دانلود مقاله در مورد دستمال کاغذی

دانلود مقاله در مورد دستمال کاغذی

دانلود مقاله در مورد دستمال کاغذی

دانلود-مقاله-در-مورد-دستمال-کاغذیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

۱
‏نام محصول
‏تولید خمیر و کاغذ از ضایعات کشاورزی
‏ظرفیت پیشنهادی طرح (ظرفیت عملی)
‏۲۰۰۰ تن در سال
‏موارد کاربرد
‏تولید مقوا و کاغذ فلوتینگ و کاغذ از ضایعات کشاورزی
‏مواد اولیه مصرفی عمده
‏کاه و ساقه ضایعات کشاورزی ‏–‏ سود سوز آور ‏–‏ کربنات سدیم- هیپوکلریت سدیم
‏کمبود محصول (پایان برنامه توسعه چهارم)
‏۵۹۳۹۵ تن در سال
‏اشتغال زایی (نفر)
‏۳۶
‏زمین مورد نیاز (متر مربع)
‏۱۵۰۰۰
‏زیر بنا
‏اداری (متر مربع)
‏۱۵۰
‏تولیدی (متر مربع)
‏۳۵۰۰
‏انبار (متر مربع
‏۱۴۰۰
‏تأسیسات و سایر (متر مربع)
‏۲۰۰
‏میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی
‏به ترتیب ۲۰۰۰۰- ۱۶۰- ۸۰- ۸۰ تن در سال
‏میزان مصرف سالانه پوتیلیتی
‏آب (متر مکعب)
‏۲۵۰۰
‏برق (کیلو وات ساعت)
‏۳۱۱۰۴۰۰
‏گازوئیل (متر مکعب)
‏۱۰۰
‏سرمایه گذاری ثابت طرح
‏ارزی (هزار دلار)
‏۱۱۴۷.۳۱
‏ریالی (میلیون ریال)
‏۱۱۸۴۲.۵
‏مجموع (میلیون ریال)
‏۲۵۴۵۵
‏محل پیشنهادی اجرای طرح
‏استان‏‌‏های خوزستان، لرستان، کردستان
۳
‏مقدمه:
‏کاغذ در طول تاریخ پیدایش خود تا کنون مانوس ترین، پایدار ترین و قابل اعتمادترین ابزار انتقال‏ ‏اندیشه بشری بوده و بی تردید تا مدتهای مدید چنین خواهد بود. در واقع بخش عظیمی از دانش بشر که مجموعه بزرگی از تجربیات و تفکرات او را در بر دارد به برکت کاغذ به دست ما رسیده است و از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته است بطور کلی از زمانی که بشر کوشش کرد تا دانسته‏‌‏ها و تجربیات خود را به آسان‏‌‏ترین شیوه ضبط و ثبت نموده و پس از آن به دیگران نیز منتقل نماید. با توجه به احتیاجات و نیازهای مختلف انسان ‏این پدیده همواره دارای کاربردهای وسیعی شده و سرانجام به کلی در هر شرایطی با نیازهای بشر تناسب یافته است بطوریکه می‏‌‏تون گذشته از نقش اساسی فوق، کاربرد بسیار زیاد کاغذ و مقوا را در صنایع بسته‏‌‏بندی ذکر نمود. بطور کلی افزایش مصرف سرانه کاغذ نشان دهنده غنای سیستم ارتباطی و تنوع تولیدات ناشی از سیستم‏‌‏های مختلف بسته‏‌‏بندی جامعه است که در کل بیانگر رشد و تحول تکنولوژی آن جامعه به شمار می‏‌‏رود.
‏براساس آنچه که از کتب مختلف استنباط میگردد مصریان اولین قومی بودند که از مغز نوعی نی بنام پاپیروس صفحاتی می‏‌‏ساختند و برای نوشتن از آن استفاده می‏‌‏کردند. تولید کاغذ به گونه‏‌‏ایی پیشرفته تر برای اولین بار در سال ۱۰۵ میلادی توسط چینی‏‌‏ها صورت گرفته است و ماده اولیه‏‌‏ای که به این منظور بکار رفته عبارت از کنف، بامبو و پوست برخی از درختان بوده است که بعدها این ‏روش تولید کاغذ از چین به ژاپن رفتهو از آنجا به نواحی مرکزی آسیا و خاورمیانه گسترش یافت و بتدریج به اروپا رسید.
