طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و نمونه پایان نامه بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش

طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و نمونه پایان نامه بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش

طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و نمونه پایان نامه بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش

طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و نمونه پایان نامه بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش

هدف از این پایان نامه طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و نمونه پایان نامه بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۶۶
حجم ۰/۲۶۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc

توضیحات کامل

نمونه پایان نامه رشته حسابداری

طبقه بندی هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC و نمونه پایان نامه بررسی ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش

 
 
چکیده:
از آنجا که سیستم ABC جهت محاسبه بهای تمام شده از مبناهای هزینه متفاوتی در تخصیص هزینه ها استفاده می کند، بنابراین شناسایی هزینه های تشکیل دهنده خدمات و طبقه بندی آن کمک زیادی در محاسبه بهای تمام شده می کند. با توجه به اینکه سطوح متفاوت هزینه و فعالیت نیاز به محرکهای مربوط به خود دارد. بنابراین، این تقسیم بندی هزینه و فعالیتها ضروری به نظر می رسد. 
 
چهار سطح از هزینه ها و فعالیتهایی که معمولا" در سطح دانشگاهها و دانشکده ها وجود دارد ، این چهار سطح عبارتند از :۱-هزینه و فعالیتهای در سطح واحدهای درسی، ۲- هزینه و فعالیتهای سطح یک رشته آموزشی و یا گروه آموزشی دسته،۳- هزینه و فعالیتهای سطح دانشکده و ۴-هزینه و فعالیتهای سطح دانشگاه، که بصورت سلسله مراتب نشان داده شده است. همانطور که ملاحظه می گردد، میزان درجه تغییر پذیری و ارتباط هزینه ها با خدمات ومحصولات در سطوح بالای این سلسله مراتب بسیار زیاد است و با حرکت به سمت پایین درجه تغییر پذیری و ارتباط هزینه ها با خدمات ارائه شده کمتر می گردد.
 
 از نظر تقسیم هزینه ها، هزینه های سطح واحدهای درسی، سطح رشته و یا گروه آموزشی را می توان با استفاده از مبناهای مربوط به هر سطح هزینه به واحدهای درسی ارائه شده، تخصیص داد. برای این منظور از مبناهای مناسب برای هر گروه از هزینه ها به واحدهای درسی استفاده   می گردد. اما هزینه های سطح دانشکده تقریبا ارتباط مستقیمی با حجم و تعداد دانشجو ندارند. بنابراین مبنای انتخابی برای تسهیم این گونه از هزینه ها ممکن است که بطور کامل نتواند ارتباط بین هزینه ها و اهدف هزینه را برقرار کند.
 
با توجه به سلسله مراتب طراحی شده جهت فعالیتها و هزینه ها، ذکر این نکته ضروری است که اگر ارزش افزوده خدمات ارائه شده در سطوح بالای این سلسله مراتب ایجاد گردد(فعالیت سطح واحد) میزان خطا و انحراف پذیری آن بسیار پایین است، ولی اگر میزان ارزش افزوده در سطح پایین این سلسله مراتب(فعالیتهای سطح نگهداری) ایجاد شود، درجه خطا و انحراف آن بالا است. جهت درک بهتر اجزاء تشکیل دهنده هر کدام از این فعالیتها و چگونگی ارتباط سلسله مراتب هزینه ها و فعالیتها با یکدیگر هرکدام از این سطوح  هزینه ها، تشریح می شود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

هزینه یابی بر مبنای فعالیت

محاسبه بهای تمام شده آموزش

سلسله مراتب فعالیتها در سیستم ABC

سلسله مراتب هزینه ها در سیستم ABC

ساختار داخلی دانشگاهها جهت اجرا هزینه یابی آموزش

 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول:کلیات تحقیق ۲
۱-۱-مقدمه ۲
۱-۲-بیان مسأله ۳
۱-۲-۱- تعریف مشکل ۳
۱-۲-۲-اهمیت مشکل ۴
۱-۲-۳-نحوه برخورد با مشکل ۵
۱-۲-۴-عوارض ناشی از تداوم مشکل ۶
۱-۲-۵-معرفی راه حلها و عوامل مؤثر ۸
۱-۲-۶-تناقضات موجود در رابطه با  طراحی سیستم پیشنهادی ۹
۱-۲-۷-فواید ناشی از اجرا و بکارگیری سیستم پیشنهادی ۱۰
۱-۳-سوالات یا فرضیه های پژوهش ۱۲
۱-۴-اهداف پژوهش ۱۴
۱-۵-تعاریف واژه ها ۱۵
۱-۶- محدودیتهای پژوهش ۱۷
 

فصل دوم:طبقه بندی و سلسله مراتب هزینه ها و فعالیتها در سیستم ABC ۲۰

هزینه سطح دانشگاه ۲۲
هزینه های ۲۲
سطح واحد ۲۲
هزینه سطح گروه آموزشی ۲۲
هزینه سطح دانشکده ۲۲
مرکز فعالیت واحد آموزش ۲۲
هزینه های ثبت نام و پذیرش دانشجویان ۲۲
هزینه های اینترنت و کامپیوتر ۲۲
هزینه های فوق برنامه ۲۲
هزینه های  حسابداری دانشکده ۲۲
هزینه های امور نقلیه ۲۲
مرکز فعالیت انبار ۲۲
مرکز فعالیت دایره حسابداری ۲۲
هزینه های معاونت دانشجویی ۲۲
هزینه های  امور اداری و مالی دانشگاه ۲۲
طبقه بندی سطح فعالیتها ۲۴
۳-۴-۴-مراحل طراحی مدل و بکارگیری سیستم ABC ۲۵
۳-۴-۴-۵-  تعریف و شناسایی محرک منابع ۳۰
۲. عملیات هزینه یابی در مراکز فعالیت ۳۱
۳- محاسبه بهای تمام شده هدف هزینه ۳۴
 

فصل سوم:نمونه پایان نامه بررسی ساختار و  سیستم موجود دانشگاههای علوم پزشکی جهت عملیات هزینه یابی و محاسبه بهای تمام شده آموزش

-۱-حوزه ریاست ۳۷
-۲-معاونت آموزشی ۳۸
-۲-۱-واحد تحصیلات تکمیلی ۴۰
-۲-۲-اداره خدمات آموزشی ۴۱
-۲-۳-مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ۴۳
-۲-۳-مرکز آموزش مهارتهای بالینی ۴۵
-۳-۵-واحد تغذیه ۴۹
-۳-۶-اداره رفاه دانشجویی ۴۹
-۳-۷-واحد تدارکات دانشجویی ۵۰
-۳-۹-دفتر معاونت دانشجویی ۵۳
-۳-۱۱-اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر ۵۴
-۴-معاونت پشتیبانی ۵۵
-۴-۳-مدیریت فنی نظارت و طرحهای عمرانی ۵۹
۴-۴-۱-تعریف و شناسایی مراکز فعالیت در سطح دانشکده ها ۷۱
۴–شناسایی و طبقه بندی هزینه ها در مراکز فعالیت دانشکده ها ۷۷
۴-۴-۷-مقایسه هزینه های مورد استفاده در محاسبه بهای تمام شده با بودجه های تخصیصی و تراز عملیات در دانشگاههای مورد نمونه پایان نامه بررسی ۱۵۹
۴-۵-خلاصه فصل ۱۶۳
منابع ۱۶۳
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس ۰۹۲۱۴۰۸۷۳۳۶

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x