دانلود مقاله سیکل قدرت راکتور جوشان

دانلود مقاله سیکل قدرت راکتور جوشان

دانلود مقاله سیکل قدرت راکتور جوشان

دانلود-مقاله-سیکل-قدرت-راکتور-جوشانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏سیکل قدرت راکتور جوشان
‏مقدمه
‏از آنجا که در راک‏ت‏ورهای آب جوشان خنک کننده اجازه دارد تا به طور مستقیم درون قلب بجوشد ، فشارکاری نباید چنان زیاد باشد تا از تولید حباب درون خنک کننده جلوگیری کند ، بنابراین از آنجا که راکتورهای آب تحت فشار در فشار حدود ۲۲۰۰ psia‏ کار می کند ، رآکتورهای آب جوشان نصف ( یا کمتر ) از این فشار کار می کنند . بنابراین دمای بخار تولیدی نیز کمتر می باشد ، دمای خنک کننده کمتر درون قلب باعث کاهش دما در غلاف و سوخت می شود.
‏ از آنجا که جوشش درون قلب اتفاق می افتد ، تنها چگالی توان کمی امکان پذیر است . بخار تولیدی درون قلب قبل از ورود به توربین بشدت مرطوب است و باید یا سوپر هیت شود و یا رطوبت آن گرفته شود.بخار درآخرین تیغه های ت‏وربین بشدت مرطوب است و اثرات زی‏انباری روی تیغه های توربین دارد . بازده گرمایی رآکتورهای آب جوشان حدود ۳۰ تا ۳۲ درصدمی باشد . بدلیل استفاده از بخار اشباع نسبتاَ کم فشار‏:‏ این مورد با بازده ۴۰ درصدی بر‏ای‏ یک پلانت‏ ‏مدرن با‏ ‏سوخت فسیی با بخار سوپرهیت پر فشار مقایسه می شود .
‏۲
‏ یک بحث‏ ‏مهم در کوپل شدن راکتور با سیکل قدرت، خواص Lood – folowing‏ رآکتور می باشد . یک رآکتور آب جوشان می تواند در مکانهای مختلف میله کنترل به حالت بحرانی برسد. بالا کشیدن یک میله کنترل رآکتیویته و توان قلب را افزایش می دهد . این کار باعث م‏ی شود جوشش افزایش یابد و میزان ‏و‏یدها نیزافزایش یابد تا به یک نقطه‏ می رسیم که آنجا بر اثر افزایش ‏و‏ید یک تغییر منفی در رآکتیویته صورت می گیرد. بنابراین به یک نقطه تعادل جدید می رسیم .
‏در رآکتورهای آب جوشان Lood – folowing‏ به چهار روش انجام می شود .
a‏ ) کنترل بوسیله bypass
b‏ ) کنترل بوسیله subcooling
c‏ ) کنترل recirculation
d‏ ) کنترل بوسیله ضریب ‏و‏ید مثبت
‏ در ادامه هر یک از آنها را توضیح خواهیم داد .

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x