تحقیق مجموعه (آموزشی- فرهنگی- تفریحی) شهرداری منطقه ۲۲ تهران

دانلود تحقیق مجموعه (آموزشی- فرهنگی- تفریحی) شهرداری منطقه ۲۲ تهران

تحقیق مجموعه (آموزشی- فرهنگی- تفریحی) شهرداری منطقه ۲۲ تهران

تحقیق مجموعه (آموزشی- فرهنگی- تفریحی) شهرداری منطقه 22 تهران

دسته بندی برنامه ریزی شهری
فرمت فایل doc
حجم فایل ۳.۶۱۹ مگا بایت
تعداد صفحات ۱۲۷
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب:

عنوان صفحه

فصل اول- درباره فرهنگ و هویت

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲

ویژگیهای طرح………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴

فرهنگ و هویت………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵

فرهنگ و طبیعت………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶

نتایج………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷

فصل دوم- درباره تهران و منطقه ۲۲

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰

مختصات جغرافیایی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰

سابقه تاریخی شهر تهران………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱

بررسی های جمعیتی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲

بررسی وضعیت اقتصادی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲

شبکه و تاسیسات حمل و نقل و دسترسی های شهری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳

بررسی آلودگی های زیست محیطی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴

بررسی وضعیت فرهنگی تهران………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴

بررسی منطقه ۲۲ در تهران………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶

موقعیت قرار گیری منطقه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶

وضعیت شبکه های دسترسی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶

موقعیت جغرافیایی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۷

شیب و توپوگرافی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۸

وضعیت زلزله………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹

پوشش گیاهی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۰

بررسی های اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۱

بررسی کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۳

فصل سوم- سایت، تحلیل سایت و روند طراحی

پانورامای سایت………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۵

نقشه های مختلف تهران و منطقه ۲۲………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۶

روند طراحی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۹

تحلیل سیرکرلاسیون سایت………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰

فصل چهارم- بررسی شرایط اقلیمی

شرایط اقلیمی تهران………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳

نمودارهای اقلیمی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴

تابش آفتاب………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۹

دما………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۰

رطوبت………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۱

باد………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۲

بارندگی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۳

عوامل فرعی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۳

معماری و اقلیم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۳

گیاهان و معماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۵

نتیجه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۶

فصل پنجم- فضایابی، استانداردها و بررسی رابطه عملکردها

فضاهای موجود در سایت………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۰

آمفی تئاتر و سالن نمایش………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۰

مهمانسرا………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۲

فضاهای آموزشی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۶

رستورانها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۸

مجموعه ورزشی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۰

کتابخانه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۱

موزه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۳

باغ ایرانی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۷

پارکینک………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۳

فصل ششم- مبانی نظری طرح

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۶

مبانی نظری معماری در عرصه صور مثالی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۸

فضا در معماری ایرانی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۰

ملاکهای قضاوت در مورد یک اثر معماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۲

روند طراحی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۳

نور………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۷

صدا………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۰

مرور اهداف و سنجش آنها………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳

زیبایی و هنر………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۴

حقوق بازدید کنندگان و آزادی حرکت در فضا………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۷

خوانایی و معنادار بدون فضا………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۰

انسجام معمارانه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۲

هویت ملی مجموعه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳

وقار مدنی………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۴

سنخیت عملکرد با مناسبتهای بصری………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۴

رعایت سلسله مراتب………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۵

ارائه یک نمونه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۶

فصل هفتم- تاسیسات

منابع و ماخذ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۴

فصل اول:

مطالعات پایه

فرهنگ و هویت

مقدمه :

پیشرفتهای اجتماعی و سیاستهای علمی تکنولوژی بشر ارتباطات فرهنگی مردمان گوناگون را در سراسر دنیا آسان نموده است.

پیشرفت سیستمهای ماهواره‌ای – مخابراتی آرمانها، اندیشه‌ها و سنتهای اجتماعی را بر بال امواج سوار کرده و از این سوی جهان به آن سوی جهان در آن واحد انتقال می‌دهد.

امروزه برخوردهای فرهنگی تا حدی افزایش یافته که باورهای فرهنگی، هویتهای فرهنگی، ملی به آسانی قابل تغییر و تردید میشود.

باورهای فرهنگی که جامعه‌ای در طول سالیان دراز به آنها خوی کرده و با آنها زندگی کرده بسرعت رنگ می‌بازد و این خبر در سایه تقابل های گسترده اندیشه‌ها و سیر و انتقال اصول فرهنگی از طریق شیوه‌های صحیح تکنیکی صورت نمی‌گیرد.

