تحقیق عشق حماسی و حماسه‌ عشق

دانلود تحقیق عشق حماسی و حماسه‌ عشق

تحقیق عشق حماسی و حماسه‌ عشق

تحقیق-عشق-حماسی-و-حماسه‌-عشق

دانلود تحقیق با موضوع عشق حماسی و حماسه‌ عشق،
در قالب word و در ۲۶ صفحه، قابل ویرایش، شامل:

پیش‌گفتار
تعریف عشق
انواع عشق
عشق حقیقی
عشق مجازی
عوامل عشق
عشق در آثار سعدی
عشق از دیدگاه حافظ
عشق حماسی
عشق در ایران باستان
حماسه عشق
نتیجه
منابع و ماخذ


بخشی از متن تحقیق:
پیش‌گفتار:
شاهنامه، تبارنامه ملت کهن و عزیزمان ایران است و دارای داستان‌های است که جنبه نمادین و آرمانی دارند و متعلق به دوران پهلوانی و اساطیری ایران هستند و به همین دلیل شخصیت فردوسی امروزه جهانی شده است و از نام بلند آوازه ایران جدا نیست. اهمیت‌ فردوسی‌حکیم به حدی است که از مرزهای ایران فراتر رفته و چه بسا در شناخت این حکیم طوس غربی ها از جوامع شرقی نیز پیش‌تر رفته‌اند.

شاهنامه تنها نامه شاهان و‌ جنگ و‌ گریز پهلوانی نیست، بلکه آیینه تمام نمای گذشته این مرز بوم است، گذشته‌ای که نمی‌تواند از عشق جدا باشد. داستان‌های عاشقانه جذاب‌ترین و شاداب‌ترین قسمت‌های شاهنامه را تشکیل می‌دهد که در زبان و گوش جان‌های بیدار و عاشق طنین انداز است. عشق‌های این مردان و‌ زنان پاک اسطوره‌ای باعث تولد یافتن‌ رستم و امثال آن شده است‌ که‌ حافظ کیان‌ و‌ اعتلای‌ وطن‌ و‌ افتخار‌ و‌ غرور ملی شده و ما را در مقابل تهاجم ضحاکیان مصون نگاه می‌دارد.

عشق و محبت نمادین و اسطوره‌ای ایرانیان باستان گاهی بطور سحرآمیز توانسته است آتش کینه و عداوت میان ملت‌ها و اقوام را فرود نشاند و بدون جنگ و خونریزی، محبت و دوستی را به ارمغان آورد. با این اندیشه مطمئن که …
دانلود فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x