‏کش‏ورهای اروپایی اولین مراکز تولید کاغذ بودند بطوریکه اولین کاغذ اروپایی نیز به سال ۱۱۵۰ میلادی در اسپانیا ساخته شد. پس از ظهر اسلام نیز ساخت کاغذ در کشورهای اسلامی نظیر سمرقند، عراق، شام، مغرب، اندلس و مصر نیز گسترش یافت ولی متأسفانه در ایران چنانچه باید و شاید صنعت کاغذ سازی در قرون اولیه هجری توسعه چندانی نداشت بطوریکه نقطه شروع این صنعت در ایران از قرن هفتم هجری بوده است و براساس اسناد و مدارک تاریخی موجود در حدود ۷۰۰ سال قبل در یکی از شهرهای ایران به نام خونج کاغذ ساخته می شود در تاریخ معاصر فعالیتهای چندانی در این زمینه به چشم نمی
۳
‏‌‏خورد.
‏در سال ۱۳۲۹ به کمک بانک ملی و بخش خصوصی یک کارخانه ‏کاغذ سازی ‏که قرار بود به عنوان مواد اولیه از کاه استفاده نماید نصب گردید که این واحد به سبب مشکلات و مسائل سیاسی راکد باقی ماند. بطوریکه هنوز هم قسمتی از ماشین آلات آن در محل کارخانه واقع در ورامین موجود می‏‌‏باشد.
‏سرانجام در سال ۱۳۴۶ ‏کارخانه کاغذ پارس در هفت تپه تأسیس و در سال ۱۳۴۹ با ظرفیتی معادل ۳۵۰۰۰ تن در سال آغاز به بهره‏‌‏برداری نمود و در همین سال توانست ۱۲۳۰۰ تن کاغذ چاپ و تحریر تولید نماید که بعدها با اضافه نمودن دو خط تولید دیگر ظرفیت خود را به ۱۰۵ هزار تن در سال افزایش داد.
‏در سال ۱۳۵۲ نیز صنایع چوب و کاغذ ایران تأسیس و در سال ۱۳۵۷ به بهره‏‌‏برداری رسید.
۵
‏بخش اول: معرفی محصول
‏رئوس مطالب
‏۱-۱- نام و کد محصولات (آیسیک۳)
‏۲-۱- شماره تعرفه گمرکی
‏۳-۱- شرایط واردات
‏۴-۱- بررسی و ارائه استاندارد
‏۵-۱- بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
‏۶-۱- معرفی موارد مصرف و کاربرد
‏۷-۱- بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول
‏۸-۱- بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز
‏۹-۱- کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
‏۱۰-۱- معرفی شرایط صادرات
‏بخش اول: معرفی محصول
‏هر محصول ویژگی‏‌‏ها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی و مالی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود. در این ارتباط یکی از موثرترین روشهای قابل استفاده به کارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک از محصولات ‏می‏‌‏باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است که شماره تعرفه گمرکی محصولات نیز مشخص می‏‌‏گردد تا درباره روند واردات و صادرات ‏محصول و مقررات آن شناخته لازم حاصل شود.
‏در این بخش نام و کاربرد، طبقه بندی، مشخصات فنی، شماره تعرفه گمرکی و استانداردهای محصول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
‏۱-۱- نام و کد محصول (آیسیک ۳)
‏با توجه به مباحث فوق الذکر محصول مورد بررسی ما در این طرح خمیر کاغذ از ضایعات کشاورزی را داریم لذا به بررسی تولید خمیر کاغذ از باگاس و خمیر کاغذ از کاه و کلش و ساقه غلات خواهی پرداخت. لازم به ذکر است که براساس اطلاعات موجود در وزارت صنایع، کد

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x