در پس این انتقالها و برخوردهای فرهنگی همیشه روشهای انسانی و دوستانه بکار می‌رود به باد یغما رفتن وتاراج اصول فرهنگی جامعه و بر باد رفتن اخلاق و فضیلتهای اجتماعی آن اهداف سلطه‌گری در زمینه‌های اجتماعی – اقتصادی را در بر گرفته و شیوه‌های اعمال دشمنی‌های گسترده نیز در حد گسترده‌ای امروزه رواج یافه و این چیزی جز تهاجم فرهنگی نیست زیرا هنگامی که مبانی فرهنگی یک جامعه حتی به زیر سوال رفت و جامعه دچار سستی شد با تسلط و اعمال شیوه‌های جدید زندگی بیگانگان هموار می‌گردد بنابراین برخوردهای مقابله گرایانه با این تهاجم فرهنگی امروزه علاوه بر داشتن ابزارهای علمی و فنی لازم هوشیاری اجتماعی خاصی را احتیاج دارد.

متاسفانه مهم‌ترین قشری که مورد تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرند نسل جوان هستند. زیرا نسل جوان در هر مملکتی در واقع پایه گذار نحوه پیشرفت و زندگی و آرمانهای آن جامعه در آینده است.

بنابراین تربیت و آموزش جوانان هر کشور تضمین کننده راه پیشرفتهای اجتماعی – اقتصادی و فنی آن کشور است.

امروز از سالیان دراز تجارب آموزش فرهنگی ممالک پیشرفته تقریباً این نتیجه حاصل شده است که مراکز تربیتی سنتی مانند معمول هر جامعه نظیر مراکز دانشگاهی و کانونهای خاص تربیتی امروز نمی‌توانند هم بار آموزشی فرزندان یک جامعه را بر دوش بکشند. و یا اینکه از اصول فرهنگی آن دفاع لازم را به عمل آورند و اینکه در تهاجمات فرهنگی مختلف و اجتماعی آسیب پذیر نباشند.

بنابراین نیاز به بازگشایی و احداث مراکز جدید آموزشی – فرهنگی – تربیتی، با شیوه‌های نوین مدیریتی می‌باشد یکی از این مراکز علاوه بر احداث مرکز علمی و آموزشی فعال ایجاد هسته‌ها و مراکز فرهنگی که تماماً زمینه‌های آموزشی – تربیتی را داشته در بر دارد.

مجموعه حاضر اگر چه بعنوان یک مجموعه فرهنگی خدماتی می‌تواند بطور مستقل عمل نماید اما در واقع برای تکمیل سایت شهرداری منطقه ۲۲ طراحی شده است و همین عامل سبب می‌شود که در تمام مراحل طراحی، طراح نیم نگاهی هم به مجموعه شهرداری داشته باشد و تلاش کند تا نیازهای آنرا برآورده کند.

نیاز به وجود چنین مجموعه‌ای در کنار شهردای منطقه ۲۲ هنگامی محسوس می‌شود که بدانیم روزانه ۴ نفر برای انجام کارهای خود به شهرداری مراجعه می‌کنند و این مجموعه در سر راه این افراد قرار دارد و مردم باید برای رسیدن به ساختمان شهرداری از یک مجتمع فرهنگی عبور کنند و این باعث می‌شود که یکی از نیازهای مهم جامعه ما یعنی بالا بردن توسعه فرهنگی عموم مردم از این طریق میسر گردد زیرا هنگام عبور از این مجموعه هنرجویان کارگاهها و آتلیه‌های هنری را در رفت و آمد می‌بینند. هنرمندان آمفی تئاترها در حال اجرای برنامه‌های خود هستند و ..

تمام این عوامل بطور ناخود آگاه باعث تاثیر پذیری مراجعه کنندگان به شهرداری می‌شود. علاوه بر این در هنگام مراجعه به ساختمانهای اداری بارها پیش می‌آید که شخص باید ساعاتی را در انتظار بگذراند که این عامل خود باعث خستگی، اتلاف وقت و حتی گاهی عصبی شدن مراجعین ساختمانهای اداری می‌شود.

این مجتمع می‌تواند بعنوان وسیله‌ای مناسب برای جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین به ساختمان شهرداری هم باشد با این توضیحات نیاز وجود چنین مجموعه‌ای در کنار شهرداری منطقه ۲۲ کاملاً احساس می‌شود.

