دانلود مقاله در مورد حداقل عمق پوشش خاکی بر روی پلهای خاکی فولادی ۵۰ ص

دانلود مقاله در مورد حداقل عمق پوشش خاکی بر روی پلهای خاکی فولادی ۵۰ ص

دانلود مقاله در مورد حداقل عمق پوشش خاکی بر روی پلهای خاکی فولادی ۵۰ ص

دانلود-مقاله-در-مورد-حداقل-عمق-پوشش-خاکی-بر-روی-پلهای-خاکی--فولادی-50-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏حداقل عمق پوشش‏ خاکی بر روی پلهای خاکی- فولادی
‏خلاصه: پهنای خاکی- فولادی از قابهای فولادی موجودار و انعطاف پذیر پوشانده شده درون ‏خاک دانه ای خوب متراکم ساخته شده اند.
‏طراحی آنها براساس اندرکنش ترکیبی میان فشارهای خاک و جابه جایی های دیواره کانال انجام می شود. گسیختگی سازه ممکنست به سبب گسیختگی برشی یا کششی در پوشش خاکی روی کانال فولادی آغاز شود. بکارگیری ملاحظات طراحی ارائه شده در آئین نامه های مختلف، مانند آئین نامه طراحی ‏پلهای بزرگراه ‏کانادا، در جلوگیری از برخی مشکلات مربوط به گسیختگی خاک روی پلهای خاکی- فولادی با در نظر گرفتن حداقل عمق پوشش خاکی روی تاج کانال با توجه به شکل هندسی آن، ‏ ‏موفقیت آمیز بوده است. با این وجود، الزامات آئین نامه موجود برای حداقل عمق پوشش جهت حداکثر دهانه به طول ۶۲/۷ ‏متر ‏و استفاده از ‏قابهای سخت نشده با عمق اعوجاج ۵۱ میلیمتر، بسط داده شده اند. ‏اثر طول دهانه های بزرگتر یا ‏بکارگیری قابهای موجدار صلب تر، پیشتر بررسی نشده و موضوع این مقاله است. مطالعه حاضر، جهت بررسی مجدد گسیختگی های ممکن خاک به سبب بارهای زنده وارده در مرکز (یعنی بارهایی که بصورت متقارن، حدودا در وسط دهانه کانال وارد می شوند) یا بارهای زنده خارج از مرکز، از تحلیل اجزاء محدود استفاده می کند. این بررسی، مربوط به کانالهای دایروی با دهانه بزرگتر از ۲۴/۱۵ متر و قوسهای ۳/۲۱ متری با موجهای عمیق است. ‏نتیجه حاصله این است که علاوه بر هندسه کانال، ابعاد واقعی دهانه نیز بایستی جهت تعیین عمق لازم برای پوشش خاکی مورد توجه قرار گیرد.
‏معرفی: پلهای خاکی- فولادی از ‏قابهای فولادی موجدار ‏و انعطاف ‏پذیر پوشانده شده در خاک دانه ای خوب متراکم شده ساخته شده اند. این پلها با دهانه هایی به طول حداکثر ۶۲/۷ متر با استفاده از قابهای فولادی با عمق اعوجاج (موج) ۵۱ میلی متر ساخته شده اند در حالیکه بخشهای خاصی مانند سخت کننده ها برای دهانه های بزرگ بکار رفته اند. اخیرا، موجهای عمیق تری (در قابها) ‏به اندازه ۱۴۰ میلیمتر (شکل ۱) ایجاد شده و برای سازه هایی با دهانه هایی کمتر از ۲۲ متر در استاندارد ASTM-A 796.A 796 M‏ مورد استفاده قرار گرفته اند. (استاندارد ۱۹۹۹,ASTM‏).
‏طراحی پلهای خاکی- فولادی، بر اندرکنش ترکیبی میان فشارهای خاک و جابه ‏
‏جائی های دیواره کانال، بنا نهاده شده است. (معیارهای) حدود طراحی و الزامات آئین نامه ای تعیین شده و به اثبات ‏رسیده اند؛ به Abdel- sayed‏ و همکاران ‏(Adbel- Sayed)‏ و همکاران، ۱۹۹۳) آئین نامه طراحی پلهای بزرگراه کانادا
‏حداقل عمق پوشش‏ خاکی بر روی پلهای خاکی- فولادی
‏خلاصه: پهنای خاکی- فولادی از قابهای فولادی موجودار و انعطاف پذیر پوشانده شده درون ‏خاک دانه ای خوب متراکم ساخته شده اند.
