شبکه های بی سیم ، معماری و امنیت آنها

شبکه های بی سیم ، معماری و امنیت آنها

شبکه های بی سیم ، معماری و امنیت آنها

شبکه-های-بی-سیم--معماری-و-امنیت-آنهالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۴۶
‏شبکه های بی سیم ، معماری و امنیت آنها
‏این نوع شبکه برای کاربران محلی از جمله محیطهای(Campus) ‏دانشگاهی یا آزمایشگاهها که نیاز به استفاده از اینترنت دارند مفید می ‏باشد. در این حالت اگر تعداد کاربران محدود باشند می توان بدون استفاده از Access Point ‏این ارتباط را برقرار نمود .در غیر اینصورت استفاده از Access Point ‏ضروری است.می توان با استفاده از آنتن های مناسب مسافت ارتباطی کاربران را به شرط عدم وجود مانع تاحدی طولانی تر نمود.
۲
WPANS(Wireless Personal Area Networks )
‏دو تکنولوژی مورد استفاده برای این شبکه ها عبارت از :IR (Infra Red ) ‏و Bluetooth (IEEE 802.15 ) ‏می باشد که مجوز ارتباط در محیطی حدود ۹۰ متر را می دهد البته در IR ‏نیاز به ارتباط مستقیم بوده و محدودیت مسافت وجود دارد .
WMANS(Wireless Metropolitan Area Networks )
‏توسط این تکنولوژی ارتباط بین چندین شبکه یا ساختمان در یک شهر برقرار می شود برای Backup ‏آن می توان از خطوط اجاره ای ،فیبر نوری یا کابلهای مسی استفاده نمود .
WWANS(Wireless Wide Area Networks )
‏برای شبکه هائی با فواصل زیاد همچون بین شهرها یا کشورها بکار می روداین ارتباط از طریق آنتن ها ی بی سیم یا ماهواره صورت می پذیرد .
۳
Wimax ‏استاندارد جدید ‏ ‏شبکه های بی سیم‏.
‏استاندارد جدید WIMax ‏برای شبکه های شهری بی سیم ، بازار دستیابی به ‏اینترنت رامتحول خواهدکرد. امروزه یافتن و خریدن یک کامپیوتر کیفی مجهز به ‏تراشه Wi-Fi ‏نباشد، کاری دشوار است، دکمه ای که به کاربران کامپیوترهای ‏همراه اجازه دستیابی به اینترنت ر فارغ از مکانی که کاربردر آن حضور دارد ‏می دهد. بدین ترتیب از اتاق غذاخوری ، اتاق نشیمن و یا کافی شاپ می توان ‏به اینترنت وصل شد. عموم مردم به WI-Fi ‏به عنوان یک ایستگاه مرکزی کاری که ‏می تواند ارتباط را بین چندین کاربر به طور یکسان به اشتراک بگذارد ‏علاقمندند. البته با این محدودیت که فاصله کاربرانبران برای محیط داخلی ( indoor) ‏کمتراز۱۰۰متر و برای محیط خارجی (outdoor) ‏کمتر از ۴۰۰ متر باشد.
‏اما استاندارد جدیدی معرفی شده است که عملا توانایی Wi-Fi ‏را زیر سوال ‏برده است . این استاندارد معروف به WiMax ‏می باشد که باعث ایجاد ارتباطات ‏بی سیم اینترنتی با پهنای باند بالا با سرعتی نزدیک به Wi-Fi ‏به محدو دیت ‏های آن را هم ندارد یعنی تا فواصل بالای حدود ۵۰ کیلومتر را هم پشتیبانی ‏می کند.
‏شبکه های شهری بی سیم با سرعت های پهنای باند بالا چندان جدید نیستند، اما ‏تجهیزات خاص باند پهن عمدتا گران قیمت هستند. در حال حاضر شرکت ها به ‏تدریج در حال رسیدن به توافق هایی بر روی جزییات استاندارد WiMax ‏هستند که ‏این منجر به کاهش قیمت این تجهیزات خواهدشد.
۵
‏توافقات صنعتی روی جزییاتی نظیر این که چگونه سیگنال های WiMax ‏را رمز ‏گشایی کنیم تا فرکانس هایی را ایجاد کنیم که قابل استفاده باشند و چگونه ‏امکان برقراری ارتباط چندین کاربر تا دستیابی به آن فرکانس ها را فراهم ‏کنیم ، سر انجام به شرکت هایی نظیر اینتل اجازه خواهد داد تا تراشه که ‏حاوی قابلیت WiMax ‏برای استفاده درتجهیزات بی سیم با پهنای باند بالا ‏هستند را بسازند .
‏و در نهایت انتظار می رود که قیمت receiver ‏به حدود ۵۰ تا ۱۰۰ ‏دلار یعنی چیزی حدود قیمت DSL ‏ها یا مودم های کابلی امروزی برسد و این ‏یعنی میلیون ها نفر از کاربران بالاخره می توانند از سرویس های رایج ‏اینترنت استفاده کندو به آسانی از طریق آنتن های نصب شده روی بام از ‏هرگوشه شهر به اینترنت وصل شوند.
‏اگر چه ظهور اولیه WiMax ‏در حوزه های عمومی بوده است. اما با ظهور تدریجی ‏تجهیزات و استانداردها، شاهد موج جدیدی از صنایع کوچک و متوسط بی سیم ‏خواهیم بود که دیگر خطوط گران قیمت T1/E1 ‏نیستندو ایستگاه های کاری همچنین ‏می توانند خدمات خود را در مکان هایی بدون خطوط تلفن هم ارایه دهند و این ‏یعنی دستیابی پر سرعت به اینترنت در نواحی دور افتاده ای که غالبا هیچ ‏تجهیزات ارتباطی ندارند.
WiMax ‏که مخفف Woldwide Interoperability for Microware Access ‏می ‏باشد،کمی فراتر از یک لیست طولانی از مشخصات تکمیلی و تخصصی که نمایشگر ‏تجهیزات بی سیم کارخانه های مختلف که می توانند با سرعت های زیاد با هم ‏کار کند، است . این استاندارد با نام IEEE 802.16 ‏نیز شناخته می شود که از ‏سال ۱۹۹۰ کاربرد آن شروع شده است و نقطه مقابل فناوری های اینترنت یا Wi-Fi ‏بوده است. یک واحد انتقال دهنده WiMax ‏می تواند صوت ، تصویر و ‏سیگنال های اطلاعاتی را در طول فواصل بالای ۵۰ کیلومتر (با رعایت خط دید ‏مستقیم) وبا سرعتی در حدود ۷۰ مگابیت در ثانیه (یعنی سرعتی برای دستیابی

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x