طرح کارآفرینی پرورش کرم ابریشم

دانلود طرح کارآفرینی پرورش کرم ابریشم

طرح کارآفرینی پرورش کرم ابریشم

طرح-کارآفرینی-پرورش-کرم-ابریشمطرح کارآفرینی پرورش کرم ابریشـم با ظرفیت ۴۰۰ جعبه در یک دوره

خـلاصــه طــرح
موضوع طرح :پرورش کرم ابریشـم
ظرفیت : ۴۰۰ جعبه در یک دوره
محل اجرای طرح : قابل اجرا در استانهای نیمه شمالی و مناطق مرکزی کشور
سرمایه گذاری کـل: ۳/۹۱۲ میلیون ریال
سهم آورده متقاضی: ۳/۹۲ میلیون ریال
سهم تسهیلات: ۸۲۰ میلیون ریال
دوره بازگشـت سرمایه: ۱۷ ماه
میزان اشتغال زایی : ۸ نفـر

مقدمـه :
نوغانداری به منظور تولید پیله، مادر یکی از قدیمی ترین صنایع جهان یعنی صنعت نساجی است که طی آن برگ درخت توت به نخ ابریشم تبدیل شده و ارزش افزوده سرشاری پدید می‌آورد. ابریشم رشته ای است نازک، بلند، سبک، نرم ، جاذب‌الرطوبه، رنگ پذیر ، مقاوم در برابر نوسانات حرارت، نارسانا و درخشنده . این خصوصیات باعث استفاده گسترده از آن در تولید البسه، نارساناها، صنایع لاستیک، وسایل پزشکی و … گشته است.
کرم ابریشم یا Bombix mori حشره ای است کوچک که دارای دگر دیسی کامل شامل چهار مرحله تخم، لارو، شفیره و پروانه در یک نسل می‌باشد. در مرحله اول ، جنین رشد و نمو کرده و به لارو تبدیل می‌شود. در دومین مرحله ، لارو با تغذیه مواد غذایی به رشد و نمو خود ادامه می‌دهد. سومین مرحله دگردیسی یا تبدیل لارو به شفیره است. آخرین مرحله یا مرحله زایشی شامل تخم ریزی پروانه ماده پس از جفت‌گیری است.
تغذیه کرم ابریشم از برگ تازه درخت توت انجام می‌پذیرد و تنها در دوره لاروی تغذیه صورت می‌پذیرد. برای تغذیه کرم‌های جوان می‌توان از برگهای خرد شده با یا بدون شاخه استفاده کرد ولی کرم های بالغ منحصرا از برگهای خردنشده با یا بدون شاخه تغذیه می‌کنند.
میزان برگریزی برای هر جعبه ( شامل ۲۰ هزار تخم نوغان ) بسته به سن لاروها از ۵/۱ تا ۱۱۵ کیلوگرم در نوسان است.

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x