تست نامیدن اسامی و افعال
تست نامیدن اسامی و افعال
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | ۸۶ کیلو بایت |
تعداد صفحات | ۸۷ |
دریافت فایل
از آن جائیکه عمومیترین و رایجترین عارضه و علامت آفازی، آنومی[۱] یا نام پریشی است، نیاز به یک آزمون استاندارد در این زمینه (به طور خاص) احساس میشود. از این رو هدف ما از تهیه تست مذکور، فراهم کردن منبعی برای تمرینات بالینی، تحقیقات آفازی و همچنین تحقیقات روان – زبان شناختی[۲] میباشد. بعلاوه از آنجا که بیشتر تستهای به کار برده شده در این زمینه بر نامیدن اسامی تأکید دارند، در تمرینات بالینی به نوعی، نیاز به ارزیابی کاملتر شناخت فعل احساس میشود و تأکید بر طراحی درمانهایی وجود دارد که بطور خاص، نقایص فعلی را مورد توجه قرار میدهند.
فهرست مطالب
فصل اول (معیار سازی تست نامیدن اسامی و افعال)
۱-۱ بیان مسئله ۱
۲-۱ کاربردهای عمومی۱
۳-۱ تعریف مفاهیم۳
فصل دوم (مباحث نظری
۱-۲ مقدمه۶
۲-۲ مدل پردازش واژگانی۱۱
۳-۲ مکانیسمهای پردازش واژگان ۱۳
– سطح بازشناسی۱۳
– پردازش معنایی۱۴
– برونداد واژگان۱۴
۴-۲ آسیبها۱۵
– سطح بازشناسی۱۵
– درونداد واژگانی۱۸
– پردازش معنایی۱۹
– برونداد واژگانی۲۲
۵-۲ کاربردهای کلینیکی مدلواژگانی۲۴
– جدول ارزیابی تکالیف واژگانی۲۶
فصل سوم (معرفی تست
۱-۳ مقدمه۲۷
۲-۳ موارد کاربردی مجموعه۲۹
۳-۳ ساختار تست۳۱
– انتخاب گزینه۳۱
– طبقهبندی اطلاعات قراردادی۳۵
– شکل دستوری افعال در مجموعه۳۷
۴-۳ ساختار لیستهای تطبیق داده شده۴۲
– بسامد۴۲
– سن فراگیری۴۴
– میزان آشنایی۴۶
شاخصهای دیگر ۴۷
– قابلیت تصور۴۷
– پیچیدگی بینایی۴۹
۵-۳ زیرگروه لیستها۵۰
۶-۳ اطلاعات بدست آمده از شرکتکنندگان مسن بدون آسیب مغزی۵۱
۷-۳ نحوه استفاده و اجرای این مجموعه بعنوان یک وسیله ارزیابی ۵۲
۸-۳ فرمهای معرفی۵۳
۹-۳ راهنمائیهایی برای ارزیابی و آزمودن بیماران زبان پریش۵۴
۱۰-۳ ارزیابی رفتارهای بیمار زبان پریش۵۵
فصل ۴ (اجرای تست
۱-۴ ساختار تست اسامی و افعال۵۶
– شماره آیتم مواد آزمون۵۶
– هدف۵۷
– پاسخ اولیه۵۷
– مدت زمان ارائه پاسخ۵۷
– یادآوری۵۷
۲-۴ شرایط تحصیلی و سنی شرکتکنندگان۵۹
۳-۴ جداول ارزیابی۶۰
نامیدن اسامی ۶۱
نامیدن افعال ۶۸
فصل ۵ (بحث و نتیجهگیری
۱-۵ تهیه جدول آماری۷۲
۲-۵ نتیجهگیری۷۲
۳-۵ جداول نتایج
- تست نامیدن اسامی۷۴
- تست نامیدن افعال ۷۸
واژهنامه ۸۰