس مورد نیاز آنها با قیمت کمتر وارسال به محل سعی در فروش اجناس عمده با سود کمتر که بخش وسیعی از فروش مغازه به مشتریانی اینچنین بستگی دارد

۳-تبلیغات بصورت نایلون های فانتزی، پخش تراکت، هدایای تبلیغاتی واهدای آنها بصورت رایگان به مشتری وغیره

۴-برخورد مناسب با مشتری وعمل این شعار که همیشه حق با مشتری است.

۵-قیمت مناسب

داشتن تابلو –قفسه های شیک ومرتب ویترینها واستندهای تبلیغاتی وکلا محیطی مناسب برای عرضه و فروش جنس

این عواملی به اختصار شرح آن داده شده میتواند باعث پایداری فروش وتضمین سود داشته باشد

سرمایه در گردش+ سرمایه ثابت= سرمایه گذاری

۰۰۰/۰۰۰/۱۲۵=۰۰۰/۰۰۰/۲۵+۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰=

اگر ما سود سالانه سرمایه گذاری خود را ۱۵ درصد فرض کنیم به رقم ۰۰۰/۷۵۰/۱۸ تومان در سال می رسیم واگر فروش روزانه ۰۰۰/۲۵۰ تومان در روز وسود ۲۵ درصد را در نظر بگیریم به عدد ۰۰۰/۸۰۰/۲۲ می رسیم واگر هزینه آب ،برق، تلفن وشاگرد را سالانه ۰۰۰/۸۰۰/۲ در نظر بگیرید باز به سودی بیش از سودبانکی کشور می رسیم با این تفاوت که در بانک هر ساله از ارزش پول کاسته می‌شود ولی نرخ مغازه که همان سرمایه ثابت شما می‌باشد. هر سال بر آن افزوده می‌گردد

۲-۰ :خلاصه ای از شرکت:

در قستمهای قبل اشاره شد که این مغازه از سال ۱۳۷۶ شروع به کار کرده است. در زمینه لوازم التحریر ،‌کتاب، بازی فکری و سرگرمی ونوار فعالیت می‌کند و اصلی ترین تجربه شرکت تهیه ملزومات سرپرستی بانک کشاورزی کرج، کارخانه اتمسفر واقع در اتوبان کرج تهران، چاپ سر رسید اختصاصی تیراژ ۲۰۰۰ عدد کانون مهندسین کرج وهمکاری با هنرستانهای گرافیک مهد کودک ها وغیره

۲-۱مالکیت شرکت:company owener ship

مالکیت مغازه بصورت نصف به نصف دراختیار من ودایی ام می‌باشد که مسئولیت مغازه خرید جنس دادن چک، تهیه جنس، واداره مغازه با من می‌باشد که به این ترتیب در سود دو به یک هستیم

۲-۲ شروع فعالیت: start up summary

در تابستان سال ۷۶ با خرید مغازه که مقداری از آن بصورت اقساط بود و سرمایه اندک شروع به کار کردیم و با توجه به اینکه در بیست متری ما یک رقیب با سابه ۱۷ ساله وجود داشته روند حرکتی کندی داشتیم تا اینکه در سال ۸۰ با توجه به شناخت توسط مشتری ها وتکمیل جنس، قیمت مناسب، برخورد خوب از همه مهمتر ترک محل کاملا شناخته شده در حال کار وافزایش سرمایه هستیم. هزینه کلی طرح برای راه اندازی مغازه در قسمت ۱-۳ توضیح دادیم که در مقایسه با سال ۷۶ که ما مغازه را افتتاح کردیم هزینه بسیار بیشتری را می طلبد که کاملا توضیح داده شد حال دوباره با توجه به قیمتهای حال به بررسی هزینه افتتاح یک مغازه می پردازیم

سرمایه ثابت:

مغازه در متراژ حدودا ۴۰متر که هر متر ۰۰۰/۰۰۰/۵ میلیون جمعا ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ تجهیزات مثل قفسه ، ویترین، تابلو، دکور، برقکاری و غیره ۰۰۰/۰۰۰/۵ میلیون وسایل اداری و هزینه های خدماتی وپیش نشده ۰۰۰/۰۰۰/۳ میلیون سرمایه در گردش

