دانلود مقاله در مورد شاخص ۵۷ ص

دانلود مقاله در مورد شاخص ۵۷ ص

دانلود مقاله در مورد شاخص ۵۷ ص

دانلود-مقاله-در-مورد-شاخص--57-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏۱
‏۲
‏مقدمه
‏قیمت ژوئن
‏قیمت ژانویه
‏کلمه شاخص در پهنه وسیعی از مفاهیم به کار برده می شود. شاخصها برای اندازه گیری تاثیر سیستمهای آموزشی، شاخص عوامل ناراحت کننده بشری به کار می روند وترکیب اثر حرارتی و رطوبت, شاخص های کارآیی (بخش۶) شاخص های قیمتی و دسته های دیگر را اندازه می گیرد. در این بخش ما باید سه نوع از شاخص های اصلی که مورد توجه مدیران می باشد را حساب کنیم. اینها شاخص های قیمتی,کیفیتی (تولید یا فروش ) وشاخص های تولیدی می باشند. شاخص های عددی اندازه هایی هستند که, قیمت, کمیت یا سطح توحید در مقاطعی از نکات فیکس شده و مناسب در زمانی که دوره اصلی نامیده می شوند را بیان می کند. تمام شاخص های عددی به صورت درصدی می باشند که از ۱۰۰% سطح دوره اصلی به دست می آیند. برای مثال, فرض کنید قیمت هر گالن بنزین برای ماه های ژانویه, ژوئن و نوامبر به ترتیب ۲۰۰/۱،۲۶/۱ و۲۸/۱ دلار می‌باشد, سپس ژانویه را به عنوان دوره اصلی در نظر بگیرید

‏در صورتیکه ژانویه را به عنوان زمان اصلی در نظر بگیریم نسبت شاخص قیمت ژوئن ۱۰۵ می شود. محاسبات مشابه نشان می دهد که شاخص نوامبر نسبت به ژانویه به عنوان ۱۰۰, برابر با ۷/۱۰۶ می باشد. توجه داشته باشید که تغییر قیمت شاخص ها در ارتباط با۱۰۰ بیان می شوند که همان دوره اصلی (ژانویه) شاخص است.
‏۱
‏۳
‏شاخص عددی برای یک محصول منفرد مثل قیمت بنزین, شاخص ساده نامیده می شود و شاخصی که بیشتر از یک محصول را در بر می گیرد و شاخص مرکب نامیده می شود. مدیران از شاخص های مرکب برای حساب کردن خلاصه اندازه های قیمت ها و قیمت های فروش,کمیت های تولیدی و فروش و مبحث تولید در شرکت هایشان استفاده می کنند.
‏شاخص های عددی حرفه بزرگی در دولت هستند. برای مثال,امروزه، آمارهای (Bls) Bureau labor ‏
‏حدود هشت میلیون دلار در هر سال هزینه می کنند تا اطلاعاتی را جمع آوری کنند و اندازه ترکیبی خوب شناخته شده‌ای را فراهم سازند که قیمت ها را اندازه گیری کنند وهم چنین شاخص قیمتی مصرف کننده را هم به دست آورند.
‏ برآورده شده است که یک درصد از افزایش در CPI‏ بر روی حدود یک میلیون دلار اثر منفرد توسط قانون یا موافقت نامه هایی قراردادی که برای میزان کردن با شاخص بسته می شود. اثر خواهد گذاشت بسیاری از موافقت های قراردادی آنهایی هستند که به مذاکرات مدیریتی و نیروی کار می رسند. مدیران از یک سوی دیگر از شاخص های BLS‏ و شاخص های قیمت تولید کننده (PPI)‏ هم استفاده می کنند. که تنظیمات قیمتی قرارداد را در قراردادهای طولانی مدت برای خریداری مواد به دست بیاورند. در این بخش ما باید ابتدا تصمیم بگیریم که چطور شاخص های کمیت، قیمت و تولیدی را ترکیب کنیم و برای تجارت از آن استفاده نمائیم. سپس در پهنه کم وسعتی استفاده از شاخص های منتشر شده توسط نمایندگی های دولتی را بیان کنیم.
‏۱
‏۳
‏۱۷۰۲ شاخص های قیمتی سبک (کم حجم)
‏دو راه عمومی استفاده کردن از فرمولها برای حساب کردن شاخص های قیمت، فرمول تجمعی و میانگین نسبی فرمول می باشند. هریک از این فرمولهای ممکن است توسط یک نوع از مجموعه های سبک یا تورم احاطه شود. در این بخش ما انواع فرمولهای شاخص قیمت سبک را مورد بررسی قرار می دهیم.
‏جمع قیمت های فوریه
‏جمع قیمت های ژانویه
‏شاخص قیمتی تجمعی سبک.‏کمپانی دیسکو سه نوع از گیرنده های استریوی خود با عنوان ولانتری، مگنم و سنکو را به فروش می رساند. جدول ۱۷۰۱ قیمت هر گیرنده را در ژانویه، فوریه و مارس را نشان می دهد مدیر دیسکو فقط یک اندازه ترکیبی را می خواهد که قیمت ها را در فوریه با قمیت ها در ژانویه مقایسه کند. یک اندازه گیری ترکیبی برای به دست آوردن حاصل تقسیم، جمع قیمت های فوریه توسط جمع قیمت های ژانویه این فرمول را به ما می دهد
‏۱
‏۵
‏شاخص قیمتی تجمعی فوریه
‏شاخص قیمتی تجمعی ژانویه
‏حاصل جمع گروهی قیمت ها، قیمت گروهی یا تجمعی نامیده می شود. عدد ۰۸۲/۱ نشان می دهد که قیمت گروهی فوریه ۰۸۲/۱ بود یا ۲/۱۰۸ درصد از قیمت جمعی ژانویه بود. بیان شاخص بصورت درصد مرسوم می باشد. اما باید علامت درصد حذف شود. اینچنین، شاخص قیمت باید حساب شود و به عنوان ۲/۱۰۸ توضیح داده شود. شاخص عدد مقایسه ای فوریه با ژانویه به عنوان دوره اصلی به حساب می آید. شاخص قیمتی برای دوره اصلی ۱۰۰ می باشد که برابر است با :
‏ ‏ ‏
‏ شاخص فوریه دیسکو از ۲/۱۰۸ به این معنی که قیمت های فوریه ۲/۸ = ۱۰۰-۲/۱۰۸ درصد بزرگتر از قیمت های ژانویه هستند توزیع داده می شود. البته ۲/۸ درصد یک ترکیب عددی حساب شده از قیمت های گیرنده های متفاوت می باشد، بنابراین به این معنا نیز که هر گیرنده ای لزوماً ۲/۸ درصد افزایش قیمت داشته است. مزیت یک اندازه ترکیبی آن است که یک اندازه خالصه ای می باشد که مدیران می توانند از آن برای نشان دادن چندین قیمت از آن استفاده کنند.
‏در نمونه های شاخص از زیر نویسهایی استفاده می شود که دوره های زمانی را مشخص می کنند. بنابراین در جدول ۱/۱۷، ۰‏ در ‏ به معنی صفر یا دوره اصلی می باشد. ۱و ۲ در

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x