طرح درس علوم ماشین ها

طرح درس علوم ماشین ها

طرح درس علوم ماشین ها

طرح-درس-علوم--ماشین-هالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مشخصات کلی نام درس علوم: بخش ۳ ماشین ها
‏تعداد دانش آموزان ۱۸ نفر
‏پایه: پنجم دبستان معلم مربوطه
‏اهداف کلی:‏ دانش آموزان با ماشین ها و کاربرد آنها در زندگی روزمره آشنا می شوند.
‏اهداف جزئی:‏ دانش آموزان ‏بتوانند چند ماشین ساده را بیان کنند.
‏دانش آموزان بتوانند از سطح شیبدار در مکان های مختلف استفاده کنند.
‏دانش آموزان بتوانند چند ماشین که موتور الکتریکی دارد بیان کنند.
‏اهداف رفتاری:‏ دلیل حرکت اجسام را بیان می کنند.
‏چند ماشین ساده را نام می برند.
‏نقش تکیه گاه را در اهرم بیان می کنند و در ‏زندگی روزمره از آن استفاده می ک‏ند.
‏اهرم را تعریف می ‏کنند و قسمت های آن را نام می بر‏د.
‏سطح ‏شیبدار را تعریف می کن‏د.
‏اثر طول سطح و ارتفاع را در حرکت اجسام بر روی سطح شیبدار بیان می کنند و در موقعی‏ت های مختلف از آن استفاده می کن‏د.
‏درباره ‏ی کاربرد سطح شیبدار اطلاعات جمع آوری می کند.
‏درباره ی کاربرد سطح شیبدار اطلاعات جمع آوری می کند.
‏موتور الکتریکی را تعریف می کند.
‏کاربرد موتور الکتریکی را در زندگی روزمره بیان می کند.
‏نقش استفاده از انرژی الکتریکی را در زندگی بیان می کند.
‏چند وسیله که موتور الکتریکی دارند نام می برد. چند ماشین ساده و پیچیده را نام می برد.
‏وسایل کمک آموزشی:‏ میله، سطل پر از شن، تکیه گاه- چند دانش آموز- تعدادی گیره ی کاغذی- ‏خط کش- در نوشابه باز کن- قیچی- بیل- میخ کش- چند تخته با سطوح صاف با طول های مختلف
‏روش:‏ پرسش و پاسخ و مشارکتی
‏فعالیت های قبل از تدریس:‏ سلام و احوالپرسی- حضور و غیاب- خواندن چند آیه از قرآن مجید.
‏پرسیدن چند سئوال از درس قبل و در صورت لزوم رفع اشکال
‏ارزشیابی تشخیصی:‏ چه عواملی باعث زنگ زدن آهن می شود.
‏سوختن چوب چه نوع تغییری است.
‏چند مثال برای تغییر فیزیکی بزنید.
‏ارائه درس:
‏دانش ‏آموزان تصویر عنوان درس را مشاهده می کنند و در مورد آن به گفتگو می پردازند.
‏متن درس را خوانده و با استفاده از دانش قبلی خود و هم کلاسی هاش گفتگو می کند. یک جسم سنگین را یک بار بدون استفاده از وسایل و بار دیگر با کمک یک میله و تکیه گاه از زمین بلند می کند و به مقایسه ی نیروی به کار گرفته شده می پردازد تا به نتیجه برسد.
‏یک سطح شن یا جسم سنگینی را با کمک میله ‏و تکیه گاه جابه جا می کنیم، یک بار تکیه گاه را به جسم نزدیک می کنیم و بار دیگر محل اثر نیرو را در میله تغییر می دهیم و مقدار نیروی لازم را برای بالا بردن جسم مقایسه می کنیم.
‏برای به تعادل رساندن یک خط کش آویزان راه های مختلفی را پیشنهاد و آن ها را آزمایش می کنیم.
‏اهرم های مختلف ‏و قسمت های اصلی اهرم ساده را مشخص می کنیم.
‏۱- تکیه گاه ۲- قسمتی که به آن نیرو وارد می کنیم. ۳- قسمتی که اهرم بر جسم نیرو وارد می کند.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x