دانلود مقاله موقعیت باغ شاهزاده ماهان

دانلود مقاله موقعیت باغ شاهزاده ماهان

دانلود مقاله موقعیت باغ شاهزاده ماهان

دانلود-مقاله-موقعیت-باغ-شاهزاده-ماهانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏موقعیت باغ شاهزاده ماهان- کرمان‏
‏• مختصات جغرافیایی‏
باغ شاهزاده ماهان دارای مختصات جغرافیایی۳۰ درجه و ۴ دقیقه عرض‌شمالی‌و۵۷ درجه و ۱۷ دقیقه طول شرقی می‌باشد.
‏ارتفاع این منطقه از سطح دریای آزاد ۱۸۵۰ متر است. با توجه به این که باغ شاهزاده در دامنه کوه جوپار قرار گرفته است ، از ارتفاع۲۰۰۰ متر از سطح دریای آزاد برخوردار است.
باغ شاهزاده در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر کرمان و در فاصله ۶ کیلومتری شهرماهان در مسیر جاده کرمان – بم در نزدیکی ارتفاعات جوپار بنا گردیده است.
واقع شدن منطقه در مسیر عبوری کرمان به بم و در مسیر جاده کهن ابریشم از عواملی است که این محل را برای احداث یک باغ اشرافی مناسب می‌ساخته است.

‏آب وهواشناسی و اقلیم‏
اختلاف فاحش درجه حرارت شب و روز از جمله مشخصات اقلیمی محدوده است. حداقل درجه حرارت در ایستگاه هواشناسی ۳۳/۱۳ درجه و حداکثر آن ۱۶.۲۵ درجه می باشد. متوسط بارندگی سالیانه ۷۷/۱۸۴ میلی متر، متوسط تبخیر سالیانه ۴۷/۱۷ میلی متر، متوسط رطوبت هوا ۳۱ درصد و متوسط سالانه تابش آفتاب (متوسط تعداد ساعات آفتابی به کل ساعات تئوریک) ۶۴/۰ می باشد.مشخصات سه باد اصلی به این قرار می باشند : باد شمالی که در اصطلاح محلی باد پاییننامیده می شود، باد جنوبی معروف به باد بالا و باد شمال شرقی که به باد شهداد شهرتدارد.
‏• زمین شناسی دشت ماهان‏
در دشت دامنه شمالی کوه بلند جوپار و دامنه غربی کوه پلوار متشکل از آهک های کرتاسه قرار گرفته است. این رسوبات کرتاسه از نظر وسعت و از نظر منابع آب مهم می باشند و رسوبات فوق توسط رسوبات ضخیم دیگر پوشیده می شوند که فاسیس آن از جنوب شرق به شمالغرب تغییر می نماید و جنس آن عمدتاً از فلیش بوده که از لایه های آهک – مارن – ماسه سنگ – سیلیت استون و شیل تشکیل شده است. در کوه جوپار این آهک های کرتاسه توسط کنگلومرای پلیوسن و درکوه پلوا ر توسط سازندهایی از ماسه سنگ و شیل و گچ متعلق به ژوراسیک پوشیده شده است.البنه باید توجه داشته باشیم که حرکت رسوبات بادی در شمال ماهان زمینهای زراعتی را تهدید می‌‏کند و خطراتی را به همراه می‌آورد. در نتیجه بایدبه روش‌هایی این رسوبات بادی تثبیت شود .کیفیت آب در این دشت مطلوب می‌باشد و شرایط خاکی خوبی نیز دارد .باید توجه داشت که موقعیت بررسی منابع آب دشت کرمان همراه دشت ماهان بنام دشت کرمان – ماهان توصیفمی‌شود و شرایط تقریباً مشابهی دارند. ‏
• ویژگی‌های محیطی‏
باغ در بستر کویر درمیان ارتفاعات جوپار و بلوار شکل گرفته است.
کوه‌های پر برف جوپار منظر زیبایی در محور اصلی باغ ارایه می‌دهند که ویژگی خاص این منطقه می‌باشد. (تصویر شماره ۲)

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x