دانلود مقاله در مورد فیلم

دانلود مقاله در مورد فیلم

دانلود مقاله در مورد فیلم

دانلود-مقاله-در-مورد-فیلملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فیلم
‏از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد.
‏پرش به: ‏ناوبری‏, ‏جستجو
‏این مقاله به ‏تمیزکاری‏ نیاز دارد. لطفاً آن را تا جایی که ممکن است از نظر املا، انشا، چیدمان و درستی بهتر کنید. سپس این الگو را از بالای مقاله حذف کنید. محتویات این مقاله ممکن است ‏غیرقابل اعتماد و نادرست‏ یا ‏جانبدارانه‏ باشد یا ‏قوانین حقوق پدیدآورندگان‏ را نقض کرده باشد.
‏این مقاله نیازمند ‏ویکی‌سازی‏ است. لطفاً با توجه به ‏راهنمای ویرایش‏ و ‏شیوه‌نامه‏ آن را تغییر دهید. در پایان، پس از ویکی‌سازی این الگوی پیامی را بردارید.
‏دوربین مقدماتی ۱۶ میلیمتری ‏بولکس‏ که بیش‌تر برای آموزش فیلم‌سازی به کار می‌رود
‏فیلم‏ اصطلاحی است که به‌طور عام شامل تصاویر متحرک و هم‌چنین زمینه می‌گردد. ریشهٔ این نام در این واقعیت است که ‏فیلم عکاسی‏ به‌طور تاریخی عنصر اساسی ‏رسانه‏ ضبط و پخش تصاویر متحرک به حساب می‌آمده‌است.
‏تولید فیلم‌ها از طریق ‏ضبط‏ تصویر مردم و اشیاء واقعی با دوربین یا بوجود آوردن آن‌ها از طریق تکنیک‌های ‏انیمیشن‏ و یا ‏جلوه‌های ویژه‏ است. فیلم‌ها از مجموعه‌ای از ‏قاب‌های‏ انفرادی تشکیل شده‌اند که زمانی که به سرعت و پشت سرهم نمایش داده می‌شوند، توهم حرکت را در بیننده بوجود می‌آورند. بر اثر پدیده‌ای به نام ‏ماندگاری تصویر‏ که بر اثر آن یک منظره برای کسری از ثانیه پس از از بین رفتن آن در حفظ می‌کنند، چشمک‌های بین تصاویر، قابل رویت نیستند. هم‌چنین عامل ارتباط عامل دیگری است که باعث مشاهده تصاویر متحرک می‌گردد. این اثر روانی به نام ‏حرکت بتا‏ معروف است.
‏از نظر اکثر انسان‌ها، فیلم از انواع مهم ‏هنر‏ به‌شمار می‌آید. فیلم‌ها قابلیت سرگرم کردن، آموزش، روشنگری والهام بخشیدن به حضار را داراست. عوامل دیداری سینما نیاز به هیچ نوع ترجمه نداشته و قدرت ارتباطات جهانی را به یک محصول تصویر متحرک می‌بخشند. هر فیلم قابلیت جذب مخاطبان جهانی را دارد به‌خصوص اگر از تکنیک‌های ‏دوبله‏ و یا ‏زیرنویس‏ که گفتار را ترجمه می‌سازد، بهره جسته باشد. فیلم‌ها هم‌چنین محصولاتی هستند که توسط فرهنگ‌های مشخص تولید گشته و آن فرهنگ‌ها را منعکس و در برابر از آن‌ها تأثیر می‌پذیرد.
‏فهرست مندرجات
‏[‏مخفی شود‏]
‏۱‏ ‏تاریخچه فیلم‏
‏۲‏ ‏تئوری فیلم‏
‏۳‏ ‏نقد فیلم‏
‏۴‏ ‏صنعت تصاویر متحرک‏
‏۵‏ ‏مراحل فیلم‌سازی‏
‏۶‏ ‏عوامل فیلم‏
‏۷‏ ‏فیلم‌سازی مستقل‏
‏۸‏ ‏انیمیشن‏
‏۹‏ ‏محل نمایش فیلم‏
‏۱۰‏ ‏توسعه فناوری فیلم‏
‏۱۱‏ ‏پایایی و دوام فیلم‌ها‏
‏۱۲‏ ‏انواع ابتدایی فیلم‏
‏۱۳‏ ‏فیلم‌های بین المللی‏
‏۱۴‏ ‏منابع‏
‏۱۵‏ ‏پیوند به بیرون‏
‏[‏ویرایش‏]‏ ‏تاریخچه فیلم
‏در اوایل دهه ۱۸۶۰ با استفاده از وسایلی مانند ‏زوتروپ‏ و ‏پراکسینوسکوپ‏، مکانیزم‌های تولید مصنوعی به وجود آمده و تصاویر دو بعدی متحرک به نمایش در آمدند. ماشین‌های فوق‌الذکر انواع تکامل یافته ابزارهای ساده اپتیکی (مانند ‏توری‌های سحرآمیز‏) بودند. این ابزار قابلیت نمایش متوالی تصاویر با سرعتی را داشتند که در آن تصاویر به شکل متحرک به نظر می‌رسیدند. این پدیده ‏ماندگاری منظر‏ نام گرفت. طبیعتا، تصاویر می‌بایست به‌طور دقیق طراحی می‌شدند تا اثر مورد نظر را داشته باشند- به همین منظور اصول زیر بنائی خاصی به‌عنوان بنیان ساخت فیلم ‏انیمیشن‏ در نظر گرفته شدند.
