دانلود مقاله مدارس معروف دنیا

دانلود مقاله مدارس معروف دنیا

دانلود مقاله مدارس معروف دنیا

دانلود-مقاله-مدارس-معروف-دنیالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏افتتاح مدرسه Zollverein
‏معماری و فرهنگ ‏غرب
‏کازویو سجیما + ریو نیشیزاوا (SANAA‏)‏
‏هدف ما دست یافتن به شفافیت بتن بود.
‏مدرسه طراحی‏ Zollverein‏ ‏اولین ساختمان جدید در محله قدیمی‏ معدن زغال سنگ‏ Zollverein‏ ‏است،‏ ‏جائیکه‏ در سال ۲۰۰۱ از طرف یونسکو “میراث دنیا”( World Heritage‏) نامگذاری شد.
‏”ما قصد داشتیم یک ساختمان ساده مکعبی طراحی کنیم که تعریف ساختمانهای زیستی همگون با سایت باشد.”
‏ساختمان از یک ساختار پوسته ای مکعب شکل به ابعاد ۳۵*۳۵*۳۵ تشکیل شده است که ‏معماران آن برای ایجاد ارتباط بصری و هماهنگی و همگونی طرح با سایت  ، که دارای ‏قدمت و ارزش تاریخی برای آلمانیها می باشد ، از پنجره در اندازه ها و جاهای مختلف ‏در نما استفاده کرده اند. این پنجره ها نور روز را با حالتهای مختلف د ر داخل بنا ‏نشان می دهند.
 ‏نکته جالب توجه تقابل دو عنصر بتن و شیشه است که توانسته به بهترین وجه در کنار ‏هم قرار بگیرد واین یادآور طرحهای زیبای  تادائو آندو  است که می توان گفت در این ‏مورد صاحب سبک است و خلوص فضایی بوجود آمده ، سادگی و بی پیرایگی و در عین حال ‏زیبایی نما ، کانسپت نه چندان پیچیده وگویا و در کنار هم نشاندن استادانۀ مصالح ‏سنگین مانند سنگ وبتن در کنار عنصر شفاف وپویایی مثل شیشه از ویژگیهای طرحهای آندو ‏است.
‏اینجاست که میتوان جملۀ “ساده زیباست ” را بیان کرد چرا که در آستانۀ هزارۀ ‏سوم میلادی که ما با کشمکش های زبانهای گوناگون معماری روبرو هستیم و شاهد پیچیده ‏ترین طرحها با پیچیده ترین محاسبات ، باز هم ذائقۀ درونی انسانها همچنان دست نخورده ‏باقی می ماند.
‏منبع  :  http://arc84.blogfa.com
 >>‏افتتاح مدرسه Zollverein
‏کازویو سجیما + ‏ریو نیشیزاوا (SANAA)
                                                                                         Photo: © Thomas Mayer                
‏هدف ‏ما دست یافتن به شفافیت بتن بود.‏مدرسه طراحی Zollverein ‏اولین ‏ساختمان جدید در محله قدیمی ‏معدن زغال سنگ Zollverein ‏است، ‏جائیکه ‏در سال ۲۰۰۱ ‏از طرف یونسکو “میراث دنیا” ( World Heritage) ‏نامگذاری ‏شد.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x