سینما و معماری ۶۶ ص

سینما و معماری ۶۶ ص

سینما و معماری ۶۶ ص

سینما-و-معماری-66-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏به نام یگانه معمار هستی
‏تحقیق :‏
‏ ‏انسان طبیعت معماری
‏موضوع ‏تحقیق:‏
‏ ‏سینما و معماری
۲
‏پیشگفتار :
‏اگر سینما ، سی نماست پس یک معماری والا و با وقار است . بنایی منظم و پرنما. و از این روست که سینما، معماری است.
‏مقدمه
‏اینکه سینما چگونه و چرا به معماری شباهت دارد سوال پیچیده ایست سوال اساسی تر را باید در مخاطب این دو هنر جستجو کرد . این که تماشاگر معماری و بیننده سینما از چه نقطه دید و دیدگاهی به این دو هنر انسانی می نگرد چگونه آنها را درک می کنند؟!
‏و چگونه در هر یک صورتی از دیگری می بینند ؟
‏البته همه فیلم ها را نمی توان سینما نامید و همه بناها هم به معماری نزدیک نمی شوند. بی شک بحث های زیبایی شناختی درباره نقاط مشترک و انطباق سینما و معماری جز از طریق مقایسه برخی آثار سینمایی و تبیین آنها به گونه تشریح یک کالبد معماری امکان پذیر نیست . برای دستیابی به این هدف نمی توان جز جست و جوی معماری در سینما راهی در پیش گرفت. تاریخ تحلیل فیلم آکنده از موضع گیری های عینی درباره فضا در تصویر فیلم است .
‏دو نوع فضا در سینما داریم یکی فضای کلی فیلم که مربوط به زمان است و دیگری فضای معماری که مربوط به ساختمان یا محل اجرای فیلم است.
‏غالب تحلیلگران به فضا در تصویر سینمایی از جنبه معماری صحنه پرداخته اند. در حالی که بین فضاهای معماری گونه صحنه های فیلم، چیزی بیشتر از ابزار تحریک ذهنی بیننده ساکن در سفر ذهنی به درون فیلم است که به درک نهایی از معنا و مفهوم آن می رسد . در حالی که نظاره گر معماری ساز عینی است و از طریق حرکت درون معماری و احساس ریتم و تداوم و پیوستگی فضاهای آن به ماهیت فضا پی می برد.
‏سینما نیز به دو شکل برای معماری جلب توجه می کند :
‏۱-علاقه معمار به خلق فضاهای معماری و سینمایی
‏۲-درک معماری حقیقی از طریق زبان فیلم
‏مثلا در فیلم های آنتونیونی معماری نقش مهمتری می گیرد (‏کسوف,خبرنگار ‏که در مکان های مهمی اتفاق افتاده اند.
۳
‏در نگاهی به تاریخ این دو هنر سینما و معماری در می یابیم که خالقان آنها برای بیان ذهنیت خود از سبک های مختلفی دستمایه گرفته اند . تاریخ معماری به قدمت تاریخ انسان است در حالی که تاریخ سینما جزو محدوده زمانی انسان نوین و مدرن را طی نکرده است . اما در همین مدت زمان اندک در قیاس با تحولات شگرف معماری، سینما توانسته است با تکیه بر توانایی های ذاتی خود ادعای فضا ‏–‏ زمانی معماری را بر سطحی دو بعدی به اثبات برساند .
۴
‏فهرست:
‏پیشگفتار
‏مقدمه
‏سینما چیست؟
‏معماری چیست؟
‏فضا در سینما و معماری
‏مونتاژ به مثابه معماری سینما
‏انقباض و انبساط ‏ز‏مان در مکان
‏رابطه زمان و مکان در سینما
‏روابط زمان و مکان در معماری
‏نقش تدوین ‏دراحیای ‏ز‏مان سینمایی
‏نقش زمان و فضا در روایت فیلمی
‏روایت زمان و فضا
‏شیوه های روایت در سینما
‏حرکت عنصر اصلی سینما
‏ریتم در سینما و معماری
‏سینما معماری ‏و‏ حرکت
‏گزیده فیلم‏ی‏ متاثر از”انسان،طبیعت،معماری”

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x