تحقیق گفتگوی تمدن ها

دانلود تحقیق گفتگوی تمدن ها

تحقیق گفتگوی تمدن ها

تحقیق-گفتگوی-تمدن-ها

دانلود تحقیق در مورد گفتگوی تمدن ها،
در قالب word و در ۲۳ صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
گفت و گوی تمدن‌ها، نظریه‌ای است در روابط بین‌الملل. این نظریه در فرم کنونی اولین‌بار توسط محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، مطرح شد. او در اصل ایده گفت و گو میان تمدن‌ها را به عنوان واکنشی به نظریه جنگ تمدن‌های ساموئل هانتینگتون مطرح ساخت.

عبارت گفتگوی تمدن‌ها بعد از اینکه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای سال ۲۰۰۱ را سال گفتگوی تمدن‌ها نام نهاد، مشهور شد.

در شروع قرن جدید میلادی زمانی که که جهانیان غرق در شادی جشن های آن بودند، نظریه‌ای جنجالی توسط برخی از افراطیون غربی با عنوان  جنگ تمدن ها عرضه شد که باعث گردید بار دیگر مردم در بهت و نگرانی پیامدهای آن فرو برد.

هم زمان با آن سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران  در یک حرکت سنجیده با الهام از دستورات دین مبین اسلام و اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران ابتکاری جدید با عنوان گفتگوی تمدنها برای کمک به صلح جهانی ارائه داد که با استقبال بی سابقه سران و ملل دنیا مواجه شد.

 به احترام بنیانگذار و ارائه دهنده پیشنهاد گفتگوی تمدنها، جناب آقای خاتمی رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران، متن سخنرانی ایشان در محل یونسکو به مناسبت سالروز گفتگوی تمدنها را در زیر ارائه می کنیم. 

رییس جمهوری در جمع صدها نفراز شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی جهان در مقر یونسکو در پاریس گفت: خشونت طلب می‌کوشد تا هر مخالفی را با زور از صحنه خارج‌کند و حاصل‌کار چیزی جز بروز پدیده نفرت انگیز و هراس آور ترور از یک سو و جنگ و ویرانی و اشغال و تحمیل از سوی دیگر نخواهد بود.

وی‌گفت: باید مسائل مبتلا به‌انسان از جمله، فقر وحشتناک حاکم بر جهان و تلفات تکان‌دهنده کودکان‌ و بزرگسالان براثر گرسنگی و بیماری، تخریب گسترده محیط زیست، بی‌بند و باری‌های اخلاقی، عدم امکانات آموزشی برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم در اولویت قرار گیرد.

رییس جمهوری به ایده گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها و تمدن ها که خود منادی آن بوده است، اشاره کرد و گفت: تصمیم دارم پس ازپایان دوران‌ریاست جمهوری‌ام، وقت و توان خود را صرف موضوع مهم گفتگوی میان تمدنها کنم.

خاتمی خاطر نشان کرد: با تکیه بر اهداف قانون اساسی یونسکو، از هم اکنون طرح تاسیس یک سازمان غیردولتی که گستره آن شخصیت‌ها، متفکران، مصلحان و نهادهای ذیربط بین‌المللی را به همکاری دعوت کند، در ذهن دارم.

رییس جمهوری هم چنین از اینکه آخرین سفر خارجی‌اش در کسوت ریاست جمهوری اسلامی ایران را میهمان خانه آموزش، علوم و فرهنگ ملل متحد است، ابراز خرسندی کرد.

متن کامل سخنان خاتمی دراجلاس یونسکو که علاوه بر روسای جمهوری ایران و الجزایر ، بیش از ‪ ۰سیصد تن از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی جهان در آن شرکت دارند ، به شرح ذیل است
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x