دانلود مقاله گذری به استان کرمان ۸۳ص

دانلود مقاله گذری به استان کرمان ۸۳ص

دانلود مقاله گذری به استان کرمان ۸۳ص

دانلود-مقاله-گذری-به-استان-کرمان-83صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
۱
‏فصل اول:
‏گذری به استان کرمان
‏بخش اول (۱ـ۱) کلیات
‏۱ـ۱ـ۱ـ موقعیت استان کرمان:
‏کشور ما ایران در ناحیه‌ای کویری و کم‌ باران قرار گرفته است که تابش آفتاب در آن فراوان است و بارش باران کم، اما در این سرزمین کم باران چشم‌اندازهای کم‌نظیر و شگفتیهای خاص مناطق گرمسیر به شکل زیبایی پرورده شده است.
‏کرمان یکی از همین مناطق کویری، اما پربرکت کشور ماست.
‏«استان کرمان بعد از خراسان دومین استان پهناور کشور است و حدود ۱۱ درصد از خاک ایران را دربر گرفته است. مساحت آن حدود ۱۷۵۰.۶۹ کیلومتر مربع است. موقعیت نسبی این استان به گونه‌ای است که از شمال با استان‌های خراسان و یزد، از جنوب با استان هرمزگان، از شرق با سیستان و بلوچستان و از غرب با استان فارس هم‌مرز بوده است‏ـ زنده‌دل ـ حسن ـ ‏مجموعه راهنمای جامع ایرانگردی شماره ۱۸‏ ـ تهران انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ ۱۳۷۷ـ ص ۲۵.
‏.» (تصویر شماره ۱ـ۱) نشانگر موقعیت جغرافیایی استان کرمان در نقشه ایران است. شهرستان کرمان از جنوب به شهرستان جیرفت، از جنوب شرقی به شهرستان بم از جنوب غربی به شهرستان بردسیر از غرب به رفسنجان، از شمال غربی زرند و از شمال به شهرستان راور محدود می‌شود. (تصور شماره ۱ـ۲) نشانگر موقعیت جغرافیایی شهر کرمان در استان کرمان است.
۲
۸۳
‏آب و هوای کرمان به علت وجود ارتفاعات متغیر است و باران سالانه آن بسیار کم است.
‏این استان یکی از مرتفع‌ترین استانهای کشور است. کرمان از اولین شهرهای ایران است که به علت مهارت بالا بافندگان آن در ریسندگی و بافندگی مورد توجه شرکتهای خارجی قرار گرفته است.
‏تصویر (۱ـ۱)
‏موقعیت استان کرمان در نقشه ایران
‏(تصویر ۱ـ۲) نقشه استان کرمان
‏۱ـ۱ـ۲ـ جغرافیای طبیعی و اقلیم استان کرمان:
‏استان کرمان در جنوب شرقی ایران قرار گرفته است و ارتفاعات آن دنباله رشته‌ کوه‌های مرکزی ایران است که از چین‌خوردگی‌های آتشفشانی آذربایجان شروع می‌شود و تا بلوچستان امتداد دارد و دنباله‌ آن چند بار در فلات مرکزی به وسیله حوزه‌های پست داخلی و کویر قطع می‌شود.
‏وجود ارتفاعات و پستی و بلندیهایی در منطقه و شرایط خاص اقلیمی، آب و هوای متفاوتی در نواحی مختلف استان به وجود آورده است. نواحی شما و شمال‌غربی و مرکزی دارای آب و هوای گرم و نسبتاً مرطوب دارد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x