تحقیق مقایسه بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری در دانشگاه

دانلود تحقیق مقایسه بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری در دانشگاه

تحقیق مقایسه بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری در دانشگاه

تحقیق-مقایسه-بهداشت-روانی-دانشجویان-سیگاری-و-غیر-سیگاری-در-دانشگاه

دانلود تحقیق با موضوع مقایسه بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری دانشگاه مشهد،
در قالب word و در ۱۸۷ صفحه، قابل ویرایش.



مقدمه تحقیق:
در هر جامعه­ ای، نیروی فعال و جوان به عنوان یکی از ذخایر و سرمایه­ های آن جامعه محسوب و مطرح می­ باشد و در عمل نیز چرخه­ فعالیت ­های مختلف پیکره اجتماع به طور مستقیم و غیرمستقیم متکی به نیروهای فوق است که متاسفانه قشر وسیعی از جوانان و نوجوانان ما اکنون گرفتار سیگار شده­ اند که آنان را در کام خویش فرو می ­برد و توان حرکت و فکر را از آنان می­گیرد و هستی را از آن­ ها ساقط می کند.

۱ – بالاترین رقم سنی معتادان در ایران را افراد ۲۷ – ۲۱ساله تشکیل می ­دهند.
۲ – افرادی که به انواع سیگار اعتیاد پیدا کرده­ اند، اغلب اولین تجربه ­شان را به صورت تفریحی و در دوران نوجوانی با کشیدن سیگار شروع کرده­ اند.
۳ – تشخیص رفتارهای آشکار دوره نوجوانی از رفتارهای ناشی از مصرف سیگار دشوار است.
۴ – نوجوانانی که از بودن در خانواده­ شان احساس رضایت داشته ­اند و روابط صمیمی بین اعضای خانواده وجود داشته ­است، کمتر به دنبال سیگار، الکل و انواع مخدرها بوده ­اند.


یکی از مشکلات عمده ­ای که نسل جوان جامعه با آن رو به روست، خطر گرایش به مصرف سیگار است. از آن جا که مصرف این گونه مواد (انواع سیگارها، قرص ­ها، مخدرها و…) در بین جوانان و نوجوانان رو به افزایش است، وظیفه والدین، مربیان و سایر نهادهای اجتماعی و آموزشی برای آگاه ساختن قشر جوان از عواقب مصرف سیگار به مراتب سنگین­تر از قبل می­ شود. با توجه به این موضوع، والدین و مربیان باید سعی کنند با استفاده از روش­ ها و آموزش ­های لازم، بچه ­ها را از همان دوران کودکی و پیش نوجوانی با آثار زیان بار مصرف سیگار و اثرات و پیامدهای ناشی از آن بر جسم و روان شان مطلع سازند.
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x