دانلود مقاله میزان جذب سرمایه‌های خارجی اوکراین

دانلود مقاله میزان جذب سرمایه‌های خارجی اوکراین

دانلود مقاله میزان جذب سرمایه‌های خارجی اوکراین

دانلود-مقاله-میزان-جذب-سرمایه‌های-خارجی-اوکراینلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲۸
‏میز‏ان جذب سرمایه‏‌‏های خارجی اوکراین:
‏بر اساس آمارهای دولتی، میزان سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏های خارجی در اوکراین تا ماه مه۱۹۹۹ به حدود ۸/۲ م‏ی‏لیارد دلار رسید که اکثرا به صورت سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏های مشترک بوده است.
‏کشورهای ایالات متحده آمریکا، هلند، آلمان، انگلستان، روسیه، کره جنوبی، قبرس و سوئیس از مهم‏‌‏ترین سرمایه‏‌‏گذاران در این کشور می‏‌‏باشد.
‏همچنین ذکر این ‏ن‏کته ضروری است که میزان سرمایه‏‌‏گذاری انجام شده در اوکراین با سایر کشورهای منطقه در سطح پایین‏‌‏تری قرار دارد.
‏آمریکا با حدود ۷/۵۳۲ میلیون دلار (۱۹ درصد از کل سرمایه‏‌‏گذاری خارجی) بزرگترین سرمایه‏‌‏گذار خارجی و به دنبال آن هلند با حدود ۶/۲۷۲ دلار (ده درصد) قرار دارد.
‏مناطق آزاد تجاری در اوکراین:
‏طبق قانون مناطق ویژه (آزاد) اقتصادی اوکراین که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسیده است سه نوع منطقه ویژه‏ اقتصادی در اوکراین فعالیت دارد:
‏مناطق ویژه اقتصادی
‏قلمرو ویژه سرمایه‏‌‏گذاری
‏قلمرو اولویت توسعه
‏مناطق مذکور از لحاظ امتیازات مالی که به شرکتهای بازرگانی فعال در این مناطق اعطا می‏‌‏شود از هم متفاوتند (ما عنصر اساسی و کلیدی و مناطق ویژه را می‏‌‏توان به شرح زیر خلاصه نمود:
‏۲۹
‏معافیت از مالیات بر سود شرکت طی اولین دوره سه تا پنج ساله فعالیت
‏معافیت واردات از عوارض دولت و مالیات بر ارزش افزوده
‏معافیت از تبدیل اجباری درآمدها به ارز خارجی
‏معافیت از مالیات زمین
‏معافیت از بیمه اجتماعی
‏بافت و ترکیب بازار اوکراین
‏در اوکراین از سال ۱۹۹۴ مجموعه اقدامات موثری در زمینه اصلاحات ساختاری و توسعه اقتصاد بازار به عمل آمده است. در این راستا دولت از حمایت کشورهای اروپایی غربی، آمریکا و سازمان‏‌‏های پولی و مالی بین‏‌‏المللی نظیر صندوق بین‏‌‏المللی پول، بانک جهانی، بانک اروپایی ترمیم و توسعه و بانک بین‏‌‏المللی ترمیم و توسعه برخوردار بوده است. در واقع بعد از تجزیه کشورهای اتحاد شوروی سابق، بسیای از کشورهای دور و نزدیک برای به دست آوردن بازار جمهوری‏‌‏های تازه استقلال یافته برنامه‏‌‏ریزی کردند.
‏کشور اوکراین نیز به دلیل اهمیتی که از لحاظ موقعیت جغرافیایی، وسعت (به عنوان دومین کشور بزرگ اروپایی، جمعیت، بنیان‏‌‏های اقتصادی، منابع و ظرفیت‏‌‏های اقتصادی آن داشت مورد توجه قرار گرفت.
‏اجرای برنامه‏‌‏های خصوصی سازی، آزادسازی قیمتها، تشویق و حمایت از سرمایه‏‌‏گذاری خارجی، افزایش سطح مبادلات تجاری با سایر کشورها، تصویب قوانین و مقررات جدید و انجام اصلاحات به طور کلی در جهت توسعه اقتصاد بازار و محیط رقابتی بوده است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x