دانلود مقاله راهبردهای توسعه پایدار در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی ۱۶ ص

دانلود مقاله راهبردهای توسعه پایدار در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی ۱۶ ص

دانلود مقاله راهبردهای توسعه پایدار در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی ۱۶ ص

دانلود-مقاله-راهبردهای-توسعه-پایدار-در-بخش-آموزش-و-پرورش-و-آموزش-عالی-16-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏۱۳۴
‏راهبردهای توسعه پایدار در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی
‏آموزش و پرورش و آموزش عالی در ایران
‏در برنامه‌های توسعه کشور ما نیروی انسانی جایگاهی ویژه و نقشی محوری دارد و سهمی به‌سزا در توسعه پایدار ایفا می‌کند. آموزش و پرورش متولیان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در میان سایر بخش‌ها، موقعیتی خاص و مأموریتی ویژه در برنامه‌های بلندمدت توسعه دارند.‏ از این رو، تدوین و تنظیم برنامه‌های پنج‌ساله در این دو بخش از حساسیت بالایی برخوردار است.‏ مجموعه حاضر سند ملی توسعه آموزش و پروش و همچنین آموزش عالی نام دارد و در تهیه آن، چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون برنامه چهارم و قانون اهداف وظایف و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مهم‌ترین اسناد فرابخشی برای تعیین سیاست‌ها و تشخیص اولویت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
‏در این بررسی به تعداد دانش‌آموزان و همچنین تعداد دانشجویان در پایان برنامه سوم توسعه و وظایف و تکالیف برنامه چهارم، تهدیدها و محدودیت‌های آن اشاره شده است.
‏تعداد دانش‌آموزان در پایان برنامه سوم توسعه
‏ پیش‌بینی عملکرد سال تحصیلی ۸۴-۸۳ که شامل نوآموزان دوره آمادگی یک‌ساله، دانش‌آموزان ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی، استثنایی و نظیر آن در جدول زیر آمده است.
‏ردیف
‏عنوان شاخص یا هدف کمی
‏واحد متعارف
‏پیش‌بینی عملکرد سال ۸۴-۸۳ (سال پایانی برنامه)
‏۱
‏تعداد نوآموزان دوره آمادگی یک‌ساله
‏هزار نفر
‏۴۷۰
‏۲
‏دانش‌آموز ابتدایی
‏هزار نفر
‏۶,۴۰۰
‏۳
‏دانش‌آموز راهنمایی
‏هزار نفر
‏۴,۵۰۰
‏۴
‏دانش‌آموز متوسطه و پیش‌دانشگاهی
‏هزار نفر
‏۴,۷۰۰
‏۵
‏دانش‌آموز استثنایی
‏هزار نفر
‏۸۰
‏۶
‏جمع دانش‌آموزان
‏هزار نفر
‏۱۶,۱۵۰
‏۷
‏دانش‌آموز تیزهوش (سرآمد)
‏هزار نفر
‏۳۹
‏۸
‏تعداد سوادآموزان در دوره مقدماتی
‏نفر
‏۴۶۷,۱۶۵
‏۹
‏تعداد سوادآموزان در دوره تکمیلی
‏نفر
‏۴۳۱,۶۷۵
‏۱۰
‏تعداد سوادآموزان در دوره پایانی
‏نفر
‏۳۷۰,۵۸۳
‏۱۱
‏تعداد سوادآموزان پایه پنجم ابتدایی
‏هزار نفر
‏۲۸۴
‏۱۲
‏کل سوادآموزان
‏هزار نفر
‏۱,۵۵۴
‏۱۳
‏پوشش تحصیلی ظاهری ایتدایی
‏درصد
‏۵/۱۱۰
‏۱۴
‏پوشش تحصیلی ظاهری راهنمایی
‏درصد
‏۲/۱۱۲
‏۱۵
‏پوشش تحصیلی ظاهری متوسطه (۱۶-۱۴ ساله)
‏درصد
‏۸۳
‏۱۶
‏سهم متوسط نظری از پوشش ظاهری ۱۶-۱۴ ساله
‏درصد
‏۶۱
‏۱۷
‏پوشش تحصیلی ظاهری پیش‌دانشگاهی (۱۷ ساله)
‏درصد
‏۷/۳۵
‏۱۸
‏تعداد باسوادان جمعیت ۶ ساله و بالاتر
‏هزار نفر
‏۵۱,۷۹۸
‏۱۹
‏سهم باسوادان در کل جمعیت ۶ ساله و بالاتر
‏درصد
‏۵/۸۶
‏۲۰
‏تعداد بی‌سوادان جمعیت ۶ ساله و بالاتر
‏هزار نفر
‏۸,۰۷۶

