زنجیره ی ارزش (مدیریت زنجیره ی تامین و مدیریت ارتباط با مشتریان )
زنجیره ی ارزش (مدیریت زنجیره ی تامین و مدیریت ارتباط با مشتریان )
توضیحات:
دو پاورپوینت از فصل سوم کتاب سیستم های اطلاعاتی مدیریت با عنوان “سیستم های اطلاعاتی، سازمان ها و استراتژی ها”، نوشته ی کنت و جین لاودن، در حجم ۳۴ اسلاید، همراه با تصاویر.
شامل:
۱- پاورپوینت “presentation MIS”: بخشی از فصل سوم این کتاب در ۲۲ اسلاید
۲- پاورپوینت “case study”: بنابر تمرین کتاب شرکت سرویس پستی ایالات متحده (UPS) به عنوان مطالعه موردی در ۱۲ اسلاید
در بخشی از این پاورپوینت آمده است که:
مدل پورتر، برای شناسایی نیروهای رقابتی و استراتژی های عمومی پیشنهاد بسیار سودمندی است اما متدولوژی مشخصی برای دستیابی به مزایای رقابتی ارائه نمی کند. بنابراین اگر هدف شما دستیابی به مزیت عملیاتی است، مدل زنجیره ی ارزش تجاری برای سازمان سودمند می باشد.
این اسلاید ها به ترتیب زیر می باشد:
اسلاید اول و دوم: شروع و عنوان
اسلاید سوم، چهارم، پنجم و ششم: توضیحاتی درباره مدل پورتر و مدل زنجیره ارزش
اسلاید هفتم، هشتم و نهم: شرح اجزای مدل زنجیره ارزش
اسلاید دهم، یازدهم و دوازدهم: معرفی و شرح دو نمونه کاربردی مدل زنجیره ارزش یعنی مدل زنجیره تأمین (SCM) و مدل ارتباط با مشتری (CRM)
اسلاید سیزدهم: سوال کاربردی
اسلاید چهاردهم و پانزدهم: شبکه ارزش
اسلاید شانزدهم، هفدهم، هجدهم و نوزدهم: استراتژی های مبتنی بر شبکه :۱. اقتصاد شبکه، ۲. شرکت مجازی و ۳.اکوسیستم های تجاری
اسلاید بیستم: نکته ی آخر
اسلاید بیست و یکم: خلاصه ی مطالب
اسلاید بیست و دوم: منابع
و …