دانلود مقاله نجوم و اخترفیزیک ۲۴ ص

دانلود مقاله نجوم و اخترفیزیک ۲۴ ص

دانلود مقاله نجوم و اخترفیزیک ۲۴ ص

دانلود-مقاله-نجوم-و-اخترفیزیک-24-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏موضوع تحقیق : نجوم و اخترفیزیک
‏آشنایی با کیهان شناسی
‏ ک‏ی‏هانشناس‏ی‏ علم بررس‏ی‏ تار‏ی‏خ‏ ک‏ی‏هان‏ به عنوان ‏ی‏ک‏ کل است و هم ساختار و هم تکامل آن را بررس‏ی‏ م‏ی‏ کند. در ک‏ی‏هانشناس‏ی‏ فرض م‏ی‏ شود که در فاصله ها‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ ز‏ی‏اد،‏ ک‏ی‏هان‏ از هر مکان‏ی‏ که به آن نگاه شود ‏ی‏ک‏ شکل و متقارن به نظر م‏ی‏ رسد، و در هر جهت‏ی‏ که به آن نگاه شود هم به ‏ی‏ک‏ ‏شکل‏ م‏ی‏ باشد ( به ب‏ی‏ان‏ ر‏ی‏اض‏ی‏ تر، ک‏ی‏هان‏ ا‏ی‏زوتروپ‏ی‏ک‏ است.) ا‏ی‏ن‏ فرض‏ی‏ات،‏ اصول ک‏ی‏هانشناس‏ی‏ نام‏ی‏ده‏ شده اند

‏جست‌وجوی اجرامی شگفت انگیزتر از سیاهچاله‌ها
‏دانشمندان وجود دسته‌ای جدید از سیاهچاله‌ها را پیش بینی کرده‌اند که به دلیل سرعت بسیار زیاد چرخش به دور خود افق رویداد ندارند.
‏به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیاهچاله‌ها هم پیش از این در دسته اجرامی بسیار ناشناخته و رازآمیز قرار داشتند. تصوری که از این اجرام وجود دارد، این گونه است که جسمی بسیار کوچک جرمی معادل جرم چندین خورشید را در نقطه‌ای فشرده کرده است.
‏اما موضوع این خبر کشف جرمی شگفت انگیزتر از سیاهچاله‌ها است.
‏نظریه «تکینگی بدون پوشش» (naked singularity‏) حاکی از آن است که سیاهچاله آنقدر سریع به دور خود می‌گردد که در نهایت با فقدان افق رویداد مواجه می‌شود.
‏سیاهچاله‌ها زمانی شکل می‌گیرند که ماده‌ ستاره‌ای بزرگ بر روی خود فرو بریزد و در این حین، فشار لازم به طرف خارج برای خنثی کردن نیروی گرانشی که به طرف داخل وارد می‌شود، وجود نداشته باشد. از این رو فشار گرانش به سایر نیروهای داخلی غلبه می‌کند و سیاهچاله تا بینهایت در خود فرو می‌ریزد.
‏در این صورت نیروی گرانشی به قدری زیاد می‌شود که حتی نور نیز نمی‌تواند از آن بگریزد. در نهایت سیاهچاله در پوششی تاریک از خودش احاطه می‌شود که ما آن را افق رویداد می‌نامیم. اجرام و تابش‌ها هنگام رد شدن از افق رویداد ناگزیر به سمت سیاهچاله کشیده می‌شوند. به همین دلیل ما آن ها را نمی‌بینیم و سیاه می‌نامیم.
‏به نوشته نجوم، تمام سیاهچاله‌های کشف شده تا‌کنون، دارای چرخش به دور خود بوده‌اند. گاهی آنقدر زیاد که به بیش از هزار دور در ثانیه می‌رسید؛ اما در این نظریه جدید، اگر سیاهچاله‌ای را بیابید که سرعت گردش به دور خودش بسیار زیاد باشد، در آن صورت مقدار حرکت زاویه‌یی چرخشش بر نیروی گرانش حاصل از جرمش غلبه می‌کند و می تواند افق رویداد را کاهش دهد و یا از بین ببرد و سیاهچاله را بدون پوشش کند؛ اما سیاهچاله‌ای با ۱۰ برابر جرم خورشید، به سرعت چرخشی بیش از چند هزار دور بر ثانیه نیاز دارد.
‏مطابق با نتایج تحقیقات دانشگاه‌های «دوک»(Duke‏) و «کمبریج»(Cambridge‏)، جرمی با چنین مشخصاتی را می‌توان در لنزهای گرانشی کشف کرد.
‏به گزارش ایسنا، لنز گرانشی قسمتی از فضا است که در آن جسمی با جرم زیاد مانند سیاهچاله وجود دارد و با توجه به نیروی گرانشی که دارد مانند یک عدسی طبیعی عمل می‌کند و نورهای رسیده از فواصل دور را خمیده و در نهایت کانونی می‌کند.
‏اگر نتایج این تحقیقات درست باشد، اخترشناسان می‌توانند چنین اجرامی را که در نظریه جدید پیش بینی شده ثبت و شناسایی کنند.
‏پیچنده فضایی (۱)
‏تصور کنید اگر راندن در یک جاده کوهستانی برای شخصی مثلاً هشت ساعت طول بکشد، شاید یافتن یک تونل در آنجا، زمان لازم برای پیمودن این مسیر را به ده دقیقه کاهش دهد. پس اگر کسی با دوستانش قرار بگذارد که این مسیر را برود و سپس به آنها اطلاع دهد که به مقصد رسیده و آنها هم از داستان آن تونل فرضی آگاهی نداشته باشند، شاید بتواند برای دوستانش چنین وانمود کند که راه هشت ساعته را چنان تند پیموده که ده دقیقه ای رسیده!

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x