‏با پیشرفت فیلم ‏سلولوئید‏ برای مقاصد ‏عکاسی‏ ثابت، امکان گرفتن اشیاء متحرک در زمان حرکت، نیز میسر گردید. در مراحل اولیه فناوری گاهی لازم است که شخص بیننده برای مشاهده تصاویر، در داخل دستگاهی مخصوص را نگاه کند. در سال‌های دهه ۱۸۸۰، با معرفی ‏دوربین تصویر متحرک‏ امکان گرفتن تصاویر انفرادی و ضبط آن‌ها بر روی یک ‏حلقه‏ واحد فراهم آمد که سریعا به اختراع ‏پروژکتور تصویر متحرک‏ انجامید. کار این دستگاه گذراندن نور از فیلم پردازش و چاپ شده و نهایتا بزرگ‌نمائی «اجرای تصاویر در حال حرکت» بر روی پرده جهت رویت تمام حاضران بود. این حلقه‌های فیلم‌های نمایش داده شده به نام «تصاویر متحرک» معروف شدند. اولین فیلم‌های تصویر متحرک حالت استاتیک ‏صحنه‏ داشتند که در آن‌ها یک حادثه یا عمل بدون هیچ‌گونه ‏ویرایش کردن‏ و یا دیگر تکنیک‌های سینمایی، به نمایش در می‌آمدند.
‏نوشتار اصلی را بخوانید: ‏تاریخچه فیلم‏
‏یک فریم از فیلم کوتاه «نمای باغ راندهِی»، نخستین فیلم تاریخ در ۱۸۸۸
‏تصاویر متحرک تا پایان قرن ۱۹، صرفاً به‌عنوان ‏هنر دیداری‏ به حساب می‌آمدند. اما ابتکار ‏فیلم‌های صامت‏ ذهنیت مردم را نیز در اختیار گرفته بود. در زمان آغاز قرن بیستم، ساختار داستانی فیلم‌ها شروع به شکل‌گیری نمود. در این زمان فیلم‌هائی به صورت دنباله‌دار ‏صحنه‏ ساخته شدند که در مجموع یک ‏داستان‏ را نقل می‌کردند. این صحنه‌ها بعدا جای خود را به صحنه‌های چندگانه از زوایا و ابعاد متفاوت دادند. تکنیک‌های دیگر از قبیل حرکت دوربین نیز به‌عنوان راه‌های اثرگذار در انتقال داستان فیلم شناخته و به کار گرفته شدند. صاحبان سالن‌های تئاتر نیز به جای این‌که حاضران را در سکوت نگاه دارند، با در اختیار گرفتن یک ‏پیانیست‏ و یا ‏نوازنده ارگ‏ و یا یک ‏ارکستر‏ کامل، به نواختن موسیقی متناسب با فضای هر صحنه فیلم اقدام می‌نمودند. در اوایل دهه ۱۹۲۰، اکثر فیلم‌ها با لیست صفحات موسیقی تهیه شده بدین منظور عرضه می‌شدند. در محصولات شاخص، این صفحات به صورت کامل برای کل فیلم تدارک می‌گردیدند.
‏رشد صنعت سینما در اروپا با بروز جنگ جهانی اول متوقف گردید و این در حالی بود که صنعت فیلم در ایالات متحده با ظهور ‏هالیوود‏ به شکوفائی رسید. به‌هرحال در دهه ۱۹۲۰، فیلم‌سازان اروپائی مانند ‏سرگئی آینشتاین‏ و ‏اف. دبلیو. مارنائو‏ به همراهی مبتکر امریکائی ‏دی. دبلیو. گریفیت‏ و دیگران، به ارتقاء سطح این رسانه پرداختند. در طول سال‌های دهه ۱۹۲۰، فناوری جدید امکان الصاق ‏حاشیه صوتی‏ گفتار، موسیقی و ‏افکت‌های صوتی‏ متناسب با نوع صحنه به فیلم میسر ساخت. این ‏فیلم‌های صوت دار‏ از ابتدا با نام‌های «تصاویر با صداً یا»تاکیز” شناخته می‌شدند‏.
‏قدم اصلی بعد در پیشرفت صنعت سینما معرفی ‏رنگ‏ بود. اگرچه اضافه شدن ‏صدا‏ به سرعت فیلم‌های صامت و موزیسین‌های تئاتر را تحت‌الشعاع قرار داد، رنگ به تدریج مورد استفاده قرار گرفت. عامه مردم در رابطه با رنگ و در مقایسه آن با فیلم‌های سیاه و سفید بالنسبه بی‌تفاوتی نشان می‌دادند. اما هم‌چنان که روش‌های پردازش رنگ بهبود یافته و در مقایسه با فیلم‌های ‏سیاه – و – سفید‏ قابل رقابت‌تر می‌گشتند، فیلم‌های رنگی بیش‌تر و بیش‌تر تولید می‌شدند. این زمان هنگام پایان جنگ جهانی دوم بود. هم‌چنان که این صنعت در امریکا رنگ را به‌عنوان عنصر اصلی جذب مخاطب تشخیص داد، آن را در رقابت با تلویزیون که تا اواسط دهه ۱۹۶۰ به صورت رسانه‌ای سیاه – و – سفید باقی مانده بود، مورد استفاده قرار داد. در پایان دهه ۱۹۶۰، رنگ به‌عنوان شیوه عادی کار فیلم‌سازان مطرح شد.
