تحقیق پرورش زنبور عسل

تحقیق پرورش زنبور عسل

تحقیق پرورش زنبور عسل

تحقیق-پرورش-زنبور-عسللینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏وزارت تعاون

‏معاونت طـرح و برنامه
‏طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی
‏پرورش و نگهداری زنبور عسل
‏با ظرفیت هفتـصد کندو
‏تیـرماه ۱۳۸۲
‏خـلاصــه طــرح
‏موضوع طرح :پرورش و نگهداری زنبور عسـل
‏ظرفیت : هفتصد کندوی لانگسروت
‏محل اجرای طرح : قابل اجرا در اسـتانهای آذربایجـان شـرقی، آذربایجـان غـربی، لرسـتان،
‏ کردسـتان، مازندران، کرمان، خـوزستان، همدان و اصـفهان.
‏سرمایه گذاری کـل: ۵۸/۴۱۶ میلیون ریال
‏سهم آورده متقاضی: ۵۸/۴۶ میلیون ریال
‏سهم تسهیلات: ۳۷۰ میلیون ریال
‏دوره بازگشـت سرمایه: ۲۴ ماه
‏میزان اشتغال زایی : ۷ نفـر
‏ ‏مقدمــه :
‏ عسل حاوی بیش از هفتاد ماده مفید برای بدن انسان است. اساسا عسل از گلوکز، فروکتوز و منو ساکارید ها ساخته شده است. همچنین عسل دارای آنزیم های مفیدی از جمله آمیلاز، سوکراز، کاتالاز، پراکسیداز و لیپاز بوده و در رده بندی غذاهای سرشار از آنزیمها مقام نخست را به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید نیز در عسل یافت می‏‌‏شوند.
‏ عسل به عنوان یک ماده کامل غذایی همچنین دارای انواع ویتامین ها (B1,B2,B3,B5,B6,C,E,K‏)، اسیدهای آلی ( اسید مالیک، وینیک، سیتریک، لاکتیک و اگزالیک ) و پروتئین‏‌‏ها بوده و می‏‌‏تواند ۳۱۵ تا ۳۳۵ کیلوکالری انرژی ( به ازای هر یکصد گرم ) تولید نماید.
‏ از دیگر سو عسل دارای خواص درمانی، ضد عفونی کنندگی و حفاظت از مواد آلی در مقابل تجزیه و فساد می‏‌‏باشد. ابن سینا دانشمند بزرگ ایران در کتاب قانون ، در مورد معجون فلاسفه ( تهیه شده با عسل ) می‏‌‏نویسد :‏«‏ … در هنگام زیاد شدن بلغم، اندرون را تقویت، نیرو را زیاد، اشتها را باز می‏‌‏کند، عسل ، خوراکی است که جوانی را جاویدان می‏‌‏سازد، حافظه را نیرو می‏‌‏بخشد و گذشته را در خاطره زنده می‏‌‏کند، اندیشه را پاک و زبان را می‏‌‏گشاید.‏»
‏ کلیه موارد مطروحه ، اهمیت استفاده از عسل به عنوان یک ماده غذایی مقوی و همچنین دارویی طبیعی را خاطرنشان می‏‌‏سازند. از دیگر سو با عنایت به رشد جمعیت و تنوع محصولات تولیدی و بالا رفتن سطح رقابت در زمینه عرضه انواع محصولات غذایی ، بهبود مستمر کیفیت محصولات و ایجاد تنوع در عرضه مناسب تر، از مواردی هستند که بایستی هر چه بیشتر مد نظر قرار گیرند. رعایت این موارد می‏‌‏تواند منجر به دسترسی آسان و ارزان مصرف کنندگان به مواد غذایی شود.
‏ طی فرایند پرورش و نگهداری زنبور عسل، همچنین اقدام به ازدیاد کندوها می‏‌‏شود که این عمل به منظور ترمیم تلفات و فروش انجام می‏‌‏پذیرد. در مناطق گرمسیر حتی می‏‌‏توان از هر کندو یک بچه کندو گرفت.
‏ با اجرای این طرح ، علاوه بر کسب سود مناسباقتصادی می‏‌‏توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان می‏‌‏توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.
‏ توجیه اقتصادی طرح :
‏ الف ‏–‏ سرمایه گذاری ثابت :
‏ الف ‏–‏ ۱ ) زمیـن :

‏ با توجه به اینکه ، زنبورداران کندوهای خود را معمولا در اراضی زراعی و باغات متعلق به خود یا دیگران مستقر نموده و این کار باعث کمک به گرده افشانی گیاهان و افزایش محصول می‏‌‏گردد و بعلاوه کندوها در فصول مختلف سال و به فراخور آب و هوا ، کوچ داده می‏‌‏شوند هزینه زمین در محاسبات وارد نمی‏‌‏شود.
‏ ‏الف ‏–‏ ۲ ) ماشین‏‌‏آلات:
‏ردیف
‏شــرح
‏تعداد
‏هزینه واحد‏(هزار ریال) ‏
‏هزینه کل‏(میلیون ریال)

 

دانلود فایل

 

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x