طرح احداث کارخانه قیر از نوع PG و ۱۰۰/۸۵ (سال ۱۳۹۹)

طرح احداث کارخانه قیر از نوع PG و ۱۰۰/۸۵ (سال ۱۳۹۹)

طرح احداث کارخانه قیر از نوع PG و ۱۰۰/۸۵ (سال ۱۳۹۹)

طرح-احداث-کارخانه-قیر-از-نوع-pg-و-100-85-(سال-1399)

توضیحات:
طرح احداث کارخانه قیر از نوع PG و ۱۰۰/۸۵ سال ۱۳۹۹، در قالب فایل word.
بخشی از متن فایل:
توسعه و پیشرفت روزافزون شرکتها , موسسه ها و دیگر بنگاههای اقتصادی در جهت اجرای طرحها و فعالیتهای عمرانی ، تولیدی و خدماتی , وجود رقابتهای شدید و همه جانبه در صحنه بازارهای داخلی و بین-المللی , وضعیت ناپایدار نرخ تورم در سالهای اخیر , وجود محدودیتها و در نهایت گران بودن منابع اولیه اعم از سخت افزار , نرم افزار و مغزافزار از جمله مهمترین عواملی هستند که موجبات توجه بیشتر به بررسی فنی و اقتصادی هر طرحی را قبل از اجرا آن فراهم کرده اند . از اینرو تبیین نحوه و چگونگی اجرای اینگونه طرحها از ابتدای شروع سرمایه گذاری تا مرحله ثمردهی و به بار نشستن طرح , همیشه برای سرمایه گذاران به عنوان یک معضل و دغدغه فکری مطرح بوده است . به همین علت و دلیل منطقی برای هدایت یک طرح اقتصادی جهت رسیدن به هدف نهایی خود که همان کسب سود معقول است ,اساسی ترین وظیفه هر تحلیلگر مسائل اقتصادی و صنعتی , برنامه ریزی صحیح طرح جهت توجیه اقتصادی اینگونه طرحها می باشد .
بطور کلی این برنامه ریزی شامل بررسی میزان سهم قابل کسب از بازار مصرف آن محصول و یا خدمات , نحوه , کیفیت و چگونگی سرمایه گذاری، نوع و کیفیت محصولات خروجی های طرح ، نحوه ارائه خدمات توسط آن شرکت ، طریقه مقابله با رقباء و … می باشد .
لذا برای رسیدن به اهداف فنی و اقتصادی هر طرحی، بایستی به سه عامل مهم اقتصادی و مدیریتی زیر توجه نمود و آنها را ملاک هر نوع عملی خود قرار داد که این عوامل عبارتند از :
 سودآوری
 کنترل و هدایت عملیاتی طرح
 میزان ریسک پذیری
با توجه به این مطالب , هر سرمایه گذار مایل به افزایش دو عامل سودآوری و کنترل و هدایت عملیاتی طرح بوده و همیشه خواهان کاهش میزان ریسک پذیری طرح و به خطر نیفتادن سرمایه خود می باشد . حال با توجه به این مطالب , لزوم بحث (( بررسی فنی ، اقتصادی و مطالعات قبل از هرگونه سرمایه گذاری )) آشکار می گردد.
در رابطه با این مبحث یعنی ((طرح توجیهی و امکانسنجی فنی و اقتصادی احداث کارخانه قیر از نوع PG و ۱۰۰/۸۵)) در ابتدا این گزارش , مطابق متدولوژی درنظر گرفته شده، ابتدا محصولات مورد مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسی های لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات و تجهیزات مورد نیاز نیز شناسائی شده و در ﻧﻬایت ظرفیت های اقتصادی و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذاران و علاقه‌مندان محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و شفاف اقدام نمایند.
طرح فوق علاوه بر سودآوری هیچ گونه وابستگی به تخصص، امکانات و ماشین آلات خارجی ندارد و به دلیل نیاز به کارگر و افراد متخصص جهت کار و تولید، باعث اشتغال زائی و کمک به حل معضل بیکاری شده و به چرخه اقتصادی کشور نیز کمک بسزائی می‌نماید. واحد طراحی شده توسط شرکت راه وساختمانی رسا راه آبی واحد کوچکی از پالایشگاه می‌باشد، که در آن انواع خوراک موجود در بازار و بورس چون وکیوم باتوم و کم ارزش پالایشگاه‌ها را به انواع قیر چون ۸۰/۱۰۰ و PG و سایر گرید قیرهای با کیفیت تبدیل می نماید.
مزیت طرح
این طرح علاوه بر سودآوری هیچ گونه وابستگی به تخصص، امکانات و ماشین آلات خارجی ندارد و به چرخه اقتصادی کشور نیز کمک بسزائی می‌نماید و به دلیل نیاز به کارگر و افراد متخصص برای ادامه کار و تولید، باعث اشتغال زائی در منطقه و کمک به حل معضل بیکاری می شود. واحد طراحی شده توسط شرکت فنی مهندسی فناورگستر پیمان واحد کوچکی از پالایشگاه می‌باشد، با این تفاوت که در آن انواع خوراک موجود در بازار و بورس چون وکیوم باتوم و کم ارزش پالایشگاه‌ها را به انواع قیر چون ۸۰/۱۰۰ و PG و سایر گرید قیرهای با کیفیت تبدیل می نماید. این طرح چون از تکنولوژی و دانش نوین داخلی استفاده می کند از نظر هزینه های تولید بسیار مقرون به صرفه بوده و قابل رقابت با شرکت های بزرگی همچون شرکت نفت جی و پاسارگاد می باشد.
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x