طراحی آموزشی هدیه های آسمانی چهارم روزی برای تمام بچه ها
<p class=""><font color="#0000ff"><b>طراحی آموزشی هدیه های آسمانی چهارم روزی برای تمام بچه ها</b></font></p><h2><font color="#0000ff"><br></font></h2><p class=""><b>دسته بندی : <font color="#ff00ff">وورد</font></b><br></p><p><b>نوع فایل : <font color="#ff0000"> Word </font>(..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br></b></p><p class=""><b>تعداد صفحه : <font color="#0000ff">9 </font>صفحه</b></p><p><br></p><p class=""><b><font color="#ff0000"> قسمتی از متن Word (..docx) :</font></b></p><p class="">قسمت هایی از این طراحی آموزشی را مشاهده می کنید:<br>مشخصات درس<br>الف ( عنوان<br>نام درس : هدیه های آسمانی پایه ی چهارم<br>عنوان درس:<br>روزی برای تمام بچه ها <br>صفحات ۸۲ تا ۸۶ کتاب درسی<br>زمان : ۴۵ دقیقه<br>ب ( اهداف :<br>ب) اهداف کلی<br>آشنایی فراگیران با وضعیت متفاوتی که کودکان جهان در اثر ظلم و بی عدالتی به آن مبتلا هستند.<br> ب) اهداف جزئیو رفتاری ) بهتفکیک حیطه هایسه گانه یادگیریبلوم ( –<br>درپایان این درس، از فراگیران انتظار می رود:<br>دانش آموزان با برخی ظلم هایکه در جهان وجود دارد آشنا شوند.<br>دانش آموزان با برخی از ویژگی یهای انسان بعد از ظهور امام زمان (عج) آشنا شوند.<br>دانش آموزان با نمونه هایی از بی عدالتی ها آشنا شوند.<br>دانش آموزان با جهان پر از عدالت با ظهور امام زمان آشنا شوند.<br>هدف های رفتاری(عملکردی)<br>الف:شناختی<br>دانش آموزان پس از پایان تدریس معلم بتوانند در کلاس درس:<br>برای رسیدن به آرزوهایشان تلاش کنند.<br>از ظلم در حق دیگران دوری کنند .<br>وضعیت کودکان را در دیگر کشور های جهان را بدانند.<br>ب: مهارتها<br>دنیای آرمانی خود را نقاشی کنند. <br>درخت آرزوهای خود را رسم کنند و آرزوهای خود را روی آن بنویسند.<br>جملات معناداری در مورد زیباتر شدن جهان بنویسند.<br>ج)نگرش ها<br>نسبت به امام زمان و ویژگی های ایشان کنجکاو می شوند.<br> درحین انجام کار گروهی به مزایا و اهمیت آن پی می ببرند.<br>درانجام کارهای گروهی ازخود علاقه مندی واحساس مسئولیت نشان می دهندوبا دیگران به خوبی همکاری می نمایند.<br>اشتیاق به ظهور و دیدار امام زمان (عج) داشته باشند.<br> برای آشنایی بیشتر با عوامل زمینه ی ظهور امام زمان (عج) به مطالعه علاقه مند شوند.<br>ج ( مفاهیم کلیدی<br>امام زمان(عج)، ظهور<br>د ( مفاهیم پیش نیاز<br>دانش آموزان درس گذشته را به خوبی فرا گرفته باشند. <br>ویژگی های یک دوست خوب را بیان کنند.<br>برخی از وظایف یک مسلمان را در برابر دوست خود بیان کنند. <br> مشخصات روش تدریس<br>الف ( الگوی تدریس<br>الگوی ساختن گرایی<br>ب ( راهبرد تدریس<br>تلفیقی<br>ج ( روش تدریس<br>ساخت گرایی<br>د ( رسانه ها<br>استفاده
از نرم افزار ها- کتاب گویای(ورق زن)-کتاب راهنمای معلم -کتاب درسی- کمک
آموزشی -پخش تصاویر مرتبط با مبحث از طریق ویدیو پروژکتور- استفاده از
تخته هوشمند- لپتاپ<br>ه ( مدل کلاس<br>مدل چیدن کلاس:<br>دایره ای و گروه بندی<br>روش گروه بندی:<br>مدل
و ساختار کلاس U شکل بوده و همه دانش آموزان در جلو و اطراف میز می باشند .
در حالیکه به وایت برد نیز اشراف داشته باشند. ابتدا با نام خدا و بیان یک
شعر زیبا به دانش آموزان خوش آمد می گوید. احادیث موضوعی برای دانش آموزان
خوانده می شود. معلم کلاس را آماده کرده و دانش آموزان را به چند گروه
تقسیم می کند که بهتر بتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و درس روزی
برای تمام بچه ها را تدریس نماید.<br> تحلیل آموزشی ) تحلیل درس و روش ها و رسانه های مورد استفاده ( –<br>استنادبهمنابع معتبر علمی جهت توجیه روش فعالیت معلم و …<br>این الگوی تدریس از پویاترین و کارآمدترین، الگوهای تدریس است که در بسیاری از کلاس های دنیا با موفقیت در حال اجرا است. <br>مراحل اجرای الگو الگوی تدریس حاضر در ۵ مرحله برنامه ریزی و اجرا می شود؛ مراحل مورد نظر عبارت اند از:<br> درگیر گردن Engaging<br> کاوش Exploration<br> توصیف Explanation<br> شرح و بسط (گسترش)</p><p class="">ارزشیابی<br>دلیل نام گذاری الگوی تدریس ساخت گرایی به الگوی ۵E، آغاز شدن هر مرحله با حرف E است.<br> فعالیت های پیش از تدریس<br>الف ( حضوردرکلاسوآماده کردن شرایط پیش از حضور دانش آموزان<br>چارچوب نگارش طرح درس و سناریو برای تدریس ۲<br>ب ( دقتوبررسی در وضعیت دانش آموزان<br>ج ( بررسیتکالیف و فعالیت های دانش آموزان<br>د ( گروهبندی<br>ه ( ارزشیابیتشخیصی<br> فعالیت های حین تدریس -<br>ارائه درس<br> فعالیت های پس از تدریس -<br>الف ( ارزشیابی<br>ب ( جمعبندیواصلاح آموخته ها<br>ج ( تعمیمها<br>د ( تکلیفها<br>ه ( فعالیتهایتکمیلی ) در جلسه و<br>کلاسیاخارجازآن<br> ذکر منابع و مآخذ<br>توجه : فعالیت های مراحل ۵ ، ۶ و<br> باید در جدول روبرو و به صورت<br>مشروح قید شود .<br></p><p></p>,