دانلود پاورپوینت بازیافت و بتن ۲

دانلود پاورپوینت بازیافت و بتن ۲

دانلود پاورپوینت بازیافت و بتن ۲

دانلود-پاورپوینت-بازیافت-و-بتن-2لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۳ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..pptx) : 
 

بنام خدا
بازیافت و بتن
مقدمه
در دنیای صنعتی امروز، مسئله تولید و انباشت انواع زباله‏های خانگی و صنعتی ابعاد تازه‏ای بخود گرفته و م ی رود تا بصورت معضلی مهم درآید. هزینه بالای نگهداری زباله‏ها دست‏اندرکاران را واداشته که بفکر استفاده مجدد از آنها در زمینه‏های مختلف بیفتند.
در این راستا، دو محور اساسی مطرح شده:
استفاده از زباله‏ها بصورت سوخت برای تولید انرژی و استفاده از آنها بعنوان مواد اولیه برای بهبود بخشیدن خواص محصول تولید شده یا کاهش قیمت آن.
در صنعت سیمان و بتن این دو محور م ی توانند کاربرد های وسیعی داشته باشند .
بازیافت و بتن
در تهیه سیمان، از آنجا که مرحله عملیات حرارتی نیازمند مقادیر فراوانی انرژی حرارتی م ی باشد، استفاده از ضایعات صنایع دیگر بعنوان سوخت بسیار مطرح است .
در این راستا، این ضایعات به سه صورت سوختهای مایع، جامد و گاز قابل استفاده م ی باشند. ضایعات شیمیائی، روغنهای مصرف شده، کاغذهای باطله، تایرهای مستعمل مثالهائی از این سه دسته هستند که با توجه به قیمت و دردسترس بودنشان مورد استفاده قرار م ی گیرند. علاوه بر صرفه اقتصادی، استفاده از این ضایعات م ی تواند نقش مهمی در کاهش انتشار انواع آلاینده‏های بحرانی از قبیل اکسیدهای نیتروژن و گوگرد ایفا کند.
قبل از استفاده از ضایعات در صنعت سیمان و یا در هر صنعت دیگر، یکسری آزمایشات و تحقیقات بایستی صورت پذیرد که در آن مسائلی از قبیل ترکیب شیمیائی ضایعات و مجاز بودن استفاده از آنها، نحوه استفاده از ضایعات، تجهیزات مورد نیاز و جنبه‏های اقتصادی و زیست محیطی دیگر کاملاً مشخص گردد. امروزه حساسیت زیادی بر مسائل زیست محیطی وجود دارد و باید از ضایعاتی استفاده کرد که کمترین آلودگی را داشته باشد.
در این راستا استفاده از ضایعات بیمارستانی و رادیو اکتیو، حشره‏کشهای سمی و مواد سرطان زا ممنوع م ی باشد .
منابع سوختی متداول در صنعت سیمان که کارخانه‏های مختلف با توجه به امکانات خود از آنها استفاده م ی کنند، عبارتند از زغال سنگ، نفت، و گاز.
ضایعات مورد استفاده را م ی توان در سه گروه مایع، جامد و گاز دسته ‏بندی نمود . جدول زیر عمده‏ترین موارد هر گروه را نشان م ی دهد :
انواع ضایعات
مثالهای بارز
مایع
قیر، پسابهای شیمیائی، پس مانده‏های عملیات تقطیر، ضایعات حلالها، انواع روغنهای مستعمل، سوسپانسیونهای موم، پسابهای پتروشیمی، دوغاب آسفالت ، پسابهای صنعت رنگ، لجنهای روغنی
جامد
زباله‏های خانگی، ضایعات کاغذ، کک نفت، پس مانده‏های لاستیکی، لجنهای خمیری، تایرهای مستعمل، محفظه‏های باطری، پس مانده‏های پلاستیکی، ضایعات چوب، شلتوک برنج، انواع ضایعات منابع سوختی دیگر، پوست فندق، لجنهای فاضلاب، ضایعات گوشت و پودر استخوان
گازی
گازهای پیرولیز، گازهای خروجی از زمین

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x