تحقیق کنترل کیفیت ومدل تعالی سازمانی

تحقیق کنترل کیفیت ومدل تعالی سازمانی

تحقیق کنترل کیفیت ومدل تعالی سازمانی

تحقیق-کنترل-کیفیت-ومدل-تعالی-سازمانی

توضیحات:
تحقیق با موضوع کنترل کیفیت ومدل تعالی سازمانی، در قالب doc و در ۲۱ صفحه، قابل ویرایش.

بخشی از متن تحقیق:
دکتر حیدر امیران عضو هئیت عملی دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر عامل شرکت مشاورین کیفیت ساز،در مقدمه کتاب راهنمایی گام به گام سرآمدی سازمانی بر اساس مدل های EFQM/INQA می گوید:
وقتی به حرکت های کیفیت خواهی در ایران نگاه می کنیم ،پی می بریم که ما در زمینه مفاهیم کیفیت یک قصور بزرگ داشته ایم و آن اینکه متاسفانه اقدامی برای بومی کردن مفاهیم عمدتا وارداتی کیفیت (که صد البته ضروری و لازم هم هستند) نکرده ایم و این خلائی بسیار بزرگ است که هر روز عمق آن بیشتر و بیشتر می شود .
ایشان اضافه می کند که حال نوبت اندیشمندان و صاحبنظران کیفیت است که کیفیت ایرانی بر پایه اصول ،باورها و راهکار خاص ایرانی طراحی کرده و به هموطنان خود عرضه کنیم البته این کار خود بسیار دشوار تر از وارد کردن مفاهیم آماده غربی و تلاش در جهت رشد و اشاعه آن میان هموطنان است اما چه باک که حلاوت این کار سنگین و دشوار پذیر کیفیت و تصاحب و جان ایرانیان در کلیه عرصه های کسب و کار است.

۲-۲- مدل پیشرفته مدیریت کیفیت جامع
برای اینکه روشی جامع و سیستماتیک جهت پیاده سازی مدیریت کیفیت جامع داشته باشیم بایستی در ابتدا مدلی مفهومی را توسعه دهیم . این مدل بایستی ساده ، منطقی و به قدر کافی جامع و فراگیر باشد همچنین این مدل باید توانایی تحمل و کاربرد در شرایط بسیار متغیر بخش های جدید را نیز داشته باشد .
مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته به منظور حمایت از سیستم مدیریت کیفیت جامع از یک روش یکپارچه و هماهنگ استفاده می کند . این سیستم مدیریتی در واقع یک فرآیند بهبود مستمر می باشد که سازمان را متعهد می کند بر اینکه خود را بر اساس کیفیت مدیریت کند . (فلاورجانی،۱۳۸۸)
و . . .

فهرست مطالب:
مقدمه
۲-۲- مدل پیشرفته مدیریت کیفیت جامع
۲-۳- گروه کنترل کیفیت (QCC)
۲-۴- تاریخچه جوایز کیفیت در ایران
۲-۵- تاریخچه EFQM
۲-۶- تاریخچه مدل تعالی در جهان
۲-۷- تعاریف تعالی
۲-۸- مزایا مدل تعالی سازمانی
۲-۹- نقاط ضعف مدلEFQM
۲-۱۰- جایزه ملی کیفیت ایران INQA
۲-۱۱- آشنایی با تعالی سازمانی
۲-۱۲- اهداف مدل سرآمدی EFQM
۲-۱۳- نمایی از مدل EFQM
۲-۱۴- معیارهای تعالی سازمانی مدل EFQM
۲-۱۵- دلایل انتخاب مدل تعالی در ایران
۲-۱۶- پیشینه تحقیق

فهرست منابع
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x