روش تحقیق و پیشینه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر

دانلود روش تحقیق و پیشینه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر

روش تحقیق و پیشینه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر

روش تحقیق و پیشینه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۵۱ کیلو بایت
تعداد صفحات ۶۴
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

روش تحقیق و پیشینه بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر

چکیده:

موضوع پژوهش حاضر،و بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر که مادرشان ازدواج مجدد کرده اند و آنهایی که مادرشان بعد از فوت پدر ازدواج مجدد نکرده اند وهمچنین دانش آموزان دخترو پسر دارای هر دو والد اصلی، می باشد که این افراد در پایه سوم راهنماییو در محدوده سن۱۶-۱۴سال قرار گرفته اند و نمونه گیری بصورت تصادفی از کلیه مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه شهر تهران در سال تحصیلی۸۴-۸۳ انجام گرفته است ۰

بررسی و مقایسه به وسیله اجرای آزمون اضطراب آر۰بی۰کتل صورت گر فته است وهمچنین پرسشنامه ای به منظورتفکیک دانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد کرده اندودانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد نکرده اند همچنین بررسی نظارت آنها دراین امر تهی هشده واز دانش آموزان خواسته شد که پس از اتمام پاسخگویی به آزمون به سوالات این پرسشنامه جواب دهند.

سرانجام اینکه فرض کلی پژوهش مبنی بر معناداربودن تفاوت میزان اضطراب دانش آموزان محروم از پدرکه مادرشان ازدواج مجدد کرده اند وآنهایی که مادرشان ازدواج مجدد نکرده اند تایید نشد۰ البته بین میانگین این دو گروه تفاوت وجودداشت بطوریکه میانگین اضطراب گروه اول کمتر ازمیانگین اضطراب گروه دوم بود۰ ولی دوفرض دیگر پژوهش مبنی برتفاوت میزان اضطراب دوگروه ذکرشده دربالا بادانش آموزان دارای هردو والدتایید شد۰ همچنین مطابق بانتایج پاسخهای دانش آموزان به پرسشنامه دوم اینطور گزارش می شودکهاکثرا” باامرازدواج مجدد مادرمخالف بوده وآنهایی که مادرانشان ازدواج مجدد کرده اند دلیل این امررابیشتراصرار اطرافیان می دانند.

فصل اول

بیان مسئله

مقدمه

ازدواج مسئله مهمی است که بسیار سفارش شده است زن ومرد افریده شده اند تا درکنار یکدیگر قرار گرفته وآرامش یابند . زن ومردی که هر کدام تنها زندگی می کنند می توانند باازدواج به افق تازه ای از زندگی دست یافته و بامشارکت یکدیگر بسیاری از مشکلاتشان را که شاید به تنهایی از عهده حل انها بر نمی امد ند را حل کنند وهمچنین از نظر سلامت روانی نیز تامین می شوند.هر چند ممکن است بعضی از ازدواج ها سرانجام خوشایندی نداشته باشد.

و کانون به علت های مختلف از هم بهپاشد ولی در مجموع می توان گفت که در روزگار پر کشمکش امروز ، شاید تنها جای امنی که می توان یافت محیط خانه و زندگی در کنار افراد خانواده است .

در خانواده علاوه بر حضور زن ومرد که بعد ها نقش مادر وپدر را بر عهده می گیرند ، فرزندانی نیز وجود دارند که تر بیت وپرورش آنها بسیار حائز توجه واهمیت است وپدر ومادردر قبال این امر نقش اساسی برعهده دارند که باید بامشارکت یکدیگر این نقش راایفا کنند . حال اگر هر یک از آنها در انجام وظیفه خود کوتاهی کنند یا اینکه در محیط خانواده حضورنداشته باشد عوارض ناگواری در پی خواهد داشت که دامنگیر همه اعضای خانواده مخصوصاً فرزندان خواهد شد، چرا که فرزنان والدین خود را تنها تکیه گاه خویش دانسته ودرغیاب آنها ممکن است دچارآسیب های جبران ناپذیری شوند.

عدم حضور والدین می تواند علل های مختلفی همچون طلاق مرگ آنها سفرهایطولانی و… داشته باشد که واکنش فرزندان در قبال هر کدام متفاوت است . آنها ممکن است از والد تنها انتظار زیادی داشته ودائم نگران باشند که آینده آنها چه خواهدشد . وظیفه والد تنها نیز بسیارمشکل می شود چرا که باید در یک لحظه هم نقش پدر را بازی کندوهم مادرراوتمام مسئلولیت های زندگی را به تنهایی به دوش بکشد.ااو باید تصمیم بگیرد که چگونه ازعهده وظایف خود برآید وکوچکترین تصمیم او در مورد اداره ی زندگی می تواند تاثیرات عمیقی برکل ساختار خانواده مخصوصافرزندا وسلامت روانی آنها داشته باشد. والدتنها ممکن است تصمیم به ازدواج مجدد بگیردتابتواند بامشارکت همسر جدید خود مشکلات رابهتر حل کند . فرزندان در قبال این امر واکنش های متفاوتی خواهند داشت که البته بر اساس سن وجنس آنها متفاوت می باشد .

