دانلود مقاله در مورد رضایت مشتری ۲۸ ص

دانلود مقاله در مورد رضایت مشتری ۲۸ ص

دانلود مقاله در مورد رضایت مشتری ۲۸ ص

دانلود-مقاله-در-مورد-رضایت-مشتری-28-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏رضایت مشتری‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ ۱
‏رضایت مشتری
‏مقدمه
‏اقتصاد‏ دانشی است که با توجه به کمبود کالا و ابزار تولید و نیازهای نامحدود بشری به تخصیص بهینه کالاها و تولیدات می‌پردازدپرسش بنیادین برای دانش اقتصاد مسئله حداکثر شدن رضایت و مطلوبیت انسان‌هاست. این دانش به دو بخش اصلی اقتصاد خرد و کلان تقسیم می‌شود.
‏از ‏آدام اسمیت‏ به عنوان پیشروی اقتصاد مدرن نام برده می‌شود. امروزه این علم با استفاده از مدلهای ریاضی از سایر علوم انسانی فاصله گرفته‌است. برای نمونه ‏نظریه بازی‌ها‏ که با استفاده از ‏توپولوژی‏ در حال گسترش است. در زمینه اقتصاد کلان نیز ‏معادلات دیفرانسیل‏ و ‏بهینه‏ سازی توابع ‏مطلوبیت‏ ‏انتگرال‏ با محدودیت ‏معادلات دیفرانسیل‏ معروف به معادلات ‏هامیلتونی‏ رواج دارد.
‏اقتصاد خرد
‏اقتصاد خرد به بررسی رفتار اقتصادی انسان‌ها و بنگاههای اقتصادی و نحوه توزیع تولیدات و درآمد در بین آنها می‌پردازد. اقتصاد خرد به اشخاص به عنوان کارگران و تولید کنندگان سرمایه، و همچنین مصرف کنندگان نهایی نگاه میکند. به صورت مشابهی به شرکت های اقتصادی به عنوان مصرف کننده گان سرمایه و کار، و تولید کنندگان محصول نگاه میکند. ‏[۲]‏ اقتصاد خرد درصدد است تا پیامد ‏رفتار عقلایی‏ در انسان‌ها را شناسایی کند. با توجه به محدودیت منابع (مثلاً ‏نیروی کار‏، ‏سرمایه‏، ‏زمین‏، توانایی ‏مدیریت‏ و…) انسان‌ها و ‏بنگاههای‏ اقتصادی مایلند که بیشترین استفاده را از منابع موجود ببرند. توابع ‏عرضه‏، ‏تقاضا‏، ‏تولید‏، ‏هزینه‏، ‏بازارها‏، ‏تعادل عمومی‏ و ‏اقتصاد رفاه‏ در این بخش جای می‌گیرند.
‏اقتصاد کلان
‏اقتصاد کلان به بررسی مسایل اقتصادی در سطح ‏کلان‏ ‏ملی‏ یک کشور می‌پردازد. حیطه بررسی ‏اقتصاد جهانی‏ را اقتصاد بین الملل به عهده دارد. مسایلی از قبیل ‏ثبات اقتصادی‏، ‏توازن تراز بازرگانی خارجی‏، ‏رشد اقتصادی‏، ‏اشتغال‏، ‏تورم‏، ‏مخارج و درآمدهای دولت‏، ‏رکود اقتصادی‏، ‏بحران اقتصادی‏، ‏بیکاری‏، ‏فقر‏ و ‏اقتصاد توسعه‏ در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
‏رضایت مشتری‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ ۱
‏رضایت مشتری
‏مقدمه
‏اقتصاد‏ دانشی است که با توجه به کمبود کالا و ابزار تولید و نیازهای نامحدود بشری به تخصیص بهینه کالاها و تولیدات می‌پردازدپرسش بنیادین برای دانش اقتصاد مسئله حداکثر شدن رضایت و مطلوبیت انسان‌هاست. این دانش به دو بخش اصلی اقتصاد خرد و کلان تقسیم می‌شود.
‏از ‏آدام اسمیت‏ به عنوان پیشروی اقتصاد مدرن نام برده می‌شود. امروزه این علم با استفاده از مدلهای ریاضی از سایر علوم انسانی فاصله گرفته‌است. برای نمونه ‏نظریه بازی‌ها‏ که با استفاده از ‏توپولوژی‏ در حال گسترش است. در زمینه اقتصاد کلان نیز ‏معادلات دیفرانسیل‏ و ‏بهینه‏ سازی توابع ‏مطلوبیت‏ ‏انتگرال‏ با محدودیت ‏معادلات دیفرانسیل‏ معروف به معادلات ‏هامیلتونی‏ رواج دارد.
‏اقتصاد خرد