‏تعداد دانشجویان در پایان برنامه سوم توسعه
‏ دانشجویان مؤسسات آموزش عالی کشور شامل دو بخش دولتی و غیردولتی می‌باشند که آمار آن در جدول زیر آمده است.
‏جدول وضع بخش آموزش عالی در پایان برنامه سوم توسعه سال ۱۳۸۳ (جمعیت دانشجویی)
‏مقطع تحصیلی
‏بخش دولتی
‏بخش غیردولتی
‏وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
‏وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی
‏دانشگاه پیام نور
‏دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی
‏دستگاه‌های اجرایی
‏وزارت آموزش و پرورش
‏جمع
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی
‏جمع
‏جمع کل
‏روزانه
‏شبانه
‏جمع
‏روزانه
‏شبانه
‏جمع
‏کاردانی
‏۸,۳۶۵
‏۸,۰۰۰
‏۱۶,۳۶۵
‏۲۱,۷۰۰
‏۶,۴۰۰
‏۲۸,۱۰۰
‏۰
‏۱۸۰,۳۰۰
‏۶,۲۳۵
‏۱۷۲,۰۰۰
‏۴۰۳,۰۰۰
‏۲۹۱۰۰۰
‏۲۶,۰۰۰
‏۳۱۷,۰۰۰
‏۷۲۰,۰۰‏۰
‏کارشناسی
‏۲۰,۶۰۰۰
‏۱۰۰,۰۰۰
‏۳۰,۶۰۰۰
‏۲۵,۷۰۰
‏۷,۸۰۰
‏۳۳,۵۰۰
‏۳۶۹,۱۶۵
‏۹,۷۰۰
‏۳۲,۲۸۵
‏۳,۰۰۰
‏۷۵۳,۶۵۰
‏۶۳۱۲۵۰
‏۲۴,۱۰۰
‏۶۵۵,۳۵۰
‏۱,۴۰۹,۰۰۰
‏کارشناسی ارشد
‏۳,۶۰۰۰
‏۷,۷۰۰
‏۴۳,۷۰۰
‏۳,۰۰۰
‏۰
‏۳,۰۰۰
‏۸۲۰
‏۰
‏۱,۴۸۰
‏۰
‏۴۹,۰۰۰
‏۲۷۶۰۰
‏۱,۴۰۰
‏۲۹,۰۰۰
‏۷۸,۰۰۰
‏دکترای حرفه‌ای
‏۲,۰۰۰
‏۳۰۰
‏۲,۳۰۰
‏۳,۰۵۰
‏۰
‏۳۰,۰۵۰
‏۰
‏۰
‏۰
‏۰
‏۳۲,۳۵۰
‏۱۲۶۵۰
‏۰
‏۱۲,۶۵۰
‏۴۵,۰۰۰
‏دکترای تخصصی
‏۷,۶۳۵
‏۰
‏۷,۶۳۵
‏۷,۳۵۰
‏۰
‏۷,۳۵۰
‏۱۵
‏۰
‏۰
‏۰
‏۱۵,۰۰۰
‏۲۵۰۰
‏۵۰۰
‏۳,۰۰۰
‏۱۸,۰۰۰
‏جمع کل
‏۲۶۰,۰۰۰
‏۱۱۶,۰۰۰
‏۳۷۶,۰۰۰
‏۸۷,۸۰۰
‏۱۴,۲۰۰
‏۱۰۲,۰۰۰
‏۳۷۰,۰۰۰
‏۱۹۰,۰۰۰
‏۴۰,۰۰۰
‏۱۷۵,۰۰۰
‏۱,۲۵۳,۰۰۰
‏۹۶۵۰۰۰
‏۵۲,۰۰۰
‏۱,۰۱۷,۰۰۰
‏۲,۲۷۰,۰۰۰
‏۱
‏۱۳۵

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x