ویژگیهای طرح:

بعد از مشخص شدن لزوم وجود چنین مجموعه‌ای این سئوال پیش می‌آید که طرح باید چگونه باشد تا تمام نیازهای مخاطبین را پاسخ گوید و به یک طرح تمام عیار و معمارانه تبدیل گردد.

– طرح قبل از هر چیز بایستی ایرانی باشد.

– این مهمترین نکته‌ای است که شاید در چند دهه اخیر کمتر به آن توجه شده است این عامل هنگامی اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد که بدانیم مجوز مورد نظر کلمه “فرهنگ” را به عنوان خود به همراه دارد.

– زیبایی طرح در جذب افراد برای گزران اوقات خود در آن موثر است زیرا ساختمانی کریه‌المنظر هرگز نمی‌تواند مخاطبین را به خود جلب کند.

– حق انتخاب و آزادی در دسترسی به بناهای مختلف موجود در سایت یکی دیگر از مشخصاتی است که باید رعایت شود زیرا مخاطب امروز را نمی‌توان وادار کرد برای رسیدن به یک بنا از راهی طولانی و اجباری بگذرد بنابراین باید ملی شود. مسیرهای دسترسی کوتاه باشند مگر آنکه به دلیل خاصی راهها را از نقاط دیگری بگذرانیم.

– هر یک از ساختمانها باید شخصیت خود را داشته باشد شخصیت ساختمانی شهرداری باید با یک هتل یا یک بیمارستان متفاوت باشد و هریک از بناها بتوانند با شخصیتی که از خود ارائه می‌دهند نوعی خوانایی ایجاد کنند تا مخاطبین بتوانند ساختمان مورد نظر خود را حتی بدون علائم راهنما شناسایی کنند.

– اگر چه سایت مورد نظر بسیار گسترده و بر روی شیب نسبتاً تندی قرار دارد ولی این نباید باعث شود که ساختمانها از هم جدا افتاده باشند بلکه باید کاملاً بهم مرتبط و متصل باشند بطوریکه نتوانیم بعد از اتمام طرح هیچ ساختمانی راکم و یا زیاد کنیم.

این ارتباط حتماً نباید با مصالح بنایی انجام شود بلکه می‌تواند مانند دانه‌های تسبیح با نخی نامرئی بهم متصل شده باشند.

-بناهای تاسیس شده نباید بگونه‌ای باشند که ساختمان شهرداری را تحت تاثیر قرار دهند. زیرا در هر صورت باید توجه داشت که این مجموعه باید تماماً سلطه ابهت ساختمان شهرداری باشد و هرگز در مقابل آن به خودنمایی نپردازد.

– البته نباید این سلطه تا حدی باشد که سایر ساختمانها کم اهمیت جلوه داده شوند.

– این مجموعه علاوه بر اینکه باید نیازهای ساختمان شهرداری را رفع کند باید بتواند خود بعنوان یک مرکز فرهنگی خدماتی مستقل هم عمل کند.

-هر بنایی باید مفهوم معنایی خاص خود را داشته باشد و باید در پس نمای خود حرفهایی برای گرفتن داشته باشد.

-باید از توپوگرافی و چشم اندازهای طبیعی سایت حداکثر استفاده به عمل آید صد البته نباید هرگز خود را اسیر شیب و توپوگرافی کرد و در نقاط لازم باید در سایت دخل و تصرف کرد. ولی همواره باید مسائل اجرایی و اقتصادی طرح را هم در نظر داشت.

– مجموعه باید به نحوی طراحی شود که توجه گذرندگان از مسیرهای اطراف (چه سواره و چه پیاده) راه خود جلب کند. تا حدی که حتی می‌تواند به یک لندمارک تبدیل شود.

فرهنگ و هویت

فرهنگ مرکب است از فر + هنگ

فر به معنی نیروی معنوی شکوه عظمت و جلال و بخشندگی

هنگ از ریشه ثنگ اوستایی به معنی کشیدن و تعلیم و تربیت

نخستین کسی که فرهنگ را تعریف کرد سر ادوارد برنت تایلر مردم شناس انگلیسی بود وی حدود ۱۲۰ سال قبل فرهنگ را مجموعه پیچیده‌ای از دین دانش اخلاق و قانون کسب شده معرفی کرد از میان تعریف گرد آمد. آن مفاهیمی که به فرهنگ نزدیک‌ترند عبارتند از:

-فرهنگ خصوصیات قومی گروهی است که آنرا از گروه دیگر جدا می‌کند.