‏دهه‌های ۱۹۵۰، ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ شاهد تغییرات در روش تولید و سبک فیلم بودند. ‏هالیوود جدید‏، ‏موج جدید فرانسوی‏ و ارتقاء فیلم‌های فیلم‌سازان تحصیل‌کرده و مستقل همه و همه از تغییراتی بودند که این رسانه آن‌ها را در نیمه دوم قرن بیستم تجربه نمود. در دهه ۱۹۹۰ و در آستانه ورود به قرن بیست و یکم، فناوری دیجیتال، موتور اصلی تحولات به‌شمار می‌آمد.
‏[‏ویرایش‏]‏ ‏تئوری فیلم
‏نوشتار اصلی را بخوانید: ‏تئوری فیلم‏
‏تئوری فیلم در جستجوی بسط مفاهیم مختصر و سیستماتیک که بر مطالعه فیلم / سینما به‌عنوان یک ‏هنر‏ دلالت دارند، است. تئوری‌های کلاسیک فیلم چهارچوبی ساختاری در خصوص موضوعات کلاسیک تکنیک‌های ‏داستان سرائی‏، ‏دایجسیز‏، قوانین سینما، «تصویر»، ‏دسته‏، فردیت و تالیف فراهم می‌آورد. اکثر تجزیه و تحلیل‌های جدید به مسائلی از قبیل روش تحلیل روانی تئوری فیلم، ساختارگرائی تئوری فیلم، تئوری زن‌سالاری فیلم و دیگر موارد مشابه توجه نشان داده‌اند.
‏[‏ویرایش‏]‏ ‏نقد فیلم
‏نوشتار اصلی را بخوانید: ‏نقد فیلم‏
‏تعریف نقادی فیلم عبارت‌اند از تحلیل و ارزیابی فیلم‌ها هست. به صورت کلی، این کارها را می‌توان به دو گروه تقسیم نمود؛ نقادی فیلم توسط افراد صاحب‌نظر در رشته فیلم‌سازی و نقادی روزنامه‌ای که به صورت روزمره در ‏روزنامه‌ها‏ و دیگر رسانه‌ها دیده می‌شود.
‏منتقدین فیلم که برای ‏روزنامه‌ها‏، ‏مجلات‏ و ‏رسانه‌های گروهی‏ کار می‌کنند، به‌طور عمده بر روی فیلم‌های جدید نظر می‌دهند. آن‌ها به صورت عادی فقط یک‌بار فیلم مورد نظر را دیده و فقط یک یا دو روز وقت دارند تا نظر خود را ارائه نمایند. علی‌رغم این موضوع، منتقدین تأثیری عمده بر فیلم‌ها دارند به‌خصوص آن‌هائی که دارای یک ‏نوع‏ خاص هستند. فیلم‌های پر طرفدار ‏اکشن‏، ‏ترسناک‏. ‏کمدی‏ کمتر مورد قضاوت منتقدین قرار دارند. از سوی دیگر خلاصه طرح و شرح و بسط یک فیلم که موضوع اصلی مرور آن به حساب می‌آیند نیز تأثیر عمده‌ای بر انتخاب فیلم توسط بینندگان دارد. در فیلم‌های معتبر مانند ‏درام‏، تحت تأثیر قرار دادن بیننده از اهداف اصلی و بسیار مهم محسوب می‌گردد. تحلیل‌های ضعیف، گاهی‌اوقات یک فیلم را تا درجه گمنامی و زیان مالی پیش می‌برند.
‏تأثیر نظرات یک منتقد بر روی نحوه عملکرد ‏اکران‏ یک فیلم مشخص محل بحث دارد. برخی ادعا می‌کنند که امروزه نحوه ‏بازاریابی سینما‏ به‌گونه‌ای گسترده و فشرده واز نظر مالی برنامه‌ریزی شده‌است که منتقدین توان تأثیرگذاری بر آن را ندارند. ولی به‌هرحال، مردودیت فاجعه بار برخی فیلم‌هائی که به نحو گسترده‌ای بر موفقیت آن‌ها سرمایه‌گذاری شده بود بر اثر نقادی تند آن‌ها و هم‌چنین موفقیت غیرقابل پیش‌‌بینی فیلم‌های مستقلی که نقد مثبت داشته‌اند، نشانگر این موضوع است که تأثیر نظرات منتقدین می‌تواند اثرات بسیار عمیقی داشته باشد. برخی دیگر اعتقاد دارند که نقد مثبت فیلم باعث ایجاد اشتیاق در بینندگان فیلم‌های کم شهرت بوده‌است. برعکس، فیلم‌های متعددی وجود داشته‌اند که شرکت‌های فیلم‌ساز به‌قدری به آن‌ها بی‌اعتماد بوده‌اند که به جهت جلوگیری از افت فروش، به منتقدین اجازه ارائه نظراتشان را نداده‌اند. به‌هرحال، این کار نتیجه منفی داشته و منتقدینی که نسبت به این تاکتیک حساس بوده‌اند، به جامعه هشدار داده‌اند که این فیلم ارزش دیدن را ندارد که در نتیجه این‌گونه فیلم‌ها اقبال چندانی نیافتند.
