دانلود مقاله شیشه

دانلود مقاله شیشه

دانلود مقاله شیشه

دانلود-مقاله-شیشهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۳۱
‏دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

‏موضوع‏ :
‏شیش‏ـ‏ه
‏مقدمه‏ :
‏در‏ صنعت شیشه کوره ها اصلی ‏ترین‏ نقش را ایفا می کنند و همچنین گران قیمت ترین بخش نیز گرانقیمت ترین بخش نیز ‏کوره‏ ها می باشند . کوره های ذوب شیشه خواص ویژه ای همانند مقاومت در برابر خوردگی ‏مذاب‏ شیشه دادند .
‏در‏ کوره های صنعتی و بی ‏تشعشع‏ حاصل از دوده از لحاظ مقدار به مراتب بزرگتر از تشعشع گاز غیر درخشنده است . ‏مسأله‏ بکارگیری روابط گرمای تشعشعی که برای ایجاد تسهیل در طراحی کوره شیشه کار ‏شده‏ اند بصورت مأیوس کننده ای پیچیده است . دو روش عمل امکان پذیرند :
‏روش‏ نظری که در ان تلاش می شود فاکتورها ‏منفرداً‏ مورد توجه قرار گرفته و مطابق دانسته ها ترکیب شوند .
‏۳
‏روش‏ تجربی که در ‏آن‏ داده های آزمایشی کوره برای تعیین اثر تغییراتی که انتظار می رود مهم باشند .
‏باید در تهیه ، اندازه گیری و حمل و نقل مواد خام شیشه دقت فراوانی به کار برد زیرا تغییرات هر چند ناچیز در مقدار اجزاء ( حتی در اجزاء فرعیممکن است نه تنها روی خواص محصول بلکه به سبب افزایش یا کاهش ناروانی شیشه در دمای معین روی رفتار آن در حین شکل دادن تأثیر عمیق بگذارد . از آنجا که هدف اصلی از ذوب شیشه تبدیل این مواد خام به خمیری یک دست است ، یکنواختی اندازه ذرات نیز اهمیت دارد . در غیر این صورت ارتعاشاتی که در حین حمل و نقل خمیر شیشه پدید می آید باعث می شود که ذرات ریز تر به سطح آن بیاید و ذرات درشتتر بصورت توده هایی با ناروانی های گوناگون در محصول نهایی ظاهر شوند . غیر از ماسه و نمک قلیا و آهک که اجزای اصلی شیشه های سودا –‏ آهکی هستند ، خرده شیشه هایی از جنس همان شیشه را به خمیر شیشه اضافه می کنند زیرا هر نوع شیشه در دمای پایین تر از دمای لازم برای ذوب هر کدام از اجزای تشکیل دهنده اش ذوب می شود بنابراین افزودن خرده شیشه ، روند ذوب را تسریع می کند و به همین دلیل امکان دارد بیشتر از ۴۰ درصد تمام شیشه مذاب را خرده شیشه تشکیل دهد . باید با به کار بردن دقت هر چه تمامتر از خالص بودن این خرده شیشه ها ( همانند سایر اجزای شیشه) اطمینان حاصل کرد . اجزای مخلوط شده شیشه را بطور هموار در کف کوره پهن می کنند. شیشه مذاب ماده ای فوق العاده فرساینده است . یکی از کارکشتدگان این فن ، روند ذوب شیشه را به دست آوردن آب خالص از حرارت دادن تکه ای یخ در ظرفی از جنس شکر تشبیه کرده است .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x