تحقیق گزارش کارگذاران بورس اوراق بهادار تهران

دانلود تحقیق گزارش کارگذاران بورس اوراق بهادار تهران

تحقیق گزارش کارگذاران بورس اوراق بهادار تهران

تحقیق-گزارش-کارگذاران-بورس-اوراق-بهادار-تهران

دانلود تحقیق با موضوع گزارش کارگذاران بورس اوراق بهادار تهران،

در قالب word و در ۲۳ صفحه، قابل ویرایش شامل:


فهرست مطالب
۱ – مقدمه
۲ – تصویر کلی عملکرد
۳ – شاخص‌های بازار سهام
۴ – ارزش بازار سهام
۵ – دادوستد اوراق بهادار
۶ – عرضه سهام توسط سازمان خصوصی‌سازی
۷ – پذیرش شرکت‌ها
۸- پذیرش اوراق مشارکت
۹ – تأمین منابع مالی شرکت‌های پذیرفته شده
۱۰ – کارگزاران بورس
۱۱ – تالارهای مناطق و اختصاصی

بخشی از متن تحقیق :
 مقـدمـه
با توجه به لازم‌الاجرا شدن قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱/۹/۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و مفاد مواد ۵۷ و ۶۰ قانون مذکور، گزارش حاضر آخرین گزارش مالی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران است و تأکید می‌نماید مأموریت و مسئولیت هیئت مدیره با لازم‌الاجراشدن قانون فوق‌الذکر خاتمه یافته است.
۱- تصویر کلی عملکرد
در سال ۱۳۸۴، نماگرهای مختلف فعالیت بورس اوراق بهادار در ادامه روند حرکتی نیمه دوم سال ۱۳۸۳، همچنان تحت تأثیر رویدادهای مختلف داخلی و خارجی و افزایش بی‌رویه شاخص‌ها در سال‌های قبل از روندی کاهشی برخوردار بودند و این روند، به جز دوره کوتاهی در آذرماه تا پایان سال قابل ملاحظه بود.
آمار فعالیت بورس اوراق بهادار نشان می‌دهد اگرچه در نخستین روز‌های معاملاتی در سال ۱۳۸۴ معیارهای عملکرد بورس با افزایش روبرو شدند، با این حال علیرغم رشد قابل‌ملاحظه اقتصادی ۸/۶ درصدی در سه ماه اول سال ۱۳۸۴ که ناشی از رشد خیره‌کننده ارزش افزوده بخش‌های صنعت، ساختمان و کشاورزی بود، تأثیر عوامل فوق‌الذکر مانع از ادامه روند مثبت شاخص‌های بورس اوراق بهادار در فصل اول فعالیت بورس در سال ۱۳۸۴ شد و شاخص قیمت و بازده، شاخص قیمت کل و ارزش بازار در این فصل به‌ترتیب ۹/۰، ۲/۲ و ۴/۱ درصد کاهش یافت.
ناپایداری بازار و کاهش شاخص قیمت، بعد از انجام انتخابات ریاست جمهوری در سوم تیرماه ۱۳۸۴، براساس تجربه سال‌های انتخاباتی ۱۳۷۲، ۱۳۷۶ و ۱۳۸۰ حاکی از اثر منفی انتخابات بر نماگرهای بورس، کاملاً قابل‌پیش‌بینی بود. از پایان خرداد تا شهریور ماه، شاخص قیمت سهام از رقم ۹/۴۲۳ر۱۲ واحد به ۵/۴۱۱ر۱۰ واحد برسد که بیانگر کاهش۳/۱۹ درصدی شاخص است. همچنین شاخص قیمت و بازده‌نقدی به‌عنوان نماگر بازده کل سرمایه‌گذاری بر روی اوراق بهادار با کاهش۳/۱۱ درصدی از ۵۲۷ر۳۲ واحد به ۷/۸۶۳ر۲۸ واحد تغییر یافت. ارزش بازار نیز در این دوره ۱۳ درصد کاهش یافت. این روند کاهشی تا پایان آبان ماه ادامه داشت به‌طوری که شاخص قیمت کل در پایان این ماه به ۷/۹۷۸۸ و شاخص قیمت و بازده نقدی به ۷/۱۵۹ر۲۷ واحد رسید.

دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x