اجناس مغازه برای شروع بطوریکه تقریبا جنس تکمیل باشد ۰۰۰/۰۰۰/۳۰ که نیمی از آن را می‌توان بصورت چکی تهیه کرد

۲-۳ جایگاه یا محل جغرافیایی شرکت وتسهیلات مربوط به شرکت company Leations and facilities

جایگاه ومحل مناسب برای این شغل باید جایی در نظر گرفته شود که اول دارای عبور ومرور و آمد وشد مشتری باشد ۲-تجاری ۳-نزدیک به مراکز دانشگاهی ،مدارس، مهدکودک ها اداره جات وغیره باشد وکلا جایی باشد که از سرمایه گذاری در آن محل بتوانیم برداشت کنیم خود موقعیت مغازه نیز باید طوری باشد که از متراژ کافی برخوردار باشد دید مناسب داشته باشد در جلوی آن محل پارک ماشین وجود داشته باشد حتی الامکان در نزدیکی آن مغازه لوازم التحریر وجود نداشته باشد

۳-۰ خدمات،چه محصولات و خدماتی ارائه می دهد services

در رابطه با خدماتی که این شغل ارائه می دهد باید عرض شود که به قدری این صنف گسترده است و به اصطلاح جای کار دارد که نمی توان همه آنچه که می خواهیم را به صورت یکجا جمع آوری کرد ولی اگر بطورخلاصه بخواهیم شرحی از کارمایی که میتوان در آنجا داد و خدماتی که ارائه کرد را توضیح دهیم به شرح زیر میباشد .

۱-فروش لوازم التحریر

۲-لوازم اداری

۳-لوازم مهندسی

۴-لوازم نقاشی

۵-لوازم طراحی،گرافیک ،معماری

۶-لوازم فانتزی وکادویی

۷-لوازم سرگرمی. بازی فکری، کمک آموزشی

۸-فروش انواع نمودار خام وپرشده

۹-کتابهای کمک آموزشی کنکوری، رمان، شعر،روان شناسی،تاریخی، کتابهای بچه ها، کتب انگلیسی وغیره

۱۰-انجام خدمات دانشجویی کپی، سیمی کردن جزوات و… پس می بینیم با طیف گسترده اجناس مواجهه هستیم که در بخش های دیگر نیز مانند اسباب بازی، اجناس دکوری، لوازم گلسازی وغیره نیز فعالیت کرد.

۴ برنامه نیروی انسانی personnel plan

در قسمت نیروی انسانی باید این نیروها طوری انتخاب شوند که در پیشرفت کار موثر باشند

۱-به این کار آشنا باشد چون همانطور که در قسمتهای قبل گفتیم بعلت تنوع جنس باید کاربرد هر جنس را بداند

۲- دلسوز باشد وبرای فروش هر چه بیشتر تلاش کند

۳-چشم پاک باشد چون در این شغل بیش از هفتاددرصد مشتریان دختران وخانمها هستند باید طوری برخورد کند که مشتری با اعتماد واطمینان خاطر پا درون مغازه بگذارد

۴-مسئولیت پذیر باشد وساعات کاری را رعایت کند

۵-آدم سالمی باشد یعنی به طور عامیانه حلال وحروم سرش شود و به فکر دزدی از مغازه نباشد حال که شرایط نیروی انسانی را بررسی کردیم به تعدادنفرات می رسیم تعداد پرسنل باید طوری باشد که جوابگوی مشتری باشد یعنی مشتری معطل شود که برای مغازه ای با این حجم در طول سال به غیر از خودت دونفر فروشنده ثابت نیاز است که به هنگام شلوغی بازار در سه ماه شهریور، مهر،ابان وجود یکی فروشنده دیگر الزامی است

۷-۰ برنامه مالی(طرح مالی)

۷-۱ فرضیات کلیدی پروژه :

دوره زمانی پروژه بستگی به خود ما دارد که تا کسی بخواهیم این کار را ادامه دهیم نرخ بهره در سال مالی جدید ۱۳ درصد می‌باشد ونرخ مالیات در سال ۸۳، ۵/۲ درصد طی بررسی دفاتر فروش کل و روزنامه محاسبه گردیده است علاوه بر اینها عوارض شهرداری ۱درصد بیمه تا سقف ۲۳ درصد محاسبه گردیده است.

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x