دانلود فصل ۹ تجارت الکترونیکی – کسب و کار الکترونیکی

دانلود فصل ۹ تجارت الکترونیکی – کسب و کار الکترونیکی

دانلود فصل ۹ تجارت الکترونیکی – کسب و کار الکترونیکی

دانلود-فصل-9-تجارت-الکترونیکی-–-کسب-و-کار-الکترونیکیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۲ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
فناوری اطلاعات (اصول ، شیوه و فرصت ها) – ترجمه مهندس رضا فهیمی
فناوری اطلاعات (اصول ، شیوه و فرصت ها) – ترجمه مهندس رضا فهیمی
فصل ۹: تجارت الکترونیکی – کسب و کار الکترونیکی
دراین فصل در خصوص موارد زیر مطالبی بیان می شود:
– تعریف تجارت الکترونیکی
– دو بخش اصلی تجارت الکترونیکی
– توضیح هفت مزیت تجارت الکترونیکی در مقایسه با تجارت سنتی
– تجارت بنگاه به مشتری و معرفی ۴ نوع از این تجارت
– توضیح زنجیره تأمین
– تدارکات الکترونیکی
– اهداف تبادلات الکترونیکی
فناوری اطلاعات (اصول ، شیوه و فرصت ها) – ترجمه مهندس رضا فهیمی
تجارت الکترونیکی – تعریف :
تجارت الکترونیکی راه و روش جدید کسب و کار بصورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه ها و اینترنت می باشد. در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابراتی از جمله اینترنت صورت می گیرد.
به صورت ساده هر گونه خرید و فروش هر نوع کالا اعم از کالای فیزیکی یا دیجیتالی بر روی شبکه های مخابراتی (اینترنت) را تجارت الکترونیکی گویند.
در تجارت الکترونیکی محیط تبادل به دو محیط فیزیکی و الکترونیکی تقسیم می شود و کالاها نیز به همین صورت فیزیکی و یا دیجیتالی مبادله می شوند بعنوان مثال کالای دیجیتال : خرید و فروش موزیک بر روی اینترنت و خرید و فروش کتاب بعنوان کالای فیزیکی می باشد.
کسب و کار الکترونیکی : کسب و کار الکترونیکی تعریفی گسترده و عمیق از تجارت الکترونیکی است . در کسب و کار الکترونیکی نه تنها خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبکه انجام می شود بلکه ارائه خدمات به مشتریان ، مشارکت شرکای کسب و کاری، آموزش الکترونیکی و مبادلات الکترونیکی درون سازمانی را نیز شامل می شود.
فناوری اطلاعات (اصول ، شیوه و فرصت ها) – ترجمه مهندس رضا فهیمی
تجارت الکترونیکی – مزایا و نقاط قوت:
با توجه به اینکه کالاها بر روی شبکه های مخابراتی تبادل می شوند دوری و نزدیکی نقطه ساخت یا توزیع و فروش کالا تأثیری در دسترسی نخواهد داشت.
دسترسی جغرافیائی
ابزار شبکه در تبادل کالا بین خریدار و فروشنده سرعت قابل قبولی را هم برای فروشنده و هم برای خریدار در پی خواهد داشت.
سرعت
افراد در مقابل کار زیاد بهره وری را به دست خواهند آورد . در تجارت الکترونیکی با صرف زمان کم اطلاعات زیادی به دست می آید بدین معنی که در تجارت الکترونیکی بهره وری زیاد است.
بهره وری
در تجارت الکترونیکی علاوه بر ارائه کالا و خدمات بر روی شبکه های ارتباطی امکان افزودن تحویل سریع ، ارسال یادداشت های همراه کالا و… نیز وجود دارد.
امکانات جدید
شرکت هایی که تجارت الکترونیکی را به صورت اصولی در سازمان خود پیاده سازی نمایند از مزایای رقابتی نسبت به شرکت های سنتی خواهند داشت از جمله این مزایا ارائه کالا و سرویس و خدمات به موقع و سریع و امکان مانور بر روی گونه های دیگر کالا می باشد.
مزایای رقابتی
فناوری اطلاعات (اصول ، شیوه و فرصت ها) – ترجمه مهندس رضا فهیمی
تجارت الکترونیکی – مدل ها :
مدل بنگاه به بنگاه (B2B) : در صورتی که تبادلات تجاری بین بنگاه ها صورت گیرد آن را تجارت بنگاه به بنگاه نامند. به عنوان مثال در صورتیکه شرکتی معدنی زغال سنگ را به شرکت ذوب فلزات بر روی شبکه بفروشد تجارت B2B انجام گرفته است.
مدل بنگاه به بنگاه (B2C) : در این نوع تجارت الکترونیکی یک طرف سازمان و بنگاه و در طرف دیگر مشتریان (افراد) قرار دارند. مثلا شما از کتابفروشی آمازون بر روی اینترنت کتابی را خریداری می کنید آمازون بنگاه (B) و شما مشتری (C) می باشید.
مدل بنگاه به بنگاه به مشتری (B2B2C) : در مدل بنگاه به بنگاه به مشتری شرکت تولید کننده ، محصولات خود را به مشتریان یک شرکت دیگر ارائه می کند و در حقیقت بنگاه دوم نقش واسطه را دارد با این تفاوت که واسطه هیچ ارزش افزوده ای به محصول اضافه نکرده و فقط محصول را به مشتریان ارائه می نماید.
مدل مشتری به مشتری (C2C) : دراین مدل خریداران و فروشندگان افراد می باشند. فروش ماشین و لوازم منزل و خدمات شخصی در اینترنت و فروش دانش و مهارت مثال هایی از این نوع می باشند.
مدل بنگاه به کارمند (B2E) : این مدل نوعی از تجارت درون سازمانی است به این صورت که سازمان محصولات خود شامل خدمات و اطلاعات را به‌کارمندان خودمنتقل می‌کند. مثال : آموزش الکترونیکی

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x