‏مسأله مورد مناقشه آن است که منتقدین روزنامه‌ای فیلم را می‌باید فقط مرورگر فیلم نامیده و منتقدین واقعی فیلم آن‌هائی هستند که به صورت آکادمیک به نقد فیلم می‌پردازند. این روش فکری را معمولاً به نام ‏تئوری فیلم‏ یا مطالعات فیلم می‌شناسند. تلاش اصلی منتقدین، فهم روش کارکرد فیلم و تکنیک‌های فیلم‌برداری و تأثیرات آن‌ها بر روی مردم است. نتیجه کارکرد منتقدین بیش از آن‌که در روزنامه‌ها به چاپ رسیده و یا در تلویزیون نمایش داده شود، در ژورنال‌های تخصصی و گاهی‌اوقات نیز در مجلات سطح بالای جامعه ارائه می‌گردند. هم‌چنین گاهی‌اوقات منتقدین با کالج‌ها و دانشگاه‌ها همکاری می‌نمایند.
‏[‏ویرایش‏]‏ ‏صنعت تصاویر متحرک
‏نوشتار اصلی را بخوانید: ‏صنعت فیلم‏
‏برادران لومیر
‏بلافاصله پس از ابداع صنعت پردازش، حرفه ساخت و نمایش تصاویر متحرک به‌عنوان منبع کسب درآمد مطرح گردید. پس از مشاهده نتیجه موقفیت‌آمیز ابتکار جدید خود و محصول خروجی آن در ‏فرانسه‏، ‏لومیرها‏ اقدام به برگزاری تور دور قاره اروپا به منظور به نمایش‌گذاری خصوصی اولین فیلم‌های خود برای عوام و خواص جوامع نمودند. آن‌ها در هر کشور به‌طور عادی مناظری جدید از محلات را به آلبوم خود اضافه نموده و خیلی سریع طرف‌های تجاری در کشورهای مختلف اروپا پیدا نمودند تا خریدار وسایل و عکس‌های آن‌ها بوده و در امر صادرات، واردات و تجاری کردن محصولات صحنه‌ای یاور آنان باشند. درسال ‏۱۸۹۸ (میلادی)‏، ‏نمایش احساس اوبرامرگوا‏ اولین فیلم تجاری شد که تا آن زمان تولید گشته بود. به زودی فیلم‌های دیگر نیز ارائه گشتند تا صنعت فیلم به‌عنوان صنعتی نو و مستقل جهان واریته را تحت‌الشعاع قرار دهد. شرکت‌های اختصاصی جهت تولید و توزیع فیلم به وجود آمدند و این در حالی بود که بازیگران سینما از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار گشته و اجرت‌های سنگینی را برای بازی در فیلم‌ها طلب می‌نمودند. قبل از آن یعنی در سال ۱۹۱۷، ‏چارلی چاپلین‏ قراردادی برای حقوق سالیانه یک میلیون دلار منعقد نموده بود.
‏امروزه در ایالات متحده، عمده صنعت فیلم‌سازی در اطراف ‏هالیوود‏ متمرکز شده‌است. هم‌چنین مراکز محلی سینمایی در بسیاری از مناطق جهان به وجود آمده‌اند و به‌عنوان مثال ‏صنعت فیلم سازی هندوستان‏ (که مرکز آن در حوالی «‏بالی وود‏» قرار دارد) در سال بیش‌ترین تعداد فیلم در جهان را تولید می‌نمایند. این‌که اگر در سال ده هزار فیلم با خصوصیات مثبته توسط صنایع ‏ولی‏ ‏فیلم‌های شهوت‌انگیز‏ تولید شوند، نکته قابل مناقشه آنست که این فیلم‌ها بایستی تعیین صلاحیت گردند. اگر چه هزینه‌های تولید فیلم باعث هدایت تولیدات سینما به سمت تمرکز در تحت نظر ‏استودیوهای سینمایی‏ گردید، پیشرفت‌های جدید در مقرون به‌صرفه ساختن تجهیزات ساخت فیلم باعث شکوفائی تولیدات مستقل فیلم گشتند.
‏سود به‌عنوان یک عامل کلیدی در هر صنعتی مطرح است، با توجه به ماهیت هزینه‌بر و مخاطره‌آمیز فیلم‌سازی، برای ساخت بسیاری از فیلم‌ها نیاز به ‏هزینه‌های بیش از حد‏ دارد. یک مثال منفی این مورد فیلم ‏واتر ورلد‏ کوین کاستنر هست. با این حال، تلاش بسیاری از فیلم‌سازان به دنبال خلق آثاری است که از لحاظ اجتماعی مقبولیت پیدا نمایند.

