تحقیق سیاست جدید و نقش تاریخی ادیان در جهان بعد از ۱۱ سپتامبر

دانلود تحقیق سیاست جدید و نقش تاریخی ادیان در جهان بعد از ۱۱ سپتامبر

تحقیق سیاست جدید و نقش تاریخی ادیان در جهان بعد از ۱۱ سپتامبر

تحقیق-سیاست-جدید-و-نقش-تاریخی-ادیان-در-جهان-بعد-از-11-سپتامبر

دانلود تحقیق در مورد سیاست جدید و نقش تاریخی ادیان در جهان بعد از ۱۱ سپتامبر
در قالب word و در ۱۲ صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
عده ای عقیده دارند که بعد از ۱۱ سپتامبر جهان عوض شده و مثل سابق نیست. در واقع باید سیاست جهانی دگرگون و با مفهومی نو همراه با تلاشهای جدید و منطبق با توقعات کنونی دنیا ارائه گردد.

هدف از این اظهار نظر کوتاه ارائه‏ی خطوط اصلی و دگرگونی سیاست قبلی و پیشنهادات جدید سیاسی است که منطبق با توقعات بوجود آمده بعد از چالش های ناشی از پیامد های واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی است. طرح اولیه کارهای انجام شده اصولی را که باعث ایجاد تلاش های جدید خواهد شد، مشخص کرده و مقاله با یادآوری مختصری مربوط به تحلیل سیاست جهانی خاتمه خواهد یافت. 

مفهوم کلی سیاست جدید:
حدود چهل سال بعد از جنگ دوم جهانی سیاست بین المللی مبتنی بر اصل مناقشات شرق و غرب و به دو بلوک مخالف تقسیم شده بود. این دوگانگی و این دو قطب بودن سیاسی فرصت بر رسی موقعیت مناقشات دو جانبه را بگونه ای بوجود می ‏آورد که هر دسته و گروه جهانی در یکی از دو قطب جای می گرفت.

اگر گروهها و یا کشورهائی سعی می کردند قدرت سومی خارج از دو بلوک بوجود بیاورند، به اتهام اینکه برای یکی از گروههای ابر قدرت کار می کنند و یا اینکه متهم به کمونیست بودن و یا طرف داری از کاپیتالیسم می شدند و بالا خره جذب یکی از دو ابر قدرت می گردیدند که بیشترین گرایش بسوی گروه های چپ بود . 

بنابراین سیاسی بودن مستلزم تجزیه و تحلیل مسائل روز مره زندگی مردم بعنوان علائم نشان دهنده یک منطق و یا یک استراتژی عقلانی بود که حتی با تخرتب کردن مسائل اقتصادی ایدئو لوژیکی و در صورت لزوم نظامی منجر به غلبه بر حریف مقابل می شد. در واقع زمینه ی برتر بر نامه ریزی های عقلانی با یک واقعیت عینی و مردمی بود که در آن محاسبه استراتژیک منبع رهنمود ها میشد. دنیائی که کاملاً بطرف سکولاریسم پیش می رفت و دین و احساسات، حق مداخله و اظهار نظر نداشت و کاملاً در قلمرو خصوصی و فردی بود. 

عقیده عمومی بر این بود که نه چندان دور مفهوم دنیای سکولار گسترش و بر تفکرات قومی و سیاسی ساکنین کره زمین فائق گردد. سقوط رژیم شاه در ایران و انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ تمام تفکرات و برنامه ریزی های قبلی را مورد بحث قرار داد، ولی بزودی افکار عمومی متوجه مفهوم قدیم سیاسی در باره یک نوع بحث فلسفی ممکن بر مبنای عقل گردید و از ماورالطبیعه و دین هم کمک نگرفت. 

عقیده‏ عمومی بعد از حل دوگانگی ایدئولوژیکی بین دو ابر قدرت بر این بود که صلح بر روی کره زمین سایه افکنده و دنیا بنا بعقیده مارشال مک لوهان بصورت ‘ دهکده ی جهانی ‘ در آمده که در آن هماهنگی و تفاهم بین انسانها بوجود خواهد آمد. ولی سقوط دیوار برلن در سال ۱۹۸۹، اعلام فسخ پیمان ورشو و کمی بعد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی غیر منتظره بود و بقول فرانسیس فوکو یاما پایان تاریخ را رقم نزد، بلکه دنیا را وارد مرحله جدید تری کرد . بایستی قبول کرد که دنیای بدون ایدئولوژی اختلافات زیادی را تحمل کرد و کاپیتالیسمِ فاتح و بازار جهانی در حال گسترش، در برابر عاملان دیگر همچون بنیاد گرایان مذهبی(مارتن مارتی و اسکات آپولی) در مناقشه بود و یا بقول ساموئیل هانتینگون با ‘برخورد تمدنها’ متوسل به مکتب های دینی برای دسته بندی انتقاداتشان شد .
بازکشت به دین و ادیان از سالها قبل شروع و منتظر زمان بود. واقعه ۱۱ سپتامبر دنیا را متوجه کرد تا دوباره در باره مفهوم سیاسی آن تأمل کند…
دانلود فایل

همکاری در فروش فایل

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x