‏طراحی آنها براساس اندرکنش ترکیبی میان فشارهای خاک و جابه جایی های دیواره کانال انجام می شود. گسیختگی سازه ممکنست به سبب گسیختگی برشی یا کششی در پوشش خاکی روی کانال فولادی آغاز شود. بکارگیری ملاحظات طراحی ارائه شده در آئین نامه های مختلف، مانند آئین نامه طراحی ‏پلهای بزرگراه ‏کانادا، در جلوگیری از برخی مشکلات مربوط به گسیختگی خاک روی پلهای خاکی- فولادی با در نظر گرفتن حداقل عمق پوشش خاکی روی تاج کانال با توجه به شکل هندسی آن، ‏ ‏موفقیت آمیز بوده است. با این وجود، الزامات آئین نامه موجود برای حداقل عمق پوشش جهت حداکثر دهانه به طول ۶۲/۷ ‏متر ‏و استفاده از ‏قابهای سخت نشده با عمق اعوجاج ۵۱ میلیمتر، بسط داده شده اند. ‏اثر طول دهانه های بزرگتر یا ‏بکارگیری قابهای موجدار صلب تر، پیشتر بررسی نشده و موضوع این مقاله است. مطالعه حاضر، جهت بررسی مجدد گسیختگی های ممکن خاک به سبب بارهای زنده وارده در مرکز (یعنی بارهایی که بصورت متقارن، حدودا در وسط دهانه کانال وارد می شوند) یا بارهای زنده خارج از مرکز، از تحلیل اجزاء محدود استفاده می کند. این بررسی، مربوط به کانالهای دایروی با دهانه بزرگتر از ۲۴/۱۵ متر و قوسهای ۳/۲۱ متری با موجهای عمیق است. ‏نتیجه حاصله این است که علاوه بر هندسه کانال، ابعاد واقعی دهانه نیز بایستی جهت تعیین عمق لازم برای پوشش خاکی مورد توجه قرار گیرد.
‏معرفی: پلهای خاکی- فولادی از ‏قابهای فولادی موجدار ‏و انعطاف ‏پذیر پوشانده شده در خاک دانه ای خوب متراکم شده ساخته شده اند. این پلها با دهانه هایی به طول حداکثر ۶۲/۷ متر با استفاده از قابهای فولادی با عمق اعوجاج (موج) ۵۱ میلی متر ساخته شده اند در حالیکه بخشهای خاصی مانند سخت کننده ها برای دهانه های بزرگ بکار رفته اند. اخیرا، موجهای عمیق تری (در قابها) ‏به اندازه ۱۴۰ میلیمتر (شکل ۱) ایجاد شده و برای سازه هایی با دهانه هایی کمتر از ۲۲ متر در استاندارد ASTM-A 796.A 796 M‏ مورد استفاده قرار گرفته اند. (استاندارد ۱۹۹۹,ASTM‏).
‏طراحی پلهای خاکی- فولادی، بر اندرکنش ترکیبی میان فشارهای خاک و جابه ‏
‏جائی های دیواره کانال، بنا نهاده شده است. (معیارهای) حدود طراحی و الزامات آئین نامه ای تعیین شده و به اثبات ‏رسیده اند؛ به Abdel- sayed‏ و همکاران ‏(Adbel- Sayed)‏ و همکاران، ۱۹۹۳) آئین نامه طراحی پلهای بزرگراه کانادا
(۲۰۰۱ , CSA- CHBDC)‏ و مشخصات استاندارد پلهای بزرگراه منتشر شده توسط آشتو (۲۰۰۱, AASHTO)‏ مراجعه شود.
‏یکی از معیارهای گسیختگی برای چنین سازه هایی در شرایطی که پوشش خاکی روی مجرای فولادی کافی نباشد، گسیختگی خاک بخاطر برش و / یا کشش ایجاد شده در آن می باشد. بکارگیری ملاحظات طراحی ارائه‏ شده شده در آئین نامه های مختلف، مانند آئین نامه طراحی پلهای بزرگراه (۱۹۹۲, OHBDC) Ontario‏، آشتو (آشتو، ۲۰۰۱) یا آئین نامه طراحی پلهای بزرگراه کانادا، در جلوگیری از برخی مشکلات مربوط به گسیختگی خاک روی پلهای خاکی- فولادی ‏با در نظر گرفتن حداقل عمق پوشش خاکی روی تاج کانال، موفقیت آمیز بوده است.
‏ این الزامات، در اصل تجربی بوده و از آن پس، براساس تحلیل اجزاء محدود (۱۹۸۱, Hafez)‏ با در نظر گرفتن شکل هندسی کانال و بارهای ‏محوری، کامیون OHBDC‏ جهت طراحی (شکل ۲)، اصلاح شوند (۱۹۸۳a, Abdel- Sagal, Hafez)‏. در نتیجه، حداقل عمق پوشش مورد نیاز (h)‏ در دومین ویرایش از (۱۹۸۳,OHBDC)OHBDC‏، بزرگترین مقدار از بین ‏ یا ‏ ‏با حداقل مقدار ۶/۰ متر بود ‏که براساس شکل ۳، D,S‏ به ترتیب دهانه موثر و خیز (برآمدگی) کانال هستند. با وقوف به دست وپاگیر بودن الزامات فوق بخصوص در مورد کانالهای دهانه کوتاه به شکل بیضی افقی، سومین ویرایش (۱۹۹۲,OHBDC) OHBDC‏ ‏شرط پیشین ‏ را به ‏ کاهش داد.
