دانلود مقاله صد نکته در مدیریت تغییر ۱۱ ص

دانلود مقاله صد نکته در مدیریت تغییر ۱۱ ص

دانلود مقاله صد نکته در مدیریت تغییر ۱۱ ص

دانلود-مقاله-صد-نکته-در-مدیریت-تغییر-11-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏امروزه تغییر مهم ترین عامل موثر در مدیریت کسب و کار ‏موفق محسوب می شود. سازمان ها و افراد شاغل در آنها بایدنگرش مثبتی نسبت به مساله ‏تغییر داشته باشند تا از این طریق توان رقابتی خود در بازارهای تهاجمی امروزی را ‏حفظ کنند. عدم توجه به یک روند در حال تغییر ممکن است بسیار پرهزینه باشد. این ‏مقاله به مدیران می آموزد که برای بقای خود چگونه همواره یک گام از رقبا جلوتر ‏باشند، روند تغییرات را تعیین کنند، و رهبری یک پروژه تغییر را بر عهده بگیرند.
‏این مقاله در قالب۱۰۰ نکته کلیدی طراحی شده و به مدیران توصیه می شود علاوه بر ‏مطالعه دقیق به آن عمل کنند.
‏صد نکته در مدیریت تغییر‏
‏ضرورت تغییر ‏
‏    ‏
‏تغییر، کلیه جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. اتخاذ یک رویکردآینده نگر تنها راهی است که به کمک آن می توانید آینده را، چه به عنوان یک فرد و چه به عنوان یک سازمان، در دست بگیرید. بنابراین، پذیرای تغییر باشید و یاد بگیرید که عناصر مثبت آن را توسعه دهید.
‏    ‏۱- کلیه تغییراتی را که مدنظر دارید یادداشت و برای ایجاد آنها برنامه ریزی کنید.
‏    ‏۲- اگر احساس می کنید که در برابر تغییر مقاوم هستید، در جستجوی علت آن باشید.
‏    ‏۳- در جستجوی افراد پذیرای تغییر باشید و با آنها هم پیمان باشید.
‏    ‏۴- قبل از تبعیت از خط مشی دیگران کمی فکر کنید.
‏    ‏
‏    ‏شناخت علل تغییر ‏
‏    ‏برای کنار آمدن با سرعت روز افزون تغییرات، در درجه اول باید علل زیربنایی آنها شناسایی شوند.
‏    ‏برخی تغییرات مشخص در ساختار داخلی سازمان ها و بازارهای خارج از آنها زاییده تغییرات گسترده در جامعه، اقتصاد یا تکنولوژی هستند.
‏    ‏۵- در برابر شرایط عدم اطمینان، واکنش مثبت نشان دهید و از تغییر اجتناب کنید.
‏    ‏۶- کنجکاوی را در خود پرورش دهید. تصور کنید که همیشه باید مطلع ترین فرد باشید.
‏    ‏۷- از تکنولوژی اطلاعات جدید نهراسید و با تسلط بر آن سعی کنید بهره برداری لازم را به عمل آورید.
۲
‏    ‏۸- به خاطر داشته باشید که تکنولوژی به سرعت و روز به روز در حال تغییر است.
‏    ‏شناسایی منابع تغییر‏
‏    ‏
‏تغییر ممکن است از جهات مختلف نشأت بگیرد. از جانب مافوق یا زیردستان درون سازمان، از خارج سازمان و یا در اثر ابتکار فردی.
‏    ‏سعی کنید از کلیه منابع احتمالی تغییر آگاه شوید و از هر کجا که نشأت گرفته است، پذیرای آن باشید.
‏    ‏۹- صرف نظر از منبع تغییر، از کلیه نوآوری ها در جهت ایجاد آن استقبال کنید.
‏    ‏۱۰- در برابر تغییرات خارج از سازمان، همواره واکنش مثبت نشان دهید.
‏    ‏۱۱- زیردستان را به ارایه ایده های جدید در جهت ایجاد تغییر تشویق کنید.
‏    ‏
‏    ‏طبقه بندی انواع تغییر‏
‏    ‏به طور کلی می توان تغییرات را به دو دسته تدریجی و بنیادی تقسیم کرد. هر یک از این دو نوع تغییر به انواع مختلف و ترکیبات گوناگون تقسیم می شوند. شناخت نوع تغییری که با آن سروکار دارید به شما کمک می کند که راحت تر و به شیوه اثر بخش تر به آن دست پیدا کنید. علاوه بر این، با شناخت نوع تغییر بهتر می توانید واکنش دیگران نسبت به تغییر مورد نظر را تعبیر و تفسیر کنید.
‏    ‏۱۲- اثرات ترکیبی ناشی از انواع مختلف تغییر را مدنظر قرار دهید.
‏    ‏۱۳- هنگام تجزیه و تحلیل تغییر به بسترهای کوتاه مدت و بلند مدت توجه کنید.
‏    ‏۱۴- از بحران ها، تجربه کسب کنید و مطالب مفیدی بیاموزید تا بتوانید از بروز مجدد آنها جلوگیری کنید.
‏    ‏۱۵- هدف خود را برکسب برابری یا پیشی گرفتن از بهترین الگویی که می شناسید متمرکز کنید.
 
‏    ‏۱۶- برای برنده شدن سعی کنید با رقبا متفاوت و از آنها بهتر باشید.
‏    ‏

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x