‏اقتصاد خرد به بررسی رفتار اقتصادی انسان‌ها و بنگاههای اقتصادی و نحوه توزیع تولیدات و درآمد در بین آنها می‌پردازد. اقتصاد خرد به اشخاص به عنوان کارگران و تولید کنندگان سرمایه، و همچنین مصرف کنندگان نهایی نگاه میکند. به صورت مشابهی به شرکت های اقتصادی به عنوان مصرف کننده گان سرمایه و کار، و تولید کنندگان محصول نگاه میکند. ‏[۲]‏ اقتصاد خرد درصدد است تا پیامد ‏رفتار عقلایی‏ در انسان‌ها را شناسایی کند. با توجه به محدودیت منابع (مثلاً ‏نیروی کار‏، ‏سرمایه‏، ‏زمین‏، توانایی ‏مدیریت‏ و…) انسان‌ها و ‏بنگاههای‏ اقتصادی مایلند که بیشترین استفاده را از منابع موجود ببرند. توابع ‏عرضه‏، ‏تقاضا‏، ‏تولید‏، ‏هزینه‏، ‏بازارها‏، ‏تعادل عمومی‏ و ‏اقتصاد رفاه‏ در این بخش جای می‌گیرند.
‏اقتصاد کلان
‏اقتصاد کلان به بررسی مسایل اقتصادی در سطح ‏کلان‏ ‏ملی‏ یک کشور می‌پردازد. حیطه بررسی ‏اقتصاد جهانی‏ را اقتصاد بین الملل به عهده دارد. مسایلی از قبیل ‏ثبات اقتصادی‏، ‏توازن تراز بازرگانی خارجی‏، ‏رشد اقتصادی‏، ‏اشتغال‏، ‏تورم‏، ‏مخارج و درآمدهای دولت‏، ‏رکود اقتصادی‏، ‏بحران اقتصادی‏، ‏بیکاری‏، ‏فقر‏ و ‏اقتصاد توسعه‏ در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
‏رضایت مشتری‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ ۲
‏بر خلاف اقتصاد خرد رفتارهای فردی شکل دهنده اقتصاد کلان نیست هر چند که از جمع رفتارهای فردی شکل گرفته‌است. ‏کینز‏ پدر علم اقتصاد نوین نمونه بارزی را از آثار رفتار واحدی را در عرصه کلان و خرد ارایه داده‌است که به تناقض ‏پس‌انداز‏ مشهور است. اگر افراد به صورت انفرادی پس انداز کنند در سالهای بعد دارای امکانات و قدرت مالی بیشتری خواهند بود و خواهند توانست که از سرمایه جمع شده خود استفاده کنند ولی اگر تمامی افراد جامعه هم‌زمان پس‌انداز خود را افزایش دهند و بخش بیشتری از درآمد خود را پس انداز نمایند ‏مصرف‏ کل اقتصاد پایین می‌آید و این امر موجب کاهش ‏تولید‏ نیز خواهد شد که این امر به کاهش درآمد افراد در آینده منجر می‌شود. از اینرو افزایش پس انداز برای اشخاص مفید می‌تواند باشد ولی برای ‏جامعه‏ به صورت کلی تأثیرات متفاوتی نسبت به تأثیرات فردی آن دارد.
‏نمونه دیگر: اگر شرکتی یک یا چند تن از ‏پرسنل‏ خود را با ‏ماشین‌آلات‏ جایگزین نماید بی شک سود خواهد کرد و به نفع آن شرکت خواهد بود ولی اگر تمامی شرکتها به یکباره به این کار مبادرت ورزند بیکاری افزایش می‌یابد و موجب کاهش درآمد ملی و در نتیجه کاهش تقاضا برای تولیدات شرکتها شده و سود شرکتها را کاهش می‌دهد. از اینرو تأثیرات سطح کلان می‌تواند با تأثیرات در سطح خرد متضاد باشد..
‏زیر شاخه‌های علم اقتصاد
‏اقتصاد سیاسی‏
‏اقتصاد بین الملل‏
‏اقتصاد رفاه‏
‏مالیه‏
‏اقتصاد کشاورزی‏
‏اقتصاد صنعتی‏
‏اقتصاد عمومی‏
‏اقتصاد منابع طبیعی‏
‏اقتصاد محیط زیست‏
‏اقتصاد سنجی‏
‏اقتصاد انرژی‏
‏رضایت مشتری‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ ۳
‏فلسفه اقتصادی‏
‏اقتصاد توسعه‏
‏اقتصاد شهری‏
‏اقتصاد منطقه‌ای‏
‏اقتصاد بخش عمومی‏
‏اقتصاد مدیریت‏
‏اقتصاد منابع پایان پذیر‏
‏اقتصاد منابع تجدید پذیر‏
‏اقتصاد خرد‏
‏اقتصاد کلان‏
‏برنامه ریزی اقتصادی‏
‏اقتصاد ریاضی‏
‏اقتصاد مهندسی‏
‏اقتصاد نظری‏
‏اقتصاد بازرگانی‏
‏اقتصاد حمل و نقل‏
‏تاریخ عقاید اقتصادی‏
‏نظامهای اقتصادی‏
‏مکاتب اقتصادی

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x