دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانشآموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانشآموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | ۳۸ کیلو بایت |
تعداد صفحات | ۴۱ |
دریافت فایل
فهرست مطالب
چکیده. ۵
واژگان کلیدی :. ۵
مقدمه. ۶
بیان مسأله. ۸
توصیف وضع موجود ( شواهد ۱). ۱۰
الف. شاخص های کیفی وضع موجود. ۱۰
ب. شاخصهای کمّی وضع موجود. ۱۱
اهداف تحقیق. ۱۲
ب. اهداف اختصاصی :. ۱۲
گردآوری داده ها و اطلاعات برای ارایه راه حلها. ۱۳
الف. مشاهده. ۱۳
ب. پرسش نامه. ۱۴
ج. مصاحبه. ۱۴
د. بررسی پرونده های تحصیلی دانشآموزان. ۱۵
الف: پیشینه ی نظری. ۱۶
ب. پیشینه عملی. ۱۷
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات. ۲۱
راه حل های پیشنهادی. ۲۲
انتخاب راه حل ها. ۲۶
اعتبار بخشی به راه حل ها. ۲۸
اجرای راه حل ها (شواهد۲ ). ۲۹
پیشنهاد ها و راهکارها. ۳۳
فهرست منابع و مآخذ. ۳۵
چکیده
عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که ، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانشآموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی دانشآموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن می باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی باشد ، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می رسد ، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات ، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست ، که بسیار حیاتی نیز می باشد ! از آن جمله می توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهای پنج گانه در هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر این ، آشنا نمودن کودکان با اصول و مبانی دین اسلام، به ویژه قرآن کریم ، آن هم در پایه اول دبستان ، همواره نیازمند تکرار است. زیرا عامل « تکرار » در فرایند تدریس ، امری اجتناب ناپذیر می باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانشآموزان پایه اول دبستان ……… به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانشآموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.