تحقیق پدیده کودک آزاری در ایران

دانلود تحقیق پدیده کودک آزاری در ایران

تحقیق پدیده کودک آزاری در ایران

تحقیق-پدیده-کودک-آزاری-در-ایران

دانلود تحقیق در مورد پدیده کودک آزاری در ایران،
در قالب word و در ۲۰ صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی از قبیل: فقر، تورم، گرانی، بیکاری، فقدان امنیت مالی و حقوقی و دیگر عواملی که سبب «محرومیت» می شوند، زمینه مناسبی برای پرورش آنواع آسیبهای اجتماعی چون: خودکشی، سرقت، اعتیاد به مواد مخدر، خشونت و انواع آن، طلاق، تکدی گری و غیره را در بطن جامعه فراهم می کند که در این میان می توان به یکی از مهم ترین آسیبهای اجتماعی یعنی خشونت علیه کودکان اشاره کرد که خود نتیجه ناخواسته پدیده هایی چون فقر مالی و معنوی، رشد جمعیت و بسیاری از نابسامانیهای اجتماعی دیگر که سبب بوجود آمدن انواع حالتهای روانی و عصبی در فرد می شود، می باشد. 

کودک آزاری پدیده ای ست که طی آن میلیونها کودک مظلوم قربانی طمع و سوء استفاده دیگران می شوند که مشتمل بر خشونت علیه کودکان، تجاوز جنسی به کودکان و آثار سوء آن بر کودک چون فحشاء و بزهکاری کودکان می باشد. در این موارد باید گفت که کودک قربانی رفتار غلط بزرگسالان می گردد. نگاهی گذرا به آمار دهشتناک مهر تاییدی در این زمینه است.

برای مثال:

۱. قرار بازداشت موقت برای پدر و نامادری به اتهام قتل دختر بچه ۳ ساله در تهران:» رئیس یکی از شعبات دادسرای امور جنایی تهران برای پدر شکنجه گر، قرار بازداشت موقت صادر کرده… پدر سالومه در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر اینکه چه اتفاقی برای فرزندش افتاده بود ،گفت:شب قبل حدود ساعت ۲ نیمه شب کار خطایی انجام داد و من هم او را تنبیه کردم و برای اینکه کار خطای خود را فراموش نکند، او را کتک زدم و صبح متوجه شدم که او مرده است.!!!» (هلال.۱۵/۱۱/۱۳۸۲ .ش۱۶۸).

۲. خبرگزاری دانشجویان ایران تصاویری دلخراش از کودکی نه ساله به نام امید را به چاپ رسانده که آن گونه که این خبرگزاری گزارش داده، چنان به دست مادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته که به مرگ مغزی دچار گشته و امید چندانی به زنده ماندنش نیست. این خبرگزاری همچنین از آمار انجمن حمایت از کودکان خبر داد که بنابر آن ظرف یک سال گذشته، تنها در سطح شهر تهران، صد و شصت مورد کودک آزاری«حاد» و نیازمند پیگیری رخ داده که بیش از هفتاد درصد از این کودک آزاری ها به شکل ضرب و شتم بوده است…
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x