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

تقدیر………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

فصل اول

بیان مسئله

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………………………………………………

اهمیت و ضرورت پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….

اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………….

اهداف کلی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

اهداف جزئی……………………………………………………………………………………………………………………………………………

سؤالات پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………….

متغیر ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

فرضیه های اصلی ………………………………………………………………………………………………………………………………….

فرضیه های فرعی …………………………………………………………………………………………………………………………………

تعاریف واژه ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………

تعاریف مفهومی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

تعریف عملیاتی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

فصل دوم

پیشینه پژوهش

نقش خانواده………………………………………………………………………………………………………………………………………..

نقش پدر………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

عوارض فقدان پدر…………………………………………………………………………………………………………………………………..

زنان سرپرست خانواده ………………………………………………………………………………………………………………………….

ازدواج مجدد مادرو حضور ناپذیری……………………………………………………………………………………………………….

مواضع لازم جهت کاهش اثرات منفی ازدواج مجدد…………………………………………………………………………..

اضطراب…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

علائم هیجا نی ……………………………………………………………………………………………………………………………………

علائم جسمانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………

علا ئم روانی……………………………………………………………………………………………………………………………………………

علائم ادارکی…………………………………………………………………………………………………………………………………………

علائم اجتماعی……………………………………………………………………………………………………………………………………..

مروری بر سابقه پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………

فصل سوم

طرح پژوهش

روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………..

جامعه آ ماری………………………………………………………………………………………………………………………………………….

نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………….

شیوه جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………………….

اعتبار وروایی پرسشنامه اضطراب کتل…………………………………………………………………………………………………

روش اجرای آزمون……………………………………………………………………………………………………………………………….

روش آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………………

فصل چهارم

بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………….

محدودیت های پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………….

پیشنها دها………………………………………………………………………………………………………………………………………………

فهرست منا بع………………………………………………………………………………………………………………………………………..

پیوست ها………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

اختلالات اضطرابی
اضطراب
علایم و نشانه های اضطراب را می توان در دو گروه نشانه های فیزیکی و علایم روانشناختی (Psychologic) جای داد
نظریه های اضطراب
اختلال اضطراب فراگیر یا منتشر(GAD)
اختلال هراس و گذر هراسی
اختلال گذرهراسی
اختلالات فوبی
Specific Phobia
اختلال وسواسی- جبری
اختلال استرس پس از سانحه
تشخیص های پرستاری

  • بررسی و مقایسه میزان افسردگی در بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه
  • تحقیق درباره بررسی تأثیر ناکامی در میزان پرخاشگری بین دانش آموزان دختر و پسر
  • بررسی تاثیر ناکامی در میزان پرخاشگری بین دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهرستان قروه
  • تحقیق بررسی انواع و میزان اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دختر و پسر شهرستان ابهر ۱۰۰ ص
  • تحقیق بررسی انواع و میزان اختلالات رفتاری در بین دانش آموزان دختر و پسر
  • روش تحقیق مقایسه ویژگی های شخصیتی شخصیت ضد اجتماعی و انحرافات اجتماعی در بین دانشجویان دختر و پسر
  • تحقیق بررسی مقایسه میزان افسردگی در دانش آموزان دختر خوابگاهی و غیر خوابگاهی
  • بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر دانشگاه تبریز قبل از امتحانات و در ایام امتحانات
  • بررسی و مقایسه عزت نفس بین دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار پسر و دختر
  • بررسی و مقایسه عزت نفس بین دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار پسر و دختر در بین دانشجویان
  • بررسی شیوع اختلالات روان شناختی بر اساس آزمون های ترسیمی در دانش آموزان دختر و پسر ۱۲-۷ ساله
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر
  • تحقیق بررسی رابطه سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه
  • هنجار یابی پرسشنامه افسردگی کودکان ماریا کواس بر روی کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی
  • تحقیق بررسی رابطه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دوره راهنمایی شهر اصفهان با ویژگی
  • تحقیق رابطه خلاقیت و عزت نفس در دانش آموزان دختر و پسر و تاثیر جنسیت بر متغیرهای عزت نفس و خلاقیت
  • تحقیق مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری
  • تحقیق بررسی و مقایسه میزان افسردگی در بین دانش‎آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه بهمراه پرسشنامه
  • بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر مدارس عادی و غیر انتفاعی
  • بررسی میزان و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه ۲ شهر یزد
  • تحقیق بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر
  • تحقیق بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر
  • بررسی میزان مسئولیت پذیری در حیطه خانواده و جامعه بین دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی
  • 0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x