حسینیه رحیمیان ( ppt )

حسینیه رحیمیان ( ppt )

حسینیه رحیمیان ( ppt )

حسینیه-رحیمیان-(-ppt-)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..PPT) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۵۸ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..PPT) : 
 

حسینیه رحیمیان
موقعیت طبیعی (شرایط اقلیمی، مشخصات از لحاظ خصوصیات زمین و زلزله خیزی)
دشت مشهد در جلگه آبرفتی میان دو رشته کوه بینالود در جنوب و جنوب غرب و کپه داغ در شمال و شمال شرق قرار دارد. اقلیم منطقه با تابستانهای گرم و زمستانهای سرد و بارندگی متوسط بصورت برف و باران است با توجه به تراکم جمعیت در منطقه بخصوص در تابستانها و مصرف فوق العاده آب و با توجه به عدم وجود سیستم فاضلاب شهری نفوذ آب در خاک منطقه باعث رطوبت شدید زمین شده است. به همین دلیل در پایه های بنا رطوبت دیده می شود که در بعضی نقاط بصورت شوره بر دیوارها نمایان است. با توجه به اینکه ایران بر روی خط زلزله قرار دارد گاهی زلزله‌های خفیفی را شاهد هستیم که خوشبختانه تا به حال این امر با این منطقه به صورت جدی و شدید رخ نداده است.
– موقعیت فعلی استقرار مکانی و جایگزین در بافت شهر و ارتباط با مجموعه‌های شهری، آدرس و نشانی دقیق اثر
(شهرستان، شهرف بخش دهستان و روستا)
این بنا در منطقه مرکزی شهر مشهد و در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد.
آدرس: خیابان نواب صفوی- نواب صفوی۷ (کوچه عسگریه)- پلاک ۵۴
قدمت و تاریخچه بنا و اسم حقیقی و اسمی که به آن شهرت دارد.
در مورد قدمت و سال دقیق ساخت بنا مطابق با کتیبهموجود در سر در بنا ساخت آن در سال ۱۳۳۰ هجری قمری صورت گرفته است. طبق گفته‌ها مالک فعلی بنا این ساختمان توسط میر حسین یزدی معمار برای حاج محمد جعفر که از تجار پائین خیابان بوده ساخته شده است.
به لحاظ هم دوره بودن با سلسله های حکومتی این بنا مربوط به سالهای آخر حکومت قاجاریه در ایران است.
مشخصات بنا (عوامل و عناصر تشکیل دهنده: شرح کالبدی بناف فرم کلی، مصالح ساختمانی و طرز بکار بردن آنها)
بنا در دو طبقه به صورت همکف و طبقه فوقانی ساخته شده است. پلان آن ساده و از ترکیب عناصر مستطیلی بوجود آمده است. فرم کلی بنا یک مربع است که در حیاط این مربع در طرفین پیش آمدگی دارد. مصالح ساختمان تشکیل شده است از خشت خام در دیوارهای عریض در مرکز دیوارها و آجر قالب خورده در رویه های دیوار. سقفها از جنس چوب است که در طبقه همکف و در قسمت ورودی ساختمان سقف با تزئینات چوبی آراسته شده است.
این حسینیه که پیش از این کاربرد مسکونی داشته است شامل دو قسمت زمستانی و تابستانی است که هر کدام در دو طبقه و در دو طرف حیاط قرار گرفته‌اند. سقف این بنا به صورت مسطح و از جنس چوب است.

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x