 

دانلود فایل

 

دانلود فایل

  • کنکور را داشته باشد.


    مزایای بسته آموزشی:
    – تدریس جامع کلیه مطالب مربوط به عناوین نامبرده
    – حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
    – حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
    – ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
    – استفاده از جدول، نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
    – قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر، لب تاب و تلویزیون


    ویژگی های بسته آموزشی:
    – تعداد سرفصل های تدریس شده: ۴
    – زمان آموزش: ۹۷ دقیقه
    – تعداد صفحات جزوه: ۱۰
    – حجم فایل اصلی: ۱۲۳ مگابایت


    سرفصل های آموزشی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز

    سرفصل کامل تمام دروس فصل ۵ فیزیک ۳ ریاضی و فصل ۴ فیزیک ۳ تجربی به صورت زیر است:

    القای الکتزومغناطیسی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز
    القاگرها و اثر خودالقایی
    القای متقابل- انرژی ذخیره شده در القاگر
    جریان متناوب
    مبدل ها (ترانسفورماتورها)

    جزوات و فیلم های آموزشی سایر عناوین و دروس مربوط به کتاب حاضر و سایر کتاب ها را می توانید از همین سایت دانلود کنید.
  • دانلود فایل

  • دانلود برنامه موبایل آموزش قلاببافی دستکش وساق دست+فیلم
  • دانلود مقاله مقاله ای کامل در مورد FAT32 NTFS 24 ص
  • دانلود قالب وردپرس فیلم و سریال فیلمتو
  • دانلود قالب html مجله ویدیویی و خبری بلاگ فیلم
  • افزونه دانلود به ازای پرداخت اورجینال کامل فارسی شده با فیلم آموزش کامل
  • دانلود قالب فیلم و آهنگ پرشین موزیک
  • دانلود پوسته فیلم و سریال سینماتیک | cinematic
  • You may also like...

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x