تحقیق کاربرد نقوش گبه و دست بافته‌ های‌ ایرانی در دکوراسیون داخلی

دانلود تحقیق کاربرد نقوش گبه و دست بافته‌ های‌ ایرانی در دکوراسیون داخلی

تحقیق کاربرد نقوش گبه و دست بافته‌ های‌ ایرانی در دکوراسیون داخلی

تحقیق-کاربرد-نقوش-گبه-و-دست-بافته‌-های‌-ایرانی-در-دکوراسیون-داخلی

دانلود تحقیق با موضوع کاربرد نقوش گبه و دست بافته‌ های‌ ایرانی در دکوراسیون داخلی،
در قالب word و در ۲۰۴ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

ریشه‌یابی نام گبه
آشنایی و شناختی از گبه
استاندارد و اندازه گبه
طرح گبه
رنگ های مورد مصرف در گبه
تقسیم بندی رنگ‌ها
تقسیم بندی کلی رنگ ها
روان شناسی رنگ ها در گبه
توصیه برای پاک کردن لکه‌های گبه
توصیه برای مبارزه با بید و جلوگیری از بیدزدگی
موقعیت جغرافیایی استان فارس
گبه در چه منطقه‌ای و توسط چه کسانی بافته می شد
عشایر ‌ایل قشقایی
طایفه شش بلوکی
طایفه فارسی مدان
مهم ترین طرح و نقش گبه‌های عشایری
اهمیت تاریخی طرح شیر
طرح خشتی یا قابی شکل
طرح حوض گبه
طرح گل گبه
طرح‌ایلاتی
طرح درختی
طرح هندسی
طرح ابرش
طرح چهارفصل
نقش‌ها نشانه‌ چه نماد و سمبلی هستند
نقش درخت
نقش کودک و بچه
نقش چادر
نقش گل
نقش سگ
نقش شتر
نقش اسب
طرح مشترک و نحوه بافت گبه در بین‌ ایلات فارس
رنگ های مورد مصرف عشایر‌ ایل قشقایی در گبه‌ها
مقایسه گبه‌های قدیمی با گبه‌های جدید
حرص و طمع تجار
گلیم گبه (گچمه)
ویژگی های فنی گلیم گبه(گچمه)
ریشه‌یابی نقوش گلیم گبه
توصیه‌های بهداشتی و‌ ایمنی برای پیش گیری از حوادث در کارگاه‌های گبه بافی
نام‌های گبه‌های امروز و نمونه‌هایی از آن
گبه‌ سه ترنج
 گبه‌ شطرنجی
گبه عرب
نام گبه‌های دیروز و نمونه‌هایی از آن
گبه دیروز
گبه شش بلوکی
گبه شیری نادر
گبه سه ترنج
طراحی و نقشپردازی
نقش مایه‌های گلیمی
گروه۱: نقش مایه‌های هندسی
نقش مایه‌های دوگانه
گروه۳: نقش مایه‌های تلفیقی
گروه۴: نقش مایه‌ها حاشیه‌ای
نقش های گلیم قشقایی
نقش اشکالی
کف ساده
محرمات
محرمات افقی
خشتی
قابی
شطرنجی
رنگ آمیزی
نمونه‌های گلیم قشقایی
دره شوری، دهه پنجم تا ششم قرن چهاردهم هـ . ق
کشکولی(؟)، اواخر قرن دوازدهم تا اوایل قرن سیزدهم هـ.ق. ۱۱۹*۱۹۴ سانتیمتر
کشکولی(؟)، دهه‌ هشتم تا دهه آخر قرن سیزدهم هـ.ق ۱۰۷-۱۶۳ سانتیمتر
کشکولی، اواخر دهه ششم قرن چهاردهم هـ .ق. ۱۴۲*۲۵۸ سانتیمتر
دره شوری، دهه دوم تا سوم قرن چهاردهم هـ .ق
کشکولی، اواخر دهه هشتم قرن چهاردهم هـ.ق
آردکپان، اواخر دهه هشتم قرن چهاردهم هـ.ق. (اندازه‌۴)
کشکولی(؟)، دهه هشتم تا دهم قرن سیزدهم هـ .ق.
سوزنی قشقایی
مقدمه تاریخی
اسلوب بافت و چگونگی کاربرد
نقش پردازی و رنگ آمیزی
نمونه‌های سوزنی قشقایی
دست بافته های ایلات بهارلو و اینالو
تیره‌های بافنده و ویژگی های بافندگی
نقش پردازی و رنگ آمیزی
نگاره دهان گرگ و یا ردپای گرگ
نگاره‌‌‌های تولد
نگاره‌‌‌های زندگی
نگاره‌‌‌های محافظت از زندگی
نگاره‌‌‌های زندگی پس از مرگ
نکاتی چند در طراحی دکوراسیون داخلی
اصول طراحی
الگوهای طراحی
تناسب
انواع تعادل ها
تعادل متقارن
تعادل شعاعی
تعادل نامتقارن
هماهنگی
مقیاس
یکی شدن و فراوانی
ریتم
تأکید
رنگ و نور
ترکیب رنگ ها
رنگهای میانی
ابعاد رنگ
نگاره‌‌‌های تولد
نگاره‌‌‌های زندگی
نگاره‌‌‌های محافظت از زندگی
نگاره‌‌‌های زندگی پس از مرگ
نکاتی چند در طراحی دکوراسیون داخلی
اصول طراحی
الگوهای طراحی
تناسب
انواع تعادل ها
تعادل متقارن
تعادل شعاعی
تعادل نامتقارن
هماهنگی
مقیاس
یکی شدن و فراوانی
ریتم
تأکید
رنگ و نور
ترکیب رنگ ها
رنگهای میانی
ابعاد رنگ
نگاره‌‌‌های تولد
نگاره‌‌‌های زندگی
نگاره‌‌‌های محافظت از زندگی
نگاره‌‌‌های زندگی پس از مرگ
نکاتی چند در طراحی دکوراسیون داخلی
اصول طراحی
الگوهای طراحی
تناسب
انواع تعادل ها
تعادل متقارن
تعادل شعاعی
تعادل نامتقارن
هماهنگی
مقیاس
یکی شدن و فراوانی
ریتم
تأکید
رنگ و نور
ترکیب رنگ ها
رنگ های میانی
ابعاد رنگ

بخشی از متن تحقیق:
فرش
دستباف‌ ایران اگر نگوئیم در طول قرنه ا، حداقل در‌یک قرن اخیر، پس از
نفت، بزرگ ترین سرمایه ملی منبع درآمد ارزی صادراتی ما به شمار می‌رفته است
و گزافه نیست اگر بگوئیم گذشته از ارزش صادراتی، هنر قالی بافی مشخص ترین
وسیله شناسائی فرهنگی ما به دنیا بوده است. هر کشور اگر صاحب چنین سرمایه
بالقوه‌ای بود نه تنها در حفظ آن می کوشید بلکه سعی می کرد هر روز آن را
نسبت به روز قبل وسعت ببخشد و توسعه بدهد ولی ما نه تنها چنین نکردیم بلکه
با بی توجهی‌ها و‌ایجاد موانع شرایط را روز به روز بدتر کرده و مانع
گسترش‌این صنعت عظیم‌ایرانی نمی شدیم و اکنون کار به جائی رسیده است که همه
آنانی که به نحوی دسترسی در کار تولید و فروش و صادرات فرش‌ایران را دارند
در‌این نگرانی عمیق به سر می برند که‌ایا فردایی برای آن وجود خواهد داشت؟
هرچه زندگی به سوی ترقی و تعالی ره می سپرد ارزش هنر آشکارتر می شود

دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x