دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان  پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل ۳۸ کیلو بایت
تعداد صفحات ۴۱
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

چکیده. ۵

واژگان کلیدی :. ۵

مقدمه. ۶

بیان مسأله. ۸

توصیف وضع موجود ( شواهد ۱). ۱۰

الف. شاخص های کیفی وضع موجود. ۱۰

ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود. ۱۱

اهداف تحقیق. ۱۲

ب. اهداف اختصاصی :. ۱۲

گردآوری داده ها و اطلاعات برای ارایه راه حل‌ها. ۱۳

الف. مشاهده. ۱۳

ب. پرسش نامه. ۱۴

ج. مصاحبه. ۱۴

د. بررسی پرونده های تحصیلی دانش‌آموزان. ۱۵

الف: پیشینه ی نظری. ۱۶

ب. پیشینه عملی. ۱۷

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات. ۲۱

راه حل های پیشنهادی. ۲۲

انتخاب راه حل ها. ۲۶

اعتبار بخشی به راه حل ها. ۲۸

اجرای راه حل ها (شواهد۲ ). ۲۹

پیشنهاد ها و راهکارها. ۳۳

فهرست منابع و مآخذ. ۳۵

چکیده

عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که ، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی دانش‌آموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن می باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی باشد ، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می رسد ، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات ، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست ، که بسیار حیاتی نیز می باشد ! از آن جمله می توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهای پنج گانه در هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر این ، آشنا نمودن کودکان با اصول و مبانی دین اسلام، به ویژه قرآن کریم ، آن هم در پایه اول دبستان ، همواره نیازمند تکرار است. زیرا عامل « تکرار » در فرایند تدریس ، امری اجتناب ناپذیر می باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانش‌آموزان پایه اول دبستان ……… به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x