‏همچنین ‏الزامات ‏مشابهی در آئین نامه فعلی طراحی پلهای بزرگراه کانادا مشخص شده اند (۲۰۰۱,CSA-CHBDC)‏ و در حال حاضر بدون توجه به نیمرخ اعوجاج صفحه، قابل استفاده برای تمام سازه های خاکی فولادی می باشند. هر چند، بایستی به این نکته اشاره نمود که تمامی الزامات برای حداقل عمق پوشش، برای حداکثر دهانه ۶۲/۷ متری و استفاده از قابهای سخت نشده با عمق اعوجاج ۵۱ میلیمتری ایجاد شده اند. تاثیر دهانه های بلندتر و / یا استفاده از قابهای موجدار صلب تر یا بیشتر مورد بررسی قرار نگرفته و موضوع این مقاله می باشد که به بررسی مجدد مسئله گسیختگی امکان پذیر در پوشش خاکی بعلت بار زنده ‏واقع در مرکز یا خارج از مرکز که بر خاکریز اعمال می شود، ‏
‏می پردازد. در اینجا گسیختگی پوشش خاکی برای کانالهای دایروی با دهانه های کوتاهتر از ۲۴/۱۵ متر و قوسهای ۳/۲۱ متری دارای، قا‏بهایی با موجهای عمیق (شکل ۱) مورد بررسی قرار گرفته است. مشاهدات ارائه شده مبتنی بر نتایج تحلیل اجزاء محدود انجام شده توسط
Hafez‏ در دانشگاه وینزور (۱۹۸۱, Hafez)‏ ‏(به بخش بعدی مراجعه شود) و نیز بکارگیری آئین نامه جامع و عمومی ABAQUS‏ [نرم افزار اجزاء محدود، نسخه ۱/۶ (۱۹۹۸)، R.I. , Providence, Sorenson, Karlssen, Hibbit‏] ‏و در نظر گرفتن بار کامیون مطرح شده ‏توسط ۱۹۹۲, OHBDC‏ می باشند (شکل ۲).
‏شکل
‏شکل ۱- انواع قابهای کانال، ابعاد به میلیمتر بیان شده اند ‏ موج استاندارد ۵۱ میلیمتری (۲ اینچی)، قاب (I)‏؛ (b)‏ موج استاندارد ۱۴۰۰ میلیمتری، قاب (II)‏؛ (c)‏ ‏قابهای موجدار سخت شده؛ قاب (III)‏؛ و (d)‏ قابهای موجدار سخت شده با پرکردگی بتنی، قاب (IV)‏.
‏شکل ۲- بارهای محوری کامیون OHBDC‏ برای طراحی (۱۹۹۲,OHBDC)‏، (a)‏ نما (b)‏ پلان
‏شکل ۳- تعریف و توضیح S,D‏ برای اشکال مختلف سطح مقطع کانال، (a)‏ دایره، (b)‏ نیم قوس، (c)‏ بیضی قائم، (d)‏ بیضی افقی، (e)‏ قوس Re-entrant‏ و (f)‏ قوس لوله ای
‏شکل ۴- مدل اجزاء محدود برای کانالهای دایروی (۱۹۸۱, Hafez)‏.
‏شکل ۵- تعریف ‏خروج از محوریت e‏ برای موارد بارگذاری تحت بررسی، (a)‏ در صورت اعمال یک بار محوری (b)‏ در صورت اعمال یک بار محوری
‏پلهای ‏خاکی- فولادی تحت ‏بارگذاری، با در نظر گرفتن عوامل و بار اجرا و تغییر مجاز ‏بار دینامیکی طراحی می شوند‏. همچنین ضوابط و معیارهای مختلفی از گسیختگی در خاکریز و قابهای فولادی مورد بررسی قرار میگیرد. (۲۰۰۱, AASHTO, 1992,OHBDC)‏. با این وجود، هدف مقاله حاضر، به بررسی گسیختگی خاک بالاسری کانال محدود ‏شده و تنها به توضیح استفاده از خاکریزهای دانه های مجاز و خوب متراکم شده می پردازد (۱۹۹۲,OHBDC)‏. این مقاله، رفتار پوشش خاک کم عمق را مورد بررسی قرار داده و از الزامات عمومی و عملی برای حداقل عمق پوشش خاکی را بخصوص برای پلهای خاکی- فولادی با دانه های بزرگ ارائه می نماید.‏ طراحی سازه ای دیواره های کانال و همچنین ظرفیت باربری خاک در حوزه بررسی حاضر نمی گنجد.
‏شکل ۶- سایر شکست برای مدل موهر- ؟

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x