تحقیق مطالعات ظرفیت کانال رودخانه ای

دانلود تحقیق مطالعات ظرفیت کانال رودخانه ای

تحقیق مطالعات ظرفیت کانال رودخانه ای

تحقیق-مطالعات-ظرفیت-کانال-رودخانه-ای

دانلود تحقیق در مورد مطالعات ظرفیت کانال رودخانه ای،
در قالب word و در ۸ صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مطالعات ظرفیت کانال بر جریان بالا تمرکز دار: بهره برداری از سیلاب ها برای یک مخزن نیازمند اهداف پایین رود موثر بر جریانات بدون زیان در زمان رها کردن آب زیادی است. ظرفیت کانال بدون زیان را می توان در چند جا و جریان هدف را در چند سطح تعیین کرد. اهداف پایین تری را می توان برای سیلابهای کوچک، موقعیت های سیلابی زیر منتهی الیه در نظر گرفت. هدف بی زیان احتمالاً منجر به خسارات کمتری می شود. همچنین هدف جریان بی زیان احتمالاً با توجه به فصل و دشت سیلابی تغییر می کند.
 
میزان‌ آزادی مقاومت: ظرفیت کانال با مقاومت کانال در برابر میزان آزادی مخزن ارتباط دارد . میزان آزادی بالا برای قوه محرکه مولد برق یا کنترل سیلاب می تواند به لبه کانال صدمه وارد کند و موجب تزلزل کانال شود.
 
ظرفیت کانال: وقتی عملکرد سیلاب بر حداکثر ظرفیت کانال متمرکز است، معمولاً طراحی مطالعات نیازمند اطلاعاتی ورای سطح کلی عملکردهای مورد انتظار است. همچنین اهداف سیلاب پایین می تواند به حفظ حداقل عمق جریان پایین رودخانه ای برای کشتیرانی، تفریح یا اهداف محیط زیست مربوط باشند. مطالعات ظرفیت کانال اصولاً اطلاعاتی را در مورد ظرفیت و درجه کانال مطمئن در مناطق حساس تهیه می نماید. 

ظرفیت کانال پایین رودخانه ای:
فرسایش کانال پایین رودخانه ای:
جریان آب روی راه ریزش یا از راه دریچه می‌تواند منجر به فرسایش شدید بستر رودخانه شود در نتیجه سد و متعلقات وابسته باید طوری طراحی شوند که فرسایش به حداقل برسد. متعلقات مجرای خروج یک سد معمولاً نیازمند یک ساختار با مصرف زیاد انرژی ات . طرح می تواند از یک ترتیب چند حوزه رودخانه ای به یک طرح ساده تبدیل شود که به تعداد مجراهای آب مشمول ، مدت، تراکم، بسامد جریانات خروجی بستگی دارد. یک حوزه رودخانه‌ای سنگچینی شاید برای کارهای خارجی در نظر گرفته شود. وقتی چنین پای رودخانه ای برای کشتیراتی، آبیاری و تهیه آب استفاده می شود یا وقتی پایین رودخانه به سادگی فرسوده می شودT به عملکردی با بسامد بالا نیازمندیم …
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x