دانلود مقاله دستگاههای تراکمی تبرید ۸۴ ص

دانلود مقاله دستگاههای تراکمی تبرید ۸۴ ص

دانلود مقاله دستگاههای تراکمی تبرید ۸۴ ص

دانلود-مقاله-دستگاههای-تراکمی-تبرید-84-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۲
‏اصول کار دستگاه های تراکمی تبرید
‏تمام سیستمهای تبرید تراکمی که جهت ایجاد سرما بکار گرفته می‏‌‏شوند از چهار قسمت اصلی تشکیل شده اند. این چهار قسمت عبارت است از کمپرسور ‏–‏ کندانسور ‏–‏ وسیله انبساطی (شیر انبساط یا لوله موئین) اواپراتور.
‏عملی که در این چهار قسمت انجام می شود بدین قرار است. کمپرسور وسیله ای می باشد که فشار گاز را در سیستم بالا می برد و این اختلاف فشار بین ورود و خروج گاز کمپرسور باعث حرکت گاز مبرد در داخل سیستم می شود. کندانسور وسیله ای می باشد که گاز خروجی از کمپرسور که دارای دما و فشار بالا می باشد به مایع تبدیل می کند و دمای آنرا کاهش می دهد و وسیله انبساطی بدین صورت عمل می کند که مایع مبرد خروجی از کندانسور را بصورت پودر تبدیل می کند و علت امر شکستن یک مرتبه ای فشار همراه انبساط سریع گاز می باشد، اوپراتور وسیله ای است که پودر حاصل از وسیله انبساطی را بصورت تبخیر کامل و در نتیجه گاز تبدیل می کند. در شکل گردش ماده مبرد را در یک سیستم تبرید بطور شماتیک نشان می دهد.
‏با توجه به شکل گاز حاصل از اواپراتور وارد کمپرسور می شود و بر اثر تراکم فشار آن بالا می رود و مقداری حرارت جذب کرده در نتیجه دما آن حدودی بالا می رود. گاز ورودی به کندانسور که دارای دما و فشار بالا می باشد. با تماس با محیط خنک تر، گرمای خود را پس می دهد و بصورت مایع تحت فشار در می آید. این مایع بطرف شیر انبساط حرکت کرده و در اینجا فشارش شکسته می شود و بصورت پودر در می آید. در شیر انبساط تقریباً گرمای رد و بدل نمی
۲
‏‌‏شود و فقط گاز منبسط می شود و گاز منبسط شده در اواپراتور تبخیر می شود و گرمایی که باعث تبخیر آن می شود از محیط خود می گیرد. در نتیجه گاز گرم و محیط خنک می شود و سپس دوباره به کمپرسور بر می گردد و سیکل همچنان ادامه پیدا می کند. چگونگی تئوری سیکل تبرید را در شکل می توان مشاهده کرد.
‏تحول ۱ تا ۲ مرحله تراکم گاز در کمپرسور
‏تحول ۲ تا ۳ مرحله تقطیر (مایع شدن) گاز در کندانسور
‏تحول ۳ تا ۴ منبسط شدن گاز در شیر انبساط
‏تحول ۴ تا ۱ تبخیر شدن گاز در اواپراتور
‏تقسیم بندی قسمتهای سیکل تبرید از جهت فشار
‏یک سیکل بسته کامل تبرید مثلاً چیلر از دو مدار کم فشار و فشار بالا تشکیل شده است.
‏۱- مدار کم فشار LOW PRESSOR SIDE‏

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x