-فرهنگ تمام خصوصیات رفتاری و گفتاری نسلهای پیشین است.

-فرهنگ مجموعه میراثهای ادبی و هنری جامعه است.

-فرهنگ عبارت است از الگوهای مشترک زندگی و رفتارهای متقابلی که افراد از جامعه فرامی‌گیرند.

-فرهنگ فرآیند پویایی راه و رسم عرف و عادات مشترک گروهی انسان است.

-فرهنگ ماهیت اجتماعی فرهنگی یک قوم است.

-فرهنگ آن بخش از آداب زندگی است که همه اعضای یک گروه در آن مشترکند و …

فرهنگ دارای دو بخش مادی و غیر مادی (معنوی) است. که بخش مادی آن عبارت است از اشیای قابل درک مثل وسایل منزل و البسه و ابزار و غیره …

بخش معنوی آن عبارت است از ابزارت معنوی انسان مانند علوم قوانین و ادیان، افکار و آرای مربوط به مادیات.

فرهنگ از چهار عنصر تشکیل شده است:

۱ – عنصر فرد

۲ – عنصر خانواده

۳ – عنصر اجتماع

۴– عنصر جامعه

فرهنگ از قالبهای متفاوتی تشکیل شده است.

۱ – قالب رفتاری، ۲- قالب گفتاری، ۳ – قالب کرداری، ۴ – قالب هنری، ۵ – قالب اقتصادی، ۶ – قالب اجتماعی، ۷ – قالب صنعتی

همکاری در فروش فایل  بهترین سایت فروش پاورپوینت

دانلود فایل

  • کنکور را داشته باشد.


    مزایای بسته آموزشی:
    – تدریس جامع کلیه مطالب مربوط به عناوین نامبرده
    – حل و تحلیل مثال های مهم کتاب
    – حل مسائل مهم امتحانی خارج از کتاب
    – ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
    – استفاده از جدول، نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
    – قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر، لب تاب و تلویزیون


    ویژگی های بسته آموزشی:
    – تعداد سرفصل های تدریس شده: ۴
    – زمان آموزش: ۹۷ دقیقه
    – تعداد صفحات جزوه: ۱۰
    – حجم فایل اصلی: ۱۲۳ مگابایت


    سرفصل های آموزشی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز

    سرفصل کامل تمام دروس فصل ۵ فیزیک ۳ ریاضی و فصل ۴ فیزیک ۳ تجربی به صورت زیر است:

    القای الکتزومغناطیسی:
    القای الکترومغناطیسی
    شار مغناطیسی
    قانون القای الکترومغناطیسی فارادی
    قانون لنز
    القاگرها و اثر خودالقایی
    القای متقابل- انرژی ذخیره شده در القاگر
    جریان متناوب
    مبدل ها (ترانسفورماتورها)

    جزوات و فیلم های آموزشی سایر عناوین و دروس مربوط به کتاب حاضر و سایر کتاب ها را می توانید از همین سایت دانلود کنید.
  • دانلود فایل

  • تحقیق مجتمع فرهنگی- تفریحی- ورزشی شهر بابل
  • بررسی منابع درآمدی شهرداری ها و عملیات حسابداری درآمد شهرداری
  • طرح تحقیق بررسی نقش کارکردهای فرهنگی، دانشجویی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه در مهندسی فرهنگی
  • تحقیق طراحی مجموعه ورزشی تفریحی بانوان
  • تحقیق مجموعه گردشگری تفریحی شمس تبریزی
  • نمونه واقعی و کاربردی طراحی مجموعه‌های تجاری اداری تفریحی -معماری-شهرسازی
  • مجموعه توریستی – تفریحی دریاچه گلهر
  • پروژه رشته معماری و شهرسازی: مجموعه توریستی تفریحی دریاچه گهر
  • مجموعه توریستی – تفریحی دریاچه گلهر
  • تحقیق بهینه سازی عرضه آبزیان در میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران ۴۷ ص
  • طرح توجیهی احداث استخر سرپوشیده و ارائه خدمات آموزشی و تفریحی
  • اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک اردوهای آموزشی و تفریحی به یادگیری دانش آموزان در ردس جغرافیا کمک کنم ؟
  • اقدام پژوهی تاثیر اردو آموزشی تفریحی بر یادگیری درس جغرافیا در پایه دهم
  • دانلود اقدام پژوهی‌ درمورد‌چگونه توانستم به کمک اردوهای آموزشی و تفریحی به یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا کمک کنم ؟
  • You may also like...

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x