حرفه گرائی در حسابداری –دیدگاه فرهنگی در کشورهای درحال توسعه ۵ص ورد

حرفه گرائی در حسابداری –دیدگاه فرهنگی در کشورهای درحال توسعه ۵ص ورد

حرفه گرائی در حسابداری –دیدگاه فرهنگی در کشورهای درحال توسعه ۵ص ورد

حرفه-گرائی-در-حسابداری-–دیدگاه-فرهنگی-در-کشورهای-درحال-توسعه-5ص-وردلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏حرفه گرائی در حسابداری –دیدگاه فرهنگی در کشورهای درحال توسعه
‏خلاصه ‏:
‏هدف :بررسی تاثیرات فرهنگ بر حرف‏ه ‏گرائی در ۱۲ کشور در حال توسعه با ‏ارزشهای فرهنگی ‏ هافسد(۱۹۸۰)و ‏مدل ‏گری (۱۹۸۸)است .

‏طرح /روش تحقیق /رویکرد‏ : ارتباط هفت متغیر با مدل قابل آزمون منتج به طبقه بندی ۱۲ کشور در ‏حیط‏ه کنترل قانونی تا حرفه گرائی گردید.داد‏ه ‏ها ا‏ز‏ سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ از منابع مختلف ‏اخذ‏ گردید‏و‏.۱۲ کشور مورد بررسی از کشورهای خاورمیانه وشمال افریقا انتخاب ‏گردید‏.واز تجزیه وتحلیل culster‏در طبقه بندی ‏این ‏کشورها استفاده ‏گردید‏ .
‏نتایج‏ :نتایج حاکی از آن است که کنترل قانونی مطابق با فرضیات گری در اتباط با ایران تایید می گردد و ‏تاحدی ‏ برای بحرین ،اردن،عمان و قطر تایید می گردد .ضمنا برای پاکستان ،ترکیه ،مالزی و اندونزی آن رد می گردد.
‏محدودیت های تحقیق‏ : یکی از مشکلات اصلی این تحقیق جمع آوری داده های زیاد از کشورهای گوناگون است.
‏ضرورت تحقیق‏: یافته های این تحقیق منبع اطلاعاتی در ارتباط با ‏قدرت یا اختیار ‏ حسابداری در این کشورهاست که دانش و ادبیات بین المللی ‏ را‏ در ارتباط با حسابداری ‏این کشورها ‏ بهبود می بخشد.
‏۲
‏ کاربرد‏:یافته های این تحقیق در فرآیند هماهنگی در رویه های بین المللی حسابداری مفید است
‏کلمات کلیدی‏ :حسابداری ،کشورهای در حال توسعه ،فرهنگ
‏نوع تحقیق‏: بررسی ادبیات
‏مقدمه :
‏اثر فرهنگ بر سیستمهای حسابداری در کشورهای مختلف ‏ در سه دهه اخی ‏موضوع تحقیق ‏بوده‏ ‏است‏ . ارزشهای مختلف فرهنگی بر ارزشهای حسابداری ‏در سطح ملی وبین المللی ‏تاثیر می گذارد ‏(fechner&kilgore1994‏)‏.در این ‏زمینه ‏،‏ فرهنگ در جوامع مختلف بر سیستمها‏ی‏ حسابداری ملی تاثیر‏ به سزائی داردو‏اختلاف رویه های مختلف حسابداری از اختلاف‏ ارزش های ‏ فرهنگ‏ ‏ملی نشأت می گیرد. محیط ‏فرهنگی ‏ بعنوان یک سیستم ملی یا منطقه ای ‏،‏ شامل زبان، آداب و رسوم ، مذهب ، خصوصیات، قانون، آموزش و سازمانهای ا‏ج‏تما‏ع‏ی، تکنولوژی و فرهنگ مادی است . ‏انتظار این است که ‏تعامل این عن‏ا‏صر‏ ‏ ‏بر‏ حسابداری بسیار پیچیده ‏باشد .‏. موضوع این بحث ارتباطی است که بین‏ ارزشهای ‏فرهنگ ‏ ملی و‏ ار‏ز‏شهای منبعث از سیستم های حسابداری است. ارتباط‏ ارزشهای ا‏ج‏تماعی ب‏ا‏ ارزشهای حسابداری ‏ با مطالعات گری آغاز گردید ‏و‏ در حقیقت توسعه ابعاد ارزش های اجتماعی ‏هافستد‏ ( فردگرائی در مقابل جمع گرائی، اجتناب از ابهام ضعیف و قوی، ‏ف‏اصله قدرت کم وزیاد مردگرائی در مقابل زن گرائی ‏به ‏ارزشهای ‏ مختلف ‏حسابداری‏(‏ کنترل قانونی، حرفه گرائی ‏،‏ ‏یکنواختی و انعطاف پذیری ، خوش بینانه در مقابه محافظه کاری و شفافیت در مقابل پنهانکاری‏)می باشد‏.
‏هدف این مقاله بررس چگونگی تأثیر ‏عوامل ‏ فرهنگی بر حرفه گرائی در کشورهای در حال توسعه است ‏.با‏ کاربرد ‏مدل‏ ارزشهای حسابداری ‏ گری ‏ و مطالعات‏ فرهنگی ها‏فس‏د، چارچوب ‏نظری ‏ جهت ارزیابی ‏قدرت یا اختیار ‏حسابداری‏ (کنترل قانونی یا حرفه گرائی )‏ در کشور ها‏ی در حال‏ توسعه ‏بسط‏ و آزمون ‏می گردد‏ ‏.۱۲ کشور ‏ منتخب ‏در این مطالعه عبارت از: بحرین، ایران، بنگلادش، اندونزی، اردن، کویت، عمان، مالزی، پاکستان قطر، عر‏ب‏ستان و ترکیه است .
‏توسعه